Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

miepie

miepie

15-10-2008 om 15:03

Het ideale kerstpakket

Beste ouders,

Mijn werkgever heeft me gevraagd een kerstpakket samen te stellen voor dit jaar. Het gaat om ongeveer 10 personeelsleden. Waar waren jullie blij mee en wat staat er nog steeds achter in de kast te verstoffen?

alvast bedankt

miepie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Theater

Kaarten voor een leuke theatervoorstelling met z'n allen ofzo..... Gezellig avondje uit met z'n allen en er komt niets in de kast te staan om te verstoffen.....

Sjillie

Sjillie

15-10-2008 om 15:12

Hier

Dingen die we echt gebruiken:
* de soepterine met een waxinelichtje
* vogelhuisje (niet alle collega's waren daar tevreden over, maar dat zul je blijven houden)
* groot windlicht met grote aansteker erbij
* Boodschappenkrat, daarin zat een koeltas. Het pakket (etenswaar) zat in de koeltas.

Dingen die wij zelf wel gebruiken maar die anderen (collega''s) weer niet gebruiken:
* thee kerstpakket, met dus allerlei theeën etc.
* koffie kerstpakket, alles met en rondom koffie.
* Conimex pakket

Eigenlijk zijn mijn man en ik gemakkelijk. Het maakt niet uit wat er in zit, het gaat om het idee.

rosa

rosa

15-10-2008 om 16:50

Ook thema

Heb bijv. een keer een ijs-pakket gekregen: ijslepel, wafels, slagroom, astronautenijs (gevriesdroogd: water erbij en het is ijs, kinderen vonden het geweldig), chocoladesaus, kersen, zoiets.

Rosa

Geen poes pas

Hoi,

Bij mijn eerste werkgever kregen we altijd een pakket waar alleen maar etenswaar in zat wat ook echt op ging. Een ronde kaas, koffie, chips, dagelijkse etenswaar zoals bv. hagelslag, pasta enz. Veel kinderen? Denk daar dan speciaal aan. Is altijd goed.

Geen poes pas, veel en bruikbaar. Zat verder altijd heel leuk verpakt in grote rieten mand, curver box o.i.d.
Vaak zat er nog een persoonlijke kaart bij met een iris cheque.
Echte verwennerij.
Mijn vriend krijgt vaak een pakket met een thema. Valt hier toch vaak tegen.

Het is natuurlijk ook moeilijk om het iedereen naar de zin te maken. Lijkt me wel verstandig om je eigen persoonlijke voorkeur proberen uit te schakelen.

Laat even weten wat het is geworden.

Anneja

Anneja

15-10-2008 om 17:05

Hele foute pakketten

Ik zal er op mijn werk nooit voor uitkomen natuurlijk maar *eigenlijk* ben ik dol op van die pakketten met obscure zoutjes en heel lelijke waxinelichtjeshouders

Mooiste pakket vond ik eentje van de wereldwinkel, de kommetjes die daar inzaten waren toevallig geheel mijn smaak en er zat een mooie schaal bij die we nog steeds als fruitmand gebruiken. De tas waar het inzat (zo'n gevlochten rotanmand) gebruiken we ook nog steeds. Al miste ik in dat pakket dus wel de obscure zoutjes.

anne

Geen apparaten

Ik krijg zelf nooit een kerstpakket (snik! maar ik heb dan ook geen baas) maar op basis van wat ik om mij heen hoor: geef geen apparaten. Mijn broer kreeg bijvoorbeeld een broodbakmachine. Die heeft hij maar aan mijn ouders gegeven. Zoiets als een chocoladefonduepannetje zou ik ook niet doen, veel mensen zitten op dergelijke spullen helemaal niet te wachten, en zo wel, dan hebben ze het vaak al.

Ook niet handig (kreeg mijn vader ooit, maar is inmiddels denk ik wel uit) een picknickmand waar wel het bijgeleverde melamine servies in past, maar die verder geen plaats biedt aan etenswaar ...

