Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

01-12-2010 om 19:22

Help! plas in matras

Hallo allemaal,

Wie weet wat te doen? Mijn zoon plaste vannacht in mijn bed! Gevolg: grote, natte plek in mijn matras. Wat moet ik doen? Het zal wel drogen maar het stinkt ook behoorlijk!

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Stinkt het?

goh hier ook wel eens kinderplas in bed gehad maar dat was na een tijdje wel droog (god deppen met zoiets als wc of keukenpapier) en daarna heb ik het nooit meer geroken.

goed deppen bedoel ik natuurlijk.

Tango

Tango

01-12-2010 om 21:53

Schoonmaken met allesreiniger

Ik maakte het meestal goed schoon met een doekje met allesreiniger. Heb er niets meer van geroken. En hier is toch ook wel aardig wat geplast in bed. Wel erg vervelend dat het juist in jouw bed was, Liora.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2010 om 00:21

Biotex

Je zou een sopje van biotex kunnen maken en de plek daarmee kunnen deppen. Eerst met sop en daarna met water.
Wat ook sterk ruikt en bedoeld is om vlekken mee weg te werken is de spray in de roze fles van Vanish. Het is wonderlijk goed spul (vind ik).
Daarna zoveel mogelijk drogen en als er een lattenbodem onder zit zou ik het matras omdraaien zodat het goed kan drogen en luchten.

Fiorucci

Fiorucci

02-12-2010 om 07:06

Eens met kaaskopje

Dat vanish spul, daarmee krijg ik spuugplekken van de kat uit een effen tapijt,echt geweldig, ook tegen de geur!

liora

liora

02-12-2010 om 09:22

Vanish

Dank voor Vanish tips, ga ik doen. Het is nu droog en stinkt minder.

Wel pech inderdaad: sinds iets voor zijn derde heeft zoon misschien gemiddeld eens per jaar een ongelukje!

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

02-12-2010 om 11:34

Altijd zo'n ding eronder dus

Daarom heb ik voor de zekerheid altijd zo'n extra geval over het matras, tegen doorlekkend vocht. Niet eens voor bedplassen, dat is hier nooit gebeurd gelukkig, maar die dingen helpen ook om je matras te beschermen bij nachtelijke bloedneuzen of overgeven in bed (ieuw).

Hier gewoon

zo'n flanellen onderhoes en dan de matrasovertrek. Als er dan een kind plast dan trek je alles er heel snel af en dan nog wat deppen met keukenpapier en wc papier.

Goh, ben blij dat we dit al jaren niet meer gehad hebben, straks als mandarijntje zindelijk wordt ben ik vast wel weer aan de beurt.

liora

liora

02-12-2010 om 19:03

Mijn bed

Het was mijn bed hè? Hebben jullie onder je eigen matras ook een plastic dekje?

Manda, hij is echt zindelijk, dit gebeurt eens per jaar gemiddeld!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

02-12-2010 om 19:23

Jawel hoor

Jawel hoor Liora, over mijn eigen matras zit ook zo'n ding. Wel een die half molton, half kunstof laag is. Kwam laatst goed van pas toen onze 3-jarige bij ons lag en het niet droog had gehouden 's nachts.
Maar ik geef toe dat zo'n ding bij je eigen bed waarschijnlijk minder noodzakelijk is.

Margriet*

Margriet*

02-12-2010 om 20:23

Mwah

De manda methode werkt hier niet. Hier ontdekken we pas later dat zoon in zijn bed heeft geplast (gaat af en toe nog mis) en ik heb toch liever zo'n waterdicht hoeslaken eronder. Vind ik minder werk dan deppen, schoonmaken etc. Gewoon in de wasmaschine de hele bups.

Vic

Vic

02-12-2010 om 20:36

Ik ben heel streng

Dochter mag 's morgens bij mij in bed als de wekker gegaan is. Mijn eerste vraag is of ze al geplast heeft, anders komt ze mijn bed niet in. In haar eigen bed is het wel eens mis gegaan. Dan poets ik het een beetje met wasmiddel, en dat gaat eigenlijk prima.

merel

merel

02-12-2010 om 23:56

Gewoon omdraaien

Zoon heeft zo nu en dan een ongelukje. Dan halen we het bed af en laten het zo de hele dag liggen. In de avond draaien we het om en maken het weer op met schoon beddengoed. Ik zal er eens met mijn neus bovenop gaan hangen, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit urine heb geroken.
Ook hebben wel wel van die hoesjes gehad hoor, maar die wil ik nog wel eens vergeten. Als hij wat ouder is koop ik wel een nieuw matras bij ikea.

Wat hier werkt

Plek eerst goed drogen desnoods met fohn. Dan heel heet water indeppen (vraag me niet waarom eerst te drogen. Heb de stap wel eens overgeslagen. Maar dan werkt het hier niet) dat het goed vochtig is. Flink soda erop strooien en beetje inwrijven. Dit laten drogen. Met stofzuiger overige soda opzuigen en weg is de vlek!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.