Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Help mijn Pachira (geldboom) gaat dood! Zie foto

dag allemaal
Wat moet ik doen? Mijn mooie grote Pachira vertoont sinds enkele weken gele vlekken op de voorheen zo mooie bladen en de blaadjes vallen massaal af. Wat kan ik proberen? Het staat naast een raam op het westen. 

https://ibb.co/dDWvmxL

Sini

Dit heb ik ook gehad, kwam na een tijdje weer helemaal goed. Ik wilde hem al bijna weg doen toen er weer allemaal nieuwe blaadjes kwamen. Ik geloof dat je hem niet teveel water moet geven. Bij mij staat hij uit de zon en hij doet het goed, met afentoe van die gele blaadjes die er af vallen. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

15-10-2022 om 12:02

Is hij verbrand in de zon?

Sinilind

Sinilind

15-10-2022 om 12:11 Topicstarter

Hij staat naast een raam, misschien te veel directe zon, ik kan hem verplaatsten. Ik heb het idee dat het ook te maken heeft met water (te veel of te weinig?)
Maar ik vind het jammer want het was een grote prachtige boom en nu is hij bijna kaal

Google zegt dat je 'm dan een meter verder bij het raam vandaan moet zetten. Water geven: in de zomer elke 3 weken, n de winter elke 6 weken. Water wordt in de stam opgeslagen dus pas geven als de grond kurkdroog is.

Beetje o.t. maar ik wist niet dat die echt bestonden! Bij het lezen van de titel dacht ik dus, ja, daar hebben momenteel heel veel mensen last van, dat hun geldboom dood gaat of al is 🤣🤣

---

---

15-10-2022 om 13:03

Mijn man denkt dat hij te nat staat? 

Bijtje82

Bijtje82

15-10-2022 om 13:41

https://tuinland.nl/nl/de-plantdokter/page/2534/

Ik kan je helaas niet echt helpen. 

Sinilind

Sinilind

15-10-2022 om 17:06 Topicstarter

als ik dat allemaal lees denk ik inderdaad dat hij te nat gestaan heeft. Ik ga hem morgen verpotten in droge gezonde grond en verder van het raam zetten. Wat een zorgen die planten 😊 Bedankt voor d

Je kan van die speciale  bodem voeding stokjes kopen in de winkel. Deze helpen wel goed. 

Jonagold schreef op 15-10-2022 om 12:37:

Beetje o.t. maar ik wist niet dat die echt bestonden! Bij het lezen van de titel dacht ik dus, ja, daar hebben momenteel heel veel mensen last van, dat hun geldboom dood gaat of al is 🤣🤣

Dat dacht ik ook meteen! 
Maar wel jammer TO. Ik kan je niet helpen, ik krijg zelfs plastic planten om zeep.

---

---

15-10-2022 om 20:01

Sinilind schreef op 15-10-2022 om 17:06:

als ik dat allemaal lees denk ik inderdaad dat hij te nat gestaan heeft. Ik ga hem morgen verpotten in droge gezonde grond en verder van het raam zetten. Wat een zorgen die planten 😊 Bedankt voor d

Geen geld meer aan uitgeven, als je erkent dat hij wellicht te nat heeft gestaan kun je beter een nieuwe kopen (volgens mijn man). 

AlisonH schreef op 15-10-2022 om 18:58:

[..]

Dat dacht ik ook meteen!
Maar wel jammer TO. Ik kan je niet helpen, ik krijg zelfs plastic planten om zeep.

Ik ook.


En toen zag ik de foto! Ik heb dus gewoon een echte Geldboom van mijn moeder georven!

Ik zou hem denk ik ook verpotten.
Dat doet sowieso vaak goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.