Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

vino-analfabeet

vino-analfabeet

05-09-2009 om 21:49

Help, wijntips gevraagd

HOi!
Binnenkort heb ik een feest, en ik wil wijn inkopen.
De rode gaat wel lukken denk ik. (Merlot),maar wat is lekkere witte wijn?
Ik ben op zoek naar (mier)zoete witte wijn. Niet te duur!

Gr. een wijnanalfabeet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lou

Lou

05-09-2009 om 21:53

Niet zoet

Zoete witte wijn vindt haast niemand lekker. Voor een feest kun je beter droge wijn kopen. Lekkere witte wijn die niet te duur is vind ik Soave. En Vinho Verde is ook heerlijk, die is licht bruisend.

groet,

Lou

Lou,

Bij navraag werd er nadrukkelijk om zoete tot heel zoete witte wijn gevraagd. Dames in kwestie houden erg van Moscato d'Asti, maar die kost ongeveer 7 euro per fles.....
Gr. vino analfabeet

Lou

Lou

05-09-2009 om 22:05

Goh

Okee, in dat geval kan ik je helaas niet helpen. Ik ken werkelijk niemand die zoete wijn lekker vindt, vandaar dat ik je toch even mijn droge-witte-wijn-tips wilde geven

succes ermee en groet,

Lou

Lou,

Tja, zoals ik al zei, ik weet van nix, dus ik ga maar af op de wensen van mijn gasten.
In ieder geval heel erg bedankt voor de moeite.
Gr.

reina

reina

05-09-2009 om 22:10

Vragen

Ga even naar een slijter en vraag het daar. Ik kan je ook niet helpen, want ik hou wel van wijn, maar zoete wijn vind ik niet lekker en ook ik ken niemand die dat wel drinkt.

Linda99

Linda99

06-09-2009 om 00:01

Zoet

Bah, zoete wijn.....Geef mij maar een lekker glaasje Chardonnay. Is een fruitige wijn die best "zoet" kan overkomen maar het niet is. Bij AH hebben ze een lekkere Zui-Afrikaanse variant voor nog geen 4 euro (geloof ik).

Marie L

Marie L

06-09-2009 om 09:56

De superwijngids

van Nicolaas Klei staat bol van prettig leesbare informatie over wijnen van de supermarkt. Ook op de site omfietswijn.nl kun je veel informatie vinden.

En beste vino-analfabeet: 7 euro voor een fles wijn is echt niet veel. Natuurlijk zijn er massa's mensen die denken dat je een topwijn onder de 5 euro kunt krijgen (die zijn er wel maar dat zijn dan ook ECHT uitzonderingen). Alle waar naar z'n geld dus.

Goede wijn met bubbels voor minder dan 7 euro bestaat niet.

Succes!

Marie L

Marie L

06-09-2009 om 09:59

Oh ja

ook op ahwijndomein.ah.nl kun je wijnen uitzoeken op soort, prijs enzo.

Hillary

Hillary

06-09-2009 om 11:18

Toevallig

heb ik net de genoemde wijn dit weekend gedronken. Hij is inderdaad mierzoet en een bubbeltjeswijn. De eerste slok schrok ik gewoon zo zoet, daarna wende het wel. Ik kreeg hem als apreritief, maar vond het meer een dessertwijn. Als je een goedkoper alternatief wilt kom je denk ik bij een dessertwijn uit zonder bubbels, want met bubbels zul je inderdaad niet onder de 7 euro uitkomen. Volgens mij zou je bijna zelfs een zoete sherry kunnen schenken om deze zoetheid te bereiken.

Canei

Die is toch ook zoet, vind ik tenminste wel.
krulleke

Kniekous

Kniekous

06-09-2009 om 13:35

Duitse witte wijnen

Ik zit te denken aan een halfdroge Duitse wijn. Silvaner of een Weissherbst. Sommige betere slijters hebben Duitse kwaliteitswijnen. Fransen houden hun beste supermarktwijnen voor zichtzelf. Voor een euro of 7 kan je wel een fatsoenlijke Duitse wijn kopen.

En nee, koop geen Canei of Kellergeister. Gadver!

ishtar

ishtar

06-09-2009 om 13:41

Moezel

of prosecco. Of witte lambrusco.
JP Chenet heeft ook een (makkelijk drinkbare ) zoete variant.

Zoete wijnen

Het meest simpele lijkt me om aan je verjaarsgasten te vragen welke zoete wijn zij lekker vinden. Er is namelijk nogal een verschil.
Prosecco is licht zoet en mousserend. Je hebt witte lambrusco (zeer zoet en mousserend). Canei is zoet en favoriet bij veel mensen. Je hebt ook zoete huiswijn van AH en misschien ook in andere supermarkten. Verder is gewürztraminer (elzaswijn) bijna altijd zoet, of inderdaad de al genoemde moezelwijnen. Op etiketten van zoete Duitse wijnen staat overigens altijd 'halbtrocken'. Laat je niet door het etiket misleiden, de wijn is wel degelijk heel zoet.
Overigens ben ik het er niet mee eens dat een fles wijn minstens 7 euro moet kosten. Voor een speciaal etentje is het iets anders, maar voor feestjes zoek ik altijd wijnen van 5 euro of minder.
n@nny

Jesse_1

Jesse_1

06-09-2009 om 15:32

Kijken bij de ah

Hier een liefhebber van zoete witte wijnen (en ik ben nog echt niet bejaard hoor! .
In de categorie supergoedkoop heb je de pakken witte wijn (liebfraumilch), maar iets meer 'kwaliteit' is volgens mij de zoete - ik meen - bordeaux (staat bij bijna alle winkels ergens onderaan in een lichte (gelige) fles, bordeaux moelleux).
Maar je kunt ook gewoon bij de AH kijken bij de etiketten, als het goed is staat er met een cijfer aangegeven wat voor smaak een wijn heeft.
Feest ze! Jesse

Lou o.t.

je kent wel iemand die zoete witte wijn lekker vindt

groetjes van Purk

Gewürztraminer

heerlijk heerlijk. Geen idee hoe duur het is, meneer Purk koopt dat altijd in. Drinkt als appelsap, lekker hoor.

groetjes van Purk

En nu... (ook o.t.)

... ken je er 2 . Ik vind droge witte wijn juist verschrikkelijk. Drink al bijna nooit, maar áls ik dan iets drink dan wel graag zoet.
En ik zal wel een barbaar zijn, maar Canei vind ik juist heel lekker

Vic

Vic

07-09-2009 om 10:12

Brrr

Zoete witte wijn vind ik echt verschrikkelijk. Ik heb meestal de AH wijn uit Chili, iets droog maar niet te.

Gruwel;........

is echt alleen maar lekker als dessertwijn, en zelfs dan alleen maar 1 klein glaasje.

Nou ja, dit helpt je natuurlijk helemaal nada, noppes. Ik zou het maar gewoon bij de slijter of supermarkt gaan vragen, en in je achterhoofd houden dat als mensen bij een borrel of feestje aan de zoete witte wijn willen het echt zonde van je geld is om dure flessen te kopen. Een euro of 3 per fles lijkt me meeer dan genoeg. Misschien wel te veel.

Ingrid

Marie L

Marie L

07-09-2009 om 18:07

Sini

hmmm, foie gras op een geroosterd beschuitbolletje met een glaasje koude Monbazillac. Ik krijg honger... maar goed dat het eten al in de oven staat.

bertje1

bertje1

07-09-2009 om 20:45

Riesling

demi-sec (niet droog, niet zoet)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.