Groeten,

Temet

mijk

mijk

15-10-2008 om 17:52

Ik houd ook wel van

een echt kerstpakket, met toastjes en blikjes camembert enzo. Mijn vader is nogal iets duurs in de bouw en kreeg er op het hoogtepunt van de economische zeepbel soms wel 60! En ze wachten altijd met openmaken tot ik kom. Omdat ik er zo'n lol in heb. Winnaar vond ik het pakket met biologische locale producten. En een met echte kerstdingetjes ene mooie kerstbal enkransjes en kaarsjes. Kitsch maar wel leuk

Mijn man krijgt echt verschikkelijke pakketten omdat het altijd duurder moet dan er geld is. Op de flessen wijn uit zijn pakket zet ik altijd met viltstift: Pas op kerstpakket! Zodat ik niet per ongeluk bij een etentje schenk. Het is nooit te drinken..

reina

reina

15-10-2008 om 18:52

Inderdaad, geen apparaten

Apparaten, dat vind ik altijd zo zonde, want veel mensen hebben het al. Ik heb het liefst pakketten van de wereldwinkel met gangbare produkten erin ( maar helaas, man heeft eigen bedrijf en in het onderwijs is er geen geld voor pakketten, dus wij krijgen ze al jaren niet meer...)

Roos

Roos

15-10-2008 om 20:02

Ook ontbijt

Hier was de topper ook een ontbijtpakket. Er zat zelfs een heerlijke badjas in, afbakbroodjes, roomboter, luxe sap, thee, jam, mini flesje nep champagne, iets lekkers voor in bad. Erg leuk.
Van mijn werk kreeg ik vorig jaar een wafelijzer en van alles om dus die wafels te maken. Vond ik ook leuk. Ik vind het sowieso al snel leuk, ik ben gek op kerstpakketten. Fout kunnen ze bij mijn niet zijn. Maar het allerleukste vind ik toch wel als er iets voor de kinderen in zit. Iets snoeperigs dus, klein spelletje nog leuker. Wij pakken ze altijd met z'n allen uit en dat is echt een klein feestje. Maar als er niets in zit wat ze lusten is het wel een beetje jammer.
Een kadobon vind ik helemaal niks, dat vind ik zo fantasieloos.
Roos

angel3

angel3

15-10-2008 om 20:11

Type mensen?

ik vind de zogeheten vreetpakketten ideaal voor werkgevers die zeer veel personeelsleden hebben met gevarieerde achtergronden en interesses. Bij 10 mensen zou je iets specifiekers kunnen nemen. Wij hebben een keer een grote tas van Oil en vinegar gehad. En 2 jaar geleden een RITUALS pakket. Ook heerlijk.
Vorig jaar de tintelingen. De pluim is ook leuk.
Suk6

Of kijk es hier: www.tagger.nl Ook leuk en die dan vullen...

Prulletje

Prulletje

15-10-2008 om 20:52

Wel apparaten

En ik was juist wel heel blij met de kerstpakketten met apparaten Althans, een score van twee uit drie. Ik ben al drie jaar heel erg blij met mijn broodmachine. Zelf nooit gekocht omdat ik bang was hem niet veel te gebruiken. Dus wel! Mijn electrische grill van twee jaar geleden heb ik na een jaar en twee keer gebruiken op marktplaats gezet. Waardeloos ding. Temperatuur niet regelbaar, niet heet genoeg en niet demontabel dus ramp om schoon te maken. En nu alweer bijna een jaar heel blij met mijn blender.
Zoveel mensen zoveel meningen! Heel veel succes met beslissen.

Prulletje

Tirza G.

Tirza G.

15-10-2008 om 22:22

Alles!

