Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

10-09-2014 om 13:57

Het geheim van de sokken-etende-wasmachine

Het geheim begint met 5 paar nieuwe sokken, gewoon goedkope basic sokken maat 39-42 C&A, geen bijzondere sokken hoor, gewoon zwart, bij elkaar in 1 bundel voor 6 euro. Ik knip de kaartjes eraf, die gekke plastic dingen die de sokken bij elkaar houden en hup de machine in samen met 3 spijkerbroeken en, gezellig, 6 paar andere sokken. Lekker badderen op een graadje of 40 en na een uurtje mag de hele handel gaan luchten aan de lijn. Wat haal ik uit de wasmachine? 3 spijkerbroeken, 10 paar bij elkaar passende sokken en 1 zwarte basic sok. Ik schud de spijkerbroeken uit, zit er 1 in een pijp? Nee! In een zak van de spijkerbroek? Nee! Nog in de wasmachine? Nee! In de rubberen manchet van de wasmachine? Nee! Toevallig in een andere sok? Je weet het niet! Maar: nee! Ik controleer de afvoer, nee! Ik kijk naar wasmachine en vraag me ineens af: eet de wasmachine sokken? Een antwoord krijg ik niet. Ik heb 4 paar basic zwarte sokken en 1 wees-sok. Ik zal 'm maar bewaren, wie weet de volgende keer? Maar ja, ik heb al zo veel wees-sokken!


Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-09-2014 om 14:10

lol

Daarom koop ik tegenwoordig altijd sokken in één kleur. Dan kan ik altijd een setje maken.

Hier dus ook een sokkenetende wasmachine.

Vera*

Vera*

10-09-2014 om 15:16

Zoon

Zoon trekt alle grijze en zwarte sokken door elkaar aan. Ik maak er al niet eens meer knobbeltjes van. Het heeft geen zin om op zoek te gaan naar een 'paar' sokken.

Even aantal?

Weet je zeker dat de Hema je een even aantal sokken heeft geleverd?

lennest

lennest

10-09-2014 om 16:43

nee hoor, mijn wasmachine eet ze

Want tussen het manchet en de trommel zit geen ruimte en al zou het zo zijn dat dit wel het geval was, dan was de wasmachine al lang stuk geweest; ik heb zo'n 20 wees-sokken in alle kleuren van de regenboog. Ik kan me niet voorstellen dat mijn wasmachine dit overleeft, ik geloof niet eens dat er zo veel ruimte onder de trommel is! Wat nu maar een beetje bij elkaar kleurt, wordt bij elkaar gedragen. Echt; mijn wasmachine eet ze, kan niet anders!

Ilva

Ilva

10-09-2014 om 16:46

Hier ook

Ik dacht vorig jaar, ik koop voor mijn kinderen alleen nog sokken die gekleurde tenen en hielen hebben. Inmiddels heb ik ongeveer 20 sokken die nergens bij passen. Gek word ik ervan. Inderdaad, die machine van mij eet ze ook op.

gewoon enkele sokken

Zoon heeft nooit meer dezelfde sokken aan. Hij zoekt een paar even lange uit de la, niet eens noodzakelijkerwijs dezelfde kleur en trekt ze aan.

Ik snap het ook niet. Overigens de sokken van mijzelf en dochter blijven altijd gewoon een paar, kan me niet heugen dat dat fout gegaan is ooit.

Dus onze wasmachine eet alleen mannensokken.

Annet

Annet

10-09-2014 om 19:55

Hier heel veel zwarte sokken

Beide kinderen en ik kunnen in dezelfde maat sok (nog wel). We hebben op een centrale plek een mand staan met zwarte sokken. Ik koop alleen nog maar effen exemplaren. Na het wassen worden ze per paar in elkaar gerold.
Sneakersokken liggen apart.
Ik zou niet weten hoeveel sokken ik mis. Ik houd er nooit meer dan één over na het wassen

Evanlyn

Evanlyn

10-09-2014 om 22:10

hier

zijn het eerder de kinderkamers die sokken eten. En de matras lust er ook wel een paar, en het dekbedovertrek ook.

Marijke

Marijke

10-09-2014 om 22:36

In een netje

Bij mij gaan ze in een netje (met een rits), dan heb ik ze ook allemaal bij elkaar als ik ze ophang. Gaat tot nu toe altijd goed.

Katniss

Katniss

10-09-2014 om 22:53

Ik snap het ook niet

Wij hebben in huis allemaal dezelfde maat (35-38), maar wel andere voorkeuren qua kleur (zakelijk, vrolijk, of 'afblijven' speciaal bij een outfit geselecteerd). Gek genoeg raken de 'zakelijke' sokken nooit kwijt, de 'vrolijke' soms en de 'afblijven, die zijn van mij, speciaal geselecteerd' regelmatig. Dus óf de wasmachine heeft een voorkeur voor speciale sokken, of er is iets anders aan de hand.

Tink

Tink

10-09-2014 om 22:58

ik dacht

... dat mijn wasmachine ook sokken at, vooral die van mijn oudste. Totdat ik vorige week op de slaapkamer van oudste de laden eens onder het bed vandaan haalde. Kijk aan, wel 20 weessokken!

bijna altijd verschillende sokken

Hier verdwijnen ook regelmatig sokken, maar wij maken ons er niet meer druk om, ik weet wel ongeveer welke sokken van wie zijn en de (3) kinderen dragen ze willekeurig. Heb wel eens erg gelachen om dochter met een sok en een kniekous in verschillende kleuren en motiefjes, en dan niet eens in een laars, maar duidelijk zichtbaar...

Ze heeft er op school een nieuwe trend mee gestart

Mijn probleem...

...is dat ik dan die weessokken niet wil weggooien, want wie weet komt de ander nog eens boven, of zit ie gewoon bij de volgende lading was......

Gevolg een actionzak vol weessokken waarvan ik niet meer weet of er nog een andere is en in plaats van dat ie slinkt, loopt de zak inmiddels over.

Brianna F

Brianna F

11-09-2014 om 08:47

Let op

Zodra je die weessokken weggooit komen de vermiste exemplaren boven water. Is daar ook een wet voor, zoals die van Murphy?

Mijntje

Mijntje

11-09-2014 om 08:55

handpopjes

Van de weessokken kan je hele leuke handpopjes maken

Barvaux

Barvaux

11-09-2014 om 09:27

Emine

Mijn ervaring is dat je tussen die weessokken opeens heel wat vriendjes terugvindt

Mijn wasmachine niet, de andere was eet sokken

Mijn wasmachine eet geen sokken, dat doet de andere was in de trommel. Alle sokken die als wees uit de machine komen gaan terug in de wasmand en komen daar hun wederhelft weer tegen of niet. Soms kom ik bij het strijken van een overhemd een sok tegen die half in de mouw zit of een sok in een sloop. Soms zelfs sokken in broekzakken. Vraag mij niet hoe dat kan maar het gebeurt. Na 12 jaar met een of meer kinderen heb ik sinds afgelopen winter pas een echt verweesde sok. Die zwerft nog in de wasmand in de hoop dat de andere nog tevoorschijn komt maar na 8 maanden begin ik de hoop een bwetje op te geven.

Lies, die ene sok is zeker wel heeeeel schoon nu?

Of was je die niet steeds opnieuw?
Ik doe het ook zo, exemplaren die hun wederhelft zijn kwijtgeraakt mogen proberen hun ega in de week erop te vinden in de wasmand. En meestal lukt dat ook wel. Inderdaad wil het nog wel eens helpen de kinderkamers goed te checken. Onder (of in) de bedden of in de kasten liggen nog wel eens losse sokken. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een echt alleen over is gebleven...Wel zijn het eigenlijk altijd de kindersokken, manlief en ik zijn net iets consequenter met het 's avonds alle was keurig in de wasmand deponeren. Die discipline heb ik er bij de kinderen nog niet in weten te slaan helaas .

Tijgeroog

Tijgeroog

11-09-2014 om 13:33

Weessokken

Hier gaan de weessokken altijd gewoon de kast in. Ik was meestal niet de hele wasmand leeg (als er nog een halve was in zit wacht ik totdat er genoeg is voor een hele was), dus er zakken wel eens sokken naar beneden. Als ik de methode van Lies zou gebruiken zou ik volgens mij regelmatig eerst de ene, dan de andere sok en vervolgens weer de eerste sok wassen.
Dus ze gaan gewoon terug de kast in, als ik de volgende keer een losse sok heb zie ik zo of die erbij ligt en maak ik er weer een paar van. Geeft een hoop rust, want ze komen meestal vanzelf wel weer een keer langs.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-09-2014 om 13:47

Aan het rek

Ik laat de weesjes altijd aan het rek hangen. Als ik de andere sok vind hang ik m er gewoon bij en dan kunnen ze later als paar de mand in.

carootje

carootje

11-09-2014 om 15:03

sokkenklemmen

Er schijnen klemmetjes te bestaan waarmee je sokken per paar aan elkaar vast kunt maken, die kunnen mee in de wasmachine, scheelt ook een hoop uitzoekwerk na het wassen, gewoon aan het klemmetje in de sokkenmand. Ik heb ze zelf niet maar vriendin vertelde het mij laatst. Zag ze pas hangen bij de blokker geloof ik. Niet gekocht omdat ik het zelden weessokken heb

amk

amk

11-09-2014 om 17:00

op afstand

hier ligt vaak de ene sok bij mij in de kast, en de andere sok bij haar vader en dan maar wachten..........

Nu mik ik gewoon 1x per jaar als het sokkenseizoen weer begint (zo ergens in oktober) alle weessokken in de vadertas en dan zoekt zijn vrouw de hele paren uit. En de rest gaat weg. De te kleine naar een zusje dus het ruimt allemaal mooi op dan.

nathalie

nathalie

11-09-2014 om 19:09

weessokken

Ik lees er wel eens vaker over maar ik heb dat nou eigenlijk nooit! En ik heb al verschillende wasmachines gehad in mijn loopbaan als wasvrouw. Geen idee wat ik anders doe, ik mik de sokken ook maar gewoon los in de machine maar ze komen er altijd ook gewoon weer uit.

ken het ook niet

Er gaan genoeg sokken doorheen hier: elke dag schone (verplicht, samen met de onderbroek) en dat maal 6. Maar ik raak er nooit eentje kwijt.

Jullie zijn gewoon huisvrouwen van likmevestje, als je het mij vraagt

amk

amk

11-09-2014 om 19:43

nou jippox

ik heb gewoon een genetisch doorgegeven rommelkont gecreerd, heeft niets met mijn ontbrekende huishoudkwaliteiten te maken. ☺

Annet

Annet

11-09-2014 om 20:01

Wij weten weer andere dingen

Ik raak misschien wel sokken kwijt maar ik weet wel dat de week uit 7 dagen bestaat en niet uit 6 )))
Of past een schone onderbroek en sokken niet bij de zondag?

haha Annet

we zijn hier met z'n 6en in huis. Dit is dus per dag...

bertje1

bertje1

11-09-2014 om 22:17

sokkenruil

zullen we een sokkenruil beginnen?
of.. wedstrijdje wie de MINSTE enkele sokken heeft...

Tango

Tango

11-09-2014 om 22:28

Valt hier wel mee

Over het algemeen vind ik de sokken meestal na een tijdje weer terug. Inderdaad vaak in een dekbedhoes o.i.d. Zelfs de hele kleine sneakersokjes van zoon raken niet eens kwijt.
De enige die hier regelmatig wees-sokken heeft is mijn man, maar die heeft zoveel net iets verschillende donkerblauwe of zwarte sokken dat ik die dan wel af en toe bij elkaar voeg ook als ze niet precies hetzelfde zijn.
2 verschillende sokken zou ik mijn kind niet gauw aangeven. Dochter heeft een vriendin die dat wel regelmatig heeft en ik vind het toch wat armoedigs hebben. Zo duur zijn sokken toch ook weer niet, dus koop ik liever weer een aantal paar nieuwe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.