Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zus

Zus

12-12-2010 om 13:18

Help, makkelijk te maken kindertraktatie gezocht!

Komende week moet ik voor het kerstdiner op de school van mijn kinderen voor beide groepen iets maken. Goed, kan ik net inpassen. Maar zondag ik mijn dochter jarig, dus moet er komende week ook getrakteerd worden.
Ik werk juist extra veel deze week en donderdag ben ik pas 22.00 uur thuis. Donderdag zelf is het kerstdiner, dus de woensdagmiddag (ben 16.00 uur thuis) kan ik de dinerdingen maken (jongste heeft pannenkoeken opgeschreven, grr). Ik zoek dus iets dat ik of ver van tevoren kan klaarmaken (vanavond of dinsdagavond) of heel snel, donderdagavond laat, in elkaar kan flansen.
Wie heeft een goede tip?!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kant en klare pannenkoeken

hooef je ze alleen maar op te warmen.

Ik zelf heb gisteren met de kinderen uit bladerdeeg kaas/soepstengels gemaakt en kerstboompjes (we hebben zo'n vormpje) gestoken. Dat is heel snel klaar.

Je snijdt strookjes van een cm ofzo of steekt vormpjes eruit, smeert aan 1 kant wat melk en dan doe je er wat peterselie of sesamzaadjes op en dan 5 minuten in een voorverwarmde op 200 graden.

Fiorucci

Fiorucci

12-12-2010 om 14:05

Flensjes

Ik bak flensjes, snij ze doormidden en daar maak ik rolletjes van en ik steek er een prikkertje in. Misschien doe ik er nog een laagje jam in ofzo, en ik bestrooi ze met poedersuiker.
Et voila!

Annet

Annet

12-12-2010 om 20:30

Wraps

Leuk om toch samen te doen maar niet teveel tijd kwijt te zijn:
wraps (tortilla's) besmeren met zachte geitenkaas en ham en dunne plakjes komkommmer. Of voor de liefhebbers met geitenkaas en gerookte zalm en komkommer.
Je rolt ze op in aluminiumfolie en laat ze een tijdje in de koelkast. Daarna in stukjes snijden en een prikker erdoor.
Hier de geitenkaas ivm koemelkallergie maar kan ook met andere crêmes.

Zus

Zus

12-12-2010 om 21:12

Wat goed!

Beste mensen, wat een goede ideeen hebben jullie, waarom kom ik daar zelf dan niet op?? Wraps ga ik maken voor het kerstdiner, ik haal kantenklare pannenkoeken en ik ben naar de keuken gerend en jawel, bleek uitsteekvormpjes te hebben in de vorm van een kerstklok en ster! Heb ook meteen inspiratie ervan gekregen, want die ga ik bestrooien met suiker en kaneel en dan in de oven, voor dochter's verjaardag. De flensjes vond ik ook lekker trouwens van Fiorucci, alleen dat bakken, dáár had ik nou juist geen tijd (en dus zin) in.
Dus veel dank voor jullie reacties!

Zus

Zus

12-12-2010 om 21:16

Of toch

"TJa, het is wel geen pannenkoek, maar het is wel makkelijk en ver van te voren klaar te maken.
Dit maak ik vaak voor de kinderen als traktatie mee naar school. Ze kunnen het eigenlijk zelf maken."
Deze laatste zin triggert mij nu ineens, waarom zet ik ze zelf niet aan het werk? Hoe lang moet het in de oven? Die uitsteekbladerdeeg kunnen ze ook best alleen maken natuurlijk....

Of waarom...

...koop je niet een keertje een grote zak met snoep om te trakteren? Dat deed ik vorig jaar ook toen ik op de dag vóór mijn dochters verjaardag plotseling een hevig geschrokken kind erbij kreeg (mamma moest plotseling weg) en het huis vol stuiterend kroost had.

Zus

Zus

13-12-2010 om 11:51

Plan b

Nu heb ik plotseling helemaal geen gelegenheid meer om in de keuken te gaan staan. Ik ga dus inderdaad gewoon iets kopen om te trakteren. Gelukkig zijn ze op die school niet anti-snoeptraktatie of zo, pfff. Oudste dochter kwam met het idee om roze koeken (glacees) te kopen en dat uit te delen. De jarige vond het prima gelukkig dus dat wordt het.
Overigens heb ik de kantenklare pannenkoeken in huis en daar mogen ze dan zelf de ster en kerstklokvormen uit steken voor het kerstdiner. Ook leuk toch?

Wat ik deed

Oudste was onlangs jarig en ik had ook absoluut geen tijd om zelf iets te regelen. Ik heb toen een berg mini-tompoezen van de Hema besteld (en op laten halen door man, had ik ook geen tijd voor). Was een groot succes!

Hier

Weet niet hoe oud dochter is en hoe groot de groep. Maar ik heb een aantal keer zoons laten tracteren (toen het nog mocht) met tortelets (gebaks koekje) blikje vlaaivulling en bus spuit slagroom. Erg makkelijk en door de kinderen erg lekker gevonden. Volgens mij ook wel kleine verkrijgbaar of als cakejes.
Altijd lekker.
Gr. Rymcke

Zus

Zus

15-12-2010 om 20:48

De laatste tips heb ik ook in mijn agenda gezet voor verjaardag andere dochter, leuke ideeen opgedaan. Er staat nu een mand klaar met kleine roze koeken met daarop een chocoladeflik (zo'n gezellig gekleurde) geplakt. Ziet er fleurig uit en zoet genoeg, haha. Waren in 10 minuten ermee klaar!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.