Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jesse_1

Jesse_1

06-10-2008 om 20:31

Help! wat is de mode (laarzen)

Oké; een paar jaar terug moesten de laarzen ónder de broekspijpen en vorig jaar een 'korte' broek met laarzen.
Nu zag ik bij mijn superhippe schoonzussen dat ze de laarzen óver de lange broek droegen, maar in ons eh... niet-super-hippe provincie stadje zag ik de broek nog over de laarzen (en nog wat mensen met kortere spijkerbroeken - boven de laarzen dus).
Wie weet 'hoe het nu hoort', lopen ze hier gewoon weer achter?
Groetjes, Jesse (die zich nu superdruk maakt of ze haar laarzen wel goed draagt NOT)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jesse

Je kunt meegaan in de lijn van je superhippe schoonzussen want de laarzen "moeten" (zie aanhalingstekens) nog steeds over de broek, vorig jaar trouwens al. En dan een spijkerbroek die strak zit (niet perse heupbroek want die schijnt weer een beetje passee te zijn). De hak redelijk plat, de laars net onder de knie. Google maar even op Fred de la Bretoniere.

Gerustgesteld?

Marith (ook wonend in een niet-super hip provinciestadje maar toch redelijk op de hoogte

Merla

Merla

06-10-2008 om 21:13

En die korte broeken?

En die korte broeken, zijn die nu weer uit dan?
Groetjes Merla die vandaag nog een korte broek net over de knie draagt met lange laarzen daaronder maar.. die er vorige week dus schijnbaar wel super hip bij gelopen heeft met een vrij strakke spijkerbroek ín de laarzen met een redelijk platte hak en net onder de knie

Jesse_1

Jesse_1

06-10-2008 om 22:44

Ah, dank je wel marith

Jou vertrouw ik zeker wel met hippe vragen cq antwoorden . Al kan ik natuurlijk ook afgaan op mijn hippe schoonzussen.
Ik moet hier dus plaatselijk de voorloper worden van de heersende mode begrijp ik. Gelukkig heb ik wel min of meer de goede laarzen (pfiew).
Dank, Jesse

Hipperdehip

Hier een hele hippe zus. Eigenlijk moet je 4 paar laarzen hebben. Stoere in bruin en zwart, chique ook in bruin en zwart. Grijs is nog beter.
Ik draag de afdankers van m'n zus, laat regelmatig een kledingstuk een jaar liggen, omdat het dan hier pas in de mode is. haha
Ik heb dus voor deze winter zo'n prachtig zilvergrijs gehaakt vest. jippie, zie nu het leuke er van in! Straks even kijken wat er nog meer tevoorschijn komt.

groetjes Akka

Margriet*

Margriet*

07-10-2008 om 21:37

Mwah

In Amsterdam is de mode denk ik toch wat anders. Hier is hip hoge laarzen over je broek heen (strak of skinny). Of lage laarzen a la Red Wings (neppers zijn ook in een hoog model, schrik niet van de prijzen van de echte 250 euri!!!!) goede neppers van Dolcis mogen ook a 100 euro. Kniebroeken met hoge laarzen daar zie ik wel collega's mee maar die komen niet uit de stad....
Verder hoge Nikes of andere sportschoen met skinny jeans. Ja ook voor moeders.....
Hier of hoge laarzen met veel gesp of lage laarzen.
Stoere cowboy boots mogen ook nog steeds.
Maar goed dit is wat ik zei Amsterdam...

Margriet

"Hier is hip hoge laarzen over je broek heen (strak of skinny)"

Dat was mijn antwoord aan Jesse toch ook en ik woon erg ver van Amsterdam

Ja maar marith

Amsterdam, da's toch echt altijd heeeeeeeeeeel anders hoor. Veeel hipper dan de rest van NL ))))

Asa Torell

Asa Torell

08-10-2008 om 13:29

En belangrijker vraag

staat het je wel, de al dan niet hippe look?
In elk geval zouden mijn relatief brede heupen en kont in zo'n strakke broek enorm benadrukt worden dus echt no way dat ik dat ooit zou aan doen. Geef mij maar rechte pijpen (die dan natuurlijk over de schoen danwel laars heen moeten).
Nou heb ik makkelijk praten want geen modegevoel en ook niet de behoefte er aan mee te doen. Maar als je die behoefte wel hebt zou ik toch eens heel goed kijken hoe je het aan je figuur kunt aanpassen. (ik ben nl. bepaald niet de enige nederlandse vrouw met bovengenoemd figuur).