Kerstpakketten moeten voor minstens de helft bestaan uit producten waarvan je denkt: huh? En die je dan vervolgens achterin de voorraadkast zet bij de huh-producten van het jaar er voor. Rare jampjes, rare pateetjes in van die kneuterige glazen potjes met zo'n rood-wit-geblokt doekje-met-elastiekje er over heen, de obscure zoutjes inderdaad, maar wat echt echt echt niet mag ontbreken is de kerststol in knisperplastic met los pakje poedersuiker er bij. Al is het maar om de verantwoorde kerst-kunstuiting mee kapot te gooien. Een feest, een feest, dat is het. Een feest van verwondering, ieder jaar opnieuw. Hoe kríjgen ze het bij elkaar verzonnen, díe verwondering. Maar pas dán begint de kerst.

Tirza

reina

reina

15-10-2008 om 22:48

Prulletje

maar als je al een blender en een bbm hebt staan ( zoals hier) is het zonde, wat moet je er mee? 2 Pakken koffie of 2 zakken zoutjes komen wel op.

Mamba

Mamba

16-10-2008 om 08:47

Hier

Verstoffen: vorig jaar een designmartelwerktuig om de wijn te kunnen ontkurken. Enkel geschikt voor échte kurk en niet te gebruiken bij de nieuwe kurken. Erbij een fles wijn met uiteraard een plastic kurk, twee glazen die zo groot zijn dat ze niet in de vaatwasser passen, een een zeer mannelijke weekendtas, te lelijk om aan te pakken.
In vind het leuk als je via internet kan kiezen uit de kerstpakketten. Hele foute 'echte' pakketten, of juist een abonnement, een goed doel (helaas is het doel altijd al bepaald en geef ik zelf liever aan een ander doel), een apparaat of een verwenpakket. We konden ook weleens kiezen voor een spel of een mp3-speler.
De grote bewaardingen zoals een butlertray of een dienblad met een pittenzak eronder hoeft van mij niet zo, mik ik meteen weg. Ik wil liever geen spullen voor in huis en zeker geen decoratiespul a la de Blokker. Als er iets van eten bij zit, moet het wel van goede kwaliteit zijn. Ik vind het ook leuk als het bij elkaar past. Mijn vader had ooit een pakket uit Duitsland, met allemaal soorten koek (een soort taai) er in. Meer dan 20 jaar geleden, maar is wel bijgebleven. Wat ook een geweldig pakket was, was een vuurwerkpakket wat manlief een paar jaar terug kreeg. Grote sterretjes voor de kinderen, aansteeklont en wat mooie pijlen voor ons.

En hier

heel wat verschillende dingen gehad. Vorig jaa mochten we zelf kiezen uit een hele lijst producten op internet, op zich wel leuk maar ik vind de verrassing toch leuker. Bovendien viel de kwaliteit van de producten me tegen. Verder jaren geleden een ontbijtpakket gekregen waarvan we de bordjes nog gebruiken, en dezelfde theeglazen bij hebben gekocht. Een italiaans pakket waarvan ik de tiramisu-schaal nog steeds gebruik als overschaal, en de spagettibus is ook nog in gebruik. Mijn man kreeg eens een pakket met allemaal (verse) vis, met stokbrood en asperges en andere bendigheden er bij, ook erg leuk en lekker! Iedereen moet het dan wel op tijd krijgen natuurlijk... Apparaten hoeven voor mij niet, tenzij het iets is wat ik nog niet heb natuurlijk. Maar dat is moeilijk te vinden. Vorig jaar kreeg mijn man een hele grote fles champagne, van 2 liter of zo. Maar ja, dat vinden we geen van beide lekker... zoiets zou ik dus ook niet doen.

Amarins

Amarins

16-10-2008 om 11:25

Tijdschrift

Het ziet er niet uit ('t is tenslotte "maar" een enveloppe), het is niet groot, maar het tijdschriftenabonnement-naar-keuze van vorig jaar vond ik prima.

