Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mamavogel

mamavogel

10-11-2008 om 09:32

Help mijn verwarmingsbuizen zitten verstopt

Wij hebben een vrij oude vloerverwarming die al een tijdje kuren vertoont.
We dachten steeds dat het door de ketel kwam maar nu blijkt dat de verwarmingsbuizen van de vloerverwarming aan het afbrokelen zijn waardoor er alemaal vuil in het systeem komt. Daardaar zat het filter tussen de verwarming en de ketel helemaal dicht.
Nu hebben we op aanraden van de man van de ketel de vloerverwarming helemaal afgesloten.
Zodat er geen vuil van de vloerverwarming meer het systeem en kan.
We dachten dat Hiermee het probleem over zou zijn maar helaas de ketel doet nog steeds moeilijk en de radiatoren worden maar half warm.
Toen we gingen kijken bleek dat er alweer vuil in het filter zat.
Nu blijkt dat dus dat het vuil in het hele systeem zit. Nu gaan ze over anderhalve week proberen of ze de boel kunnen doorspuiten.
Maar ze kunnen niet garanderen dat dit werkt.
En daar maken wij ons grote zorgen over want wat moeten we doen als het niet helpt??
Moeten we dan de hele boel uitbreken en vervangen. Daar moet ik me halve huis voor slopen (om bij die buizen te komen)
En ik neem aan dat dit een vermogen kost wat ik niet heb.
Dit hele gedoe heeft al heel veel geld gekost.
Bovendien staat ons huis te koop en willen we aan dit huis eigenlijk geen geld meer spenderen.

Heeft iemand ook zo iets gehad. Is het schoon te krijgen met doorspoelen. En zo niet hoeveel kost het om het hele systeem te laten vervangen?

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.