Hip of niet

Dat zal me nu toch helemaal een worst wezen hoe ik m'n laarzen "moet" dragen. Ik ben allang blij dat ik m'n kuiten in een paar laarzen kan krijgen. Als er ook nog een broek bij in moet, dan gaat me dat never nooit niet lukken. Bij mij zitten m'n laarzen dan ook gewoon ónder mijn broek. En dan ook nog laarzen met hoge hakken, ook helemaal uit dus... Als ik een skinny jeans aan heb (met iets langs over m'n kont), dan draag ik daar gewone schoenen onder, ook weer met behoorlijke hak. Ik loop nooit op platte schoenen; dan krijg ik van die korte benen. Dochters dragen wél hun laarzen in hun broek, maar tegelijkertijd ook nog steeds korte (lees: tot in de buurt van de knie) broeken met laarzen eronder.

't kan mij echt helemaal niets schelen. Ik trek me dan ook helemaal niets aan van wat er 'in' is en wat niet. Ik heb een kast vol schoenen, waarvan meer dan de helft waarschijnlijk niet voldoet aan het huidige modebeeld, maar ik draag ze nog net zo vrolijk hoor!

Emmalynn

reina

reina

08-10-2008 om 17:36

Niet

Ik heb geen dikke kuiten, maaar ook ik doe mijn broek niet in mijn laarzen, vind dat bij slanke jonge meiden leuk staan, maar daarna al snel niet meer

Astrid

Astrid

08-10-2008 om 18:59

Dikke kuiten en skinny jeans

Ik ben klein (1.60), best stevig, een flubberbuik en heb echt enorme dikke kuiten. Maar wat echt geweldig staat: een skinny jeans met laarzen daarover heen.

Ik wilde er eerst ook niet aan, maar het staat 10x beter dan een wijdere broek. Ik krijg er zeer veel complimenten over. Juist een strakkere broek met laarzen verlengt het silhouet en versmalt de benen. Nooit geweten, maar het is echt zo.
Ik pas met mijn dikke kuiten in geen een laars totdat ik www.duoboots.nl zag en sindsdien bestel ik al mijn laarzen daar. Prachtig leer en in exact de juiste kuitmaat. Ik wil geen reclame maken, maar het is voor dikke of juist hele smalle kuiten de oplossing.

Wat hier (randstad middel grote plaats) veel gedragen wordt naast de skinny zijn de capri's met laarzen. Die blijven ook leuk.

Puck2

Puck2

09-10-2008 om 10:44

Goh astrid

Lijkt mij ook wel wat. Opzoek naar zo'n skinny-jeans dan. En wat betreft laarzen voor een "vollere kuit"zoals ze het zo mooi noemen. Ik ben heen tevreden met mijn laarzen van Helioform.

MariaV

MariaV

09-10-2008 om 15:28

Duoboots

Helaas heb ik minder goede ervaringen met Duo. Leuke collectie, mooie, dure laarzen voor mijn dunne kuiten (31-32) besteld, zaten ze veel en veel te wijd om mijn enkels! Ik heb netjes het feedbackformulier ingevuld met de maten van mijn enkels en lengte onderbeen en een verzoek om advies, maar daar heb ik niets meer op gehoord. Helaas, ik dacht de oplossing gevonden te hebben, maar niet dus.
Maria

Astrid

Astrid

09-10-2008 om 16:27

Maria

Dan bel je ze toch even. Ik heb ze een paar keer om advies gevraagd via de telefoon. Ik heb ook een keer laarzen geruild omdat de kuit te wijd (!) was en kreeg netjes een ander exemplaar. Ik ga binnenkort er weer een paar bestellen. Ik heb laatst maar weereens een paar laarzen in de winkel gepast (zagen er heel wijd uit) maar die gingen weereens niet dicht. Een maand geleden zelfde verhaal in andere winkel. Ik moet daar echt mee ophouden, zo frusterend, en ze gewoon weer online bestellen.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

10-10-2008 om 10:43

Zus maria

... of je komt een weekendje bij je zus in Londen logeren en gaat bij de paswinkel langs. Ikzelf heb daar verschillende paren gepast die wel goed zitten (ondanks mijn bijna even dunne enkels en kuiten).

tot snel!
jose

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.