Wij

proberen om ieder jaar iets anders te verzinnen. Hebben al een keer een pluim gegeven, of zelf een pakket samengesteld, bij weinig inspiratie een al samengesteld pakket gedaan. Afgelopen jaar hebben we bij de plaatselijke ambachtelijke bakker leuke tassen laten vullen met allerlei brood en koek produkten (bijv. heerlijke zelf gemaakte beschuiten) en daarbij in een enveloppe met inhoud, was zeer geslaagd. Voor relaties die vaak een flesje of iets krijgen hebben we ook eens een kaart van de novib gestuurd met een verwijzing naar de besteding van het geld wat anders naar een flesje gaat en waar nu bijv. 20 bomen geplaatst worden of 50 kinder schoolspullen krijgen. Zo zullen er meer goede doelen zijn. Werd heel erg positief op gereageerd. Google eens en je komt ook leuke dingen tegen.

Succes ermee, groet Carmam

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2008 om 13:35

Mamba

Voor je iets weggooit zou je het ook op gratisoptehalen.nl kunnen zetten. Wie weet maak je een ander er wél blij mee.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2008 om 13:45

Eigenlijk is alles goed

We hadden het er gister op het werk over. Kerstpakketten zijn leuk en wat mij betreft is alles goed. Het gaat om het gebaar. Maar je hebt natuurlijk praktische en minder praktische spullen. De ouderwetse pakketten met ragôut, bakjes, wijn en pistache nootjes hoeven voor mij niet echt. Het eerste pakket bij mijn huidige werkgever bestond uit een doos met o.a. lekkere dingen en koffiebekers. Er was echt over nagedacht en alles kon gebruikt worden. De bekers gebruiken we nog dagelijks. Het tweede pakket bestond uit een houten mand met als inhoud een fles wijn, een standaard en mooie wijnflesstoppen met daarbij een witte heerlijk zachte badjas. In de winter heerlijk warm. Ik was met beide pakketten even blij, maar die van vorig jaar was het leukst, hoewel de wijnstandaard wel een beetje staat te verstoffen. Grappig detail is dat man en ik bij de zelfde werkgever werken dus alles in tweevoud krijgen. Staat 1 houten mand wat verloren, twee opeens heel decoratief. Kijkt de een toch wat verlekkerd naar de badjas van de ander... niet nodig dus Ik ben benieuwd wat het dit jaar wordt.

Mamba

Mamba

16-10-2008 om 14:51

Kaaskopje

Met 'mik ik weg' bedoel ik: weg uit mijn huis. Schoonmoeder, school van de kinderen, gratisoptehalen, neerzetten op mijn werk met een bordje 'voor de liefhebber', Leger des Heils. Ik gooi nooit goede spullen weg, dat vind ik zo vreselijk zonde!
Toch grappig zo'n forum, ik kom hier al zo lang dat ik er van uit ga dat jullie me kennen maar jullie weten natuurlijk alleen maar dat wat ik vertel .

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2008 om 15:17

Dan is het goed)

Blijkbaar 'ken' ik je dan toch beter dan ik dacht, want ik vond de opmerking helemaal niet bij je passen.
Op zich moet iedereen het zelf weten natuurlijk, maar inderdaad nieuwe dingen weggooien is erg zonde.

Hanne.

Hanne.

16-10-2008 om 15:46

Keuze artikelen

Ik ga helemaal voor de optie waar je zelf iets uit mag kiezen. Heb het nu een paar keer gekregen en ik heb er 2x lol van. 1x tijdens het uitkiezen, en 1x tijdens het ontvangen.

Bij pakketten met standaard inhoud zijn er altijd mensen die er niet meer mee kunnen dan het weggeven. Het net zo gewaardeerde koffiepakket, en de flessen wijn/champagne zouden hier achteloos ter zijde worden gelegd aan gezien er niemand koffie lust, en ook alcohol zeer sporadisch wordt gedronken.

Machines/grote artikelen zou ik niet doen. Ik zie dat bij een aantal collega's van mij de vorig broodbakmachine van vorig jaar (waar ik toevallig wel blij mee was) nog onder het bureau staat. Niet per se omdat ze het niet leuk vinden maar ook omdat het moeilijk mee naar huis te nemen is achter op de race fiets. (Past nl niet in delen een rugzakje)

Maakt me niet uit

mij maakt het niet uit wat er in mijn kerstpakket zit,ik ben al blij dat we iets krijgen.
ik vind het uitpakken met het hele gezin altijd gezellig ,en wat we niet gebruiken,daar maak ik anderen weer blij mee.

Miepie

waar je het ene mens blij mee maakt,kan voor de ander iets waardeloos zijn.
dus verwacht niet dat je het bij iedereen goed doet.

suus

suus

16-10-2008 om 20:39

Kiezen

wij mochten dit jaar kiezen:

of een kerstpakket
of 2 maal de waarde van het kerstpakket aan een goed doel schenken (cliniclowns of warchild).

ik vond het een hele goede keuze!

Suus

Prulletje

Prulletje

16-10-2008 om 21:14

Reina

Helemaal waar. Maar IK was er blij mee, en op dit forum geef ik natuurlijk MIJN mening
Overigens hebben de meeste collega's die er al een hadden het apparaat kado gegeven aan een familielid. Ik heb zelf voor 20 euro het BBM pakket van een collega overgenomen en aan mijn zus kado gedaan.
En na drie pakketten met keukenapparatuur ben ik overigens wel heel benieuwd naar het pakket van dit jaar. Een keuze pakket of koffie/thee lijkt me ook wel leuk. Even afwachten nog!

Prulletje

desiree

desiree

17-10-2008 om 10:52

Elk jaar wat anders

Het is al een paar keer gezegd: wat de een leuk vindt, vindt de ander niks. Ik werk in een grote organisatie, en het maakt niet uit welk pakket je hebt, er zijn altijd mensen die het fantastisch vinden, en mensen die hetzelfde pakket verschrikkelijk vinden. Dus mijn suggestie is: doe wat anders dan vorig jaar. Categorieën bv.: bon (pluim, tinteling etc.), traditioneel eet-pakket, iets met huishoudelijk artikel erin, biologisch/wereldwinkel/scharrelpakket. En als jij mag kiezen: kies dan nu iets wat JIJ leuk vindt om te krijgen!

groet,
Desiree

Bastet

Bastet

17-10-2008 om 16:42

Ach....

Ik ben altijd blij met zo'n pakket,de ene keer is het meer mijn smaak dan de andere keer.Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.Bij TNT kregen we eens een sinaasappelpers,met sinaasappels,ik vond het leuk en gebruik 'm nog steeds,maar mijn zoon,die nu ook bij TNT werkt,zal daar minder aan hebben.We krijgen er nu wel twee,dit jaar..)
Groetjes,Bastet

Alles is leuk

Ik vind vooral eetpakketten met dingen die je nooit zo aanschaffen leuk. Of lekker veel koffie thee en chocolade.

Maar helaas...al in geen jaren een pakket gehad. Manlief ook niet, kennen ze niet in het buitenland.

En weet je, ik mis het echt! Niet vanwege de waarde, en niet omdat het nodig is (ben nu werkloos maar heb mijn spaarcentjes) maar vanwege de verrassing (heb ooit een DA-bon gekregen van werkgever, nou, leuk, ik koop geen cosmetica, dus die is opgegaan aan luiers...)

Ik ben als een gek aan het sparen voor de Superdeboerdoos, was als een kind zo blij dat ik vanochtend een paar aan de straatstenen vastgeregende zegeltjes vond. Maar vrees dat het me niet lukt om de kaart binnen nu en maandag vol te krijgen. Baal baal.

Het gaat gewoon om het idee van iets extra's te krijgen. Zo was ik ook altijd erg blij met de boterstaaf of chocoladeletter die ik op school kreeg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.