Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Doenja

Doenja

27-12-2018 om 13:30

Hit, miss & always Kerst

Wat was een hit deze kerst? Wat had je liever niet gehad?(dat gebeurde) En wat gebeurt er altijd weer met Kerst en ook dit jaar weer?


Kerst met de fam. Gezellig!


https://www.youtube.com/watch?v=K2WItq7HXx4

De hit, van Merol, dit jaar. Leidt bij sommigen tot spontane huisvlijt.

"Mijn vader spuit sneeuw in de kozijnen waar nu opeens allemaal treinen rijden
Het huis op zijn kop met een stal in de schuur
Schat is de oven op temperatuur?
En de munt moet geplukt (Ja-ha!)
En de tafel gedekt (Doe het zelf!)
En het rendier in de voortuin moet nog worden gecheckt
Rendier in de voortuin, wat de fuck mam?
Wat fijn dat je er bent
Even weg uit Amsterdam
Zeker nu het uit is
Even lekker met de fam
Mam ik sta nu bij dat rendier, maar op welk knopje ik ook druk
Ik hoor alleen een vaag soort gebrom
Volgens mij is dat ding gewoon stuk (Nee!)
Dan moet je even wachten
Want dat beest dat warmt nu op
En straks knippert die in alle kleuren
Dat is toch helemaal top?
Ja echt top mam

[Chorus]
Kerst met de fam
Kerst met de fam, gezellig
Kerst met de fam
Kerst met de fam, gezellig
Kerst met de fam
Kerst met de fam, gezellig
Kerst met de fam
Kerst met de fam, gezellig

[Verse 2]
Nou wat leuk al die treinen, in de kozijnen
Dat is toch gezellig, zo met die gordijnen
Hey Merel ik zag laatst je vriend op TV
Moet jij ook niet eens in GTST
Je verdient toch geen zak met al die liedjes
Hey zoete aardappel frietjes!
Lieverd kun jij ook een schortje om doen
Ik loop maar te kutten hier met die kalkoen
Wat zijn we lekker uit
Nou ja mam, we zijn gewoon thuis
Het voelt gewoon als uit
Ah ja, maar dan thuis
Dalijk warme choco op de bank
Want die film komt op TV
Nou dan ga ik maar naar boven denk ik
Nou, doe toch gezellig mee
Want het is...

[Chorus]
Kerst met de fam
Kerst met de fam, gezellig
Kerst met de fam
Kerst met de fam, gezellig
Kerst met de fam
Kerst met de fam, gezellig
Kerst met de fam
Kerst met de fam, gezellig

[Verse 3]
En ik denk aan jou
Aan hoe we vorig jaar, weg van de fam
Gewoon met elkaar
En aan aangebrande varkenshaas
En gore rooie wijn
Dat je toen vroeg
Mag het anders ook McDonald's zijn?
We droven naar de drive
En na het Big Mac menu begon ik aan jouw lijf
In die walm van frituur, op het parkeerterrein
Mag het alsjeblieft McDonald's zijn?
Maar het is...

[Chorus]
Kerst met de fam
Kerst met de fam, gezellig
Kerst met de fam
Kerst met de fam, gezellig
Kerst met de fam
Kerst met de fam, gezellig
Kerst met de fam
Kerst met de fam, gezellig

Stickertje

Stickertje

27-12-2018 om 16:00

Hit miss and always.

Hit waren de overgebleven stoofperen die ik na een groot diner op kerstavond mee kreeg van schoonzus. Konik op mijn eigen kersttafel eerste kerstdag mooie sier mee maken.
Miss was de zware verkoudheid die zaterdag voor kerst hier uitbrak.
Het traditionele appeltaart bakken was een zware klus en door de "hulp" van man niet geheel goed gelukt.
En zoals altijd was het kersteten met schoonmoeder een monoloog van klachten. De te warme brie bij het voorgerecht, ik vond hem juist lekker zo. De tomatensoep met rare fliebertjes (basilicum). Te gare spruitjes, te koud ijs en jammer dat er geen chocoladesaus is.

Ben blij dat het weer voorbij is, op naar januari dan kunnen we weer gewoon doen.

Bosbes

Bosbes

27-12-2018 om 16:43

ontspannener dan anders

Wat ging als altijd:
Geen overleg met vader en stiefmoeder, zij vieren het alleen met hun samen-kinderen. Ik heb ze wel eens geschreven dat ik het heel moeilijk en pijnlijk vind dat wij niet welkom lijken te zijn. Op dat stukje van mijn brief kreeg ik geen antwoord. Wel appt mijn stiefmoeder dan hun gezellige woonkamer: cadeautjes onder hun kerstboom (voor hun kinderen dus, niet voor mij of mijn kinderen), een prachtig gedekte tafel. Ik kon het niet om er groots op te reageren met 'gezellig! geniet ze!' of iets dergelijks. Heb het maar open gelaten. Als zij niet eens hun enige kleinkinderen willen uitnodigen (!).

Anyway, dit gaat al jaren zo en wij hebben het echt ongelooflijk gezellig en ontspannen gehad bij mijn moeder en stiefvader. Meer nog dan anders. Mijn zwager moet vaak een beetje wennen