Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Herbruikbare boterhamzakjes

Ik ben op zoek naar herbruikbare boterhamzakjes. Kan op internet van alles vinden, maar alleen online te koop. En dat wil ik niet, ik wil ze in een gewone winkel kopen (zodat ik eerst even goed kan kijken voor ik ze aanschaf). Wie o wie weet een winkel(keten) waar ze te koop zijn? Ik woon in een dorp met wel wat winkels maar niet echt veel. Rotterdam is goed bereisbaar.

Angela67

Angela67

09-01-2016 om 11:15

faitrade-achtige winkel

hier in Utrecht bij diverse faitrade/bio winkels te koop.
gr Angela

Tijgeroog

Tijgeroog

09-01-2016 om 11:25

Waar

De Waar heeft ze in ieder geval. En volgens mij heb ik ze bij ons in de stad ook bij de Wereldwinkel zien liggen.

Zelf maken is trouwens ook niet zo lastig. Even googelen op "diy sandwich bags" geeft heel veel hits.

Marie

Marie

09-01-2016 om 12:42

Hersluitbare zakjes van de Ikea

Wat vind je van de hersluitbare Istad zakjes van de Ikea? Zijn er in verschillende maten:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00233778/

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80251382/

Wellicht heeft de Blokker ofzo ze ook wel?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

09-01-2016 om 13:26

als het om die sluitband zakjes gaat

Als het om die sluitband zakjes gaat (waar Marie naar verwijst): die hebben ze ook bij de Albert Heijn (eigen merk).

bieb63

bieb63

09-01-2016 om 13:41

maar hoe moet ik dat precies zien?

Het lijkt mij mileutechnisch op zich prima. Maar zo'n ding kan je toch niet van binnen schoonmaken? Nou zal dat niet persé altijd hoeven, maar er zijn toch veel dingen te bedenken die het zakje (enigszins) vies maken, bederfelijk zijn enz. En dan wil je het toch wel schoon kunnen maken van binnen?
Waarom niet gewoon een lunchtrommeltje? Daar zijn die dingen voor en die kun je gewoon wassen.

Bieb

Wij hebben zo'n zakje (van Waar) en die kun je prima schoonmaken. Enige nadeel vind ik dat er maar twee boterhammen in passen. Zakje is van mijn puber die alijd zo'n voll schooltas heeft dat daar geen trommel bij kan. En een trommel is niet cool

Puck

Puck

09-01-2016 om 15:27

picasso

Hier gelukkig geen pubers die hun broodtrommel niet cool vinden en ze gewoon in een trommel meenemen. MAar als zijn schooltas al zo vol is dan gaat het in een zakje toch gigantisch pletten? Dat is de voornaamste reden waarom onze kinderen een trommel meewillen.

Puck

Puck

09-01-2016 om 15:28

bieb63

Even googelen levert op dat je die herbruikbare zakjes net als je trommeltje gewoon in de vaatwasser kan doen.

Krullevaar

Krullevaar

09-01-2016 om 22:41

huh?

Is dat iets bijzonders dan? Ik herbruik mijn boterhamzakjes vrijwel altijd. En dat zijn de meest eenvoudige, zonder sluitstrip o.i.d. Gewoon, kruimels eruit schudden en opnieuw gebruiken.

En dat doe ik nog niet eens uit milieu overwegingen (zo groen ben ik niet), maar gewoon omdat het kan.

Kennelijk niet voor iedereen vanzelfsprekend.

bieb63

bieb63

10-01-2016 om 15:28

krullevaar

als het alleen kruimeltjes betreft zou ik daar ook zeker geen moeite mee hebben (doe ik ook wel eens). Maar vaak gaat er toch e.o.a. smeerseltje op brood: van smeerworst, tot smeerkaas, tot boter, tot eiersalade, tot chocopasta, tot jam enz. Maar ook vleeswaar (ham, worst of wat dan ook) geeft zijn sporen aan de binnenkant van het zakje. Dus nee, dat vind ik niet echt hygiënisch (nog los van de bacteriën). Dus een 'gewoon' boterhamzakje is m.i. toch voor 1-malig gebruik (hoe belastend voor het mileu dan ook). Een zakje dat de vaatwasser in kan vind ik een ander verhaal (maar kan me er niet zoveel bij voorstellen....).

Jamie

Jamie

10-01-2016 om 16:44

bieb

ziplockzakjes ken je toch wel? Heel stevig.

Jamie

Jamie

10-01-2016 om 16:50

maar

dat neemt niet weg dat ik het maar een vies en raar idee vind hoor. Ik heb ook vooral smeersels of iets dergelijks op brood of iets wat vetvlekken geeft. In een bakje dus!

Angela67

Angela67

10-01-2016 om 16:51

gaat prima

ik heb hier zowel een zakje met klitteband dat ik gebruik voor appelstukjes als een uitvouwbaar stuk stof met wat klittebandstukjes, geschikt voor twee boterhammen. Dat zakje gaat regelmatig in de vaatwas en laat ik dan op de verwarming drogen.
In het vouwbare stuk stof doe ik alleen droge boterhammen en koop dan beleg op werk.
gr Angela

Juno

Juno

10-01-2016 om 21:55

Stof

Ik heb mijn brood altijd in een lapje: aan de ene kant stof, aan de binnenkant tafelzeil. Met een lintje strik ik het dicht. Het kan afgenomen worden maar aangezien er imo bijna niets viezers is dan besmeerd en meegenomen brood heb ik het beleg altijd los. In het potje waarin het gekocht is.
Zo'n lapje kan je heel eenvoudig zelf maken en je kan ook een bijenwasdoek maken. Google maar eens. Echt enorm simpel. Vind je het te bewerkelijk dan kan je het ook kopen, eventueel al in zakjesvorm met een knoop.

bieb63

bieb63

11-01-2016 om 21:38

dat is wat anders juno

als je je boterhammen niet van te voren belegd.

Juno

Juno

11-01-2016 om 23:00

Collega

Mijn collega heeft het lapje voor me gemaakt en heeft er zelf ook eentje. Zij besmeert wel haar boterhammen. Omdat het tafelzeil is, kan je het makkelijk schoonmaken.

waar

dochter heeft sinds kort ook zo'n stoffen/plastic zakje van Waar. Ze vindt het ideaal want haar tas is al zo vol, een trommel past bijna niet. Ze legt het zakje bovenop in haar rugzak, dan wordt ie ook nauwelijks geplet.

het zakje is na een dag altijd wel vies (pasta, kruimels, ...) maar hij kan binnenste buiten gekeerd in de vaatwasser. Ideaal. er schijnt een grotere versie te zijn, waar meer dan 2 boterhammen in kunnen.

bieb63

bieb63

13-01-2016 om 12:20

oh.. haha

daar had ik nog niet aan gedacht wbt schoonmaken: binnenste buiten natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.