Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sien

Sien

10-06-2020 om 17:04

Help valse meeldauw

Ik heb (nog) totaal geen groene vingers, maar wel een huis met flinke tuin waar bij aankoop al een hoop in stond.
Nu zie ik dat een hoop van al dat moois flink is aangetast met (ik denk) valse meeldauw.
Ik las dat spuiten met verdunde melk kan helpen, maar daar zijn de struiken/bomen veel te groot voor....
Dat gaat echt niet lukken.
Is er nog hoop? (kan dit vanzelf herstellen?)
Of moet alles eruit??

Antje

Antje

11-06-2020 om 12:12

Is het wel valse meeldauw?

Is het wel valse meeldauw als het in je struiken en bomen zit? Ik ken het alleen op moestuinplanten.
Ook als ik er op google gaat het over moestuinen.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2020 om 12:35

Mijn ook verse "kennis"

Ik had het in stokrozen. Schimmel, meeldauw ..

Ik heb de hele plant gerooid tot de grond. Het kan andere planten ook besmetten. Maar je kunt eerst ook proberen om er iets aan te doen. Meer kalk in de grond, bananenschillen. Zelf gier maken van bijvoorbeeld paardenbloemen, heermoes e.d.. Heermoes absolúút niet in je tuin "morsen" zodat het kan gaan groeien. Je komt er niet meer vanaf.

Je kunt overal informatie over googelen.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2020 om 12:36

Oh ja

Het kan meen ik ook aan de standplaats liggen. Te vochtig dacht ik.

Annelies B.

Annelies B.

17-06-2020 om 21:17

Gedeeltelijke herkenning

Sien,

Mijn Accanthus vertoont hetzelfde probleem. Echter, na Googlen zou dit kunnen komen door droogte. En dat klopt wel. Plant staat in de volle zon, een meter hoog en breed met joekels van bladeren die aan het eind van de dag plat liggen. Dus water gaan geven, en nu met de regen van de laatste dagen genoeg water.

Heb ook die tip gevonden, met verdunde melk sproeien. Ook gedaan. Volgende dag al wel minder. Maar nog niet helemaal weg.

Maar met bomen helaas geen ervaring. Hopelijk vind je een passende oplossing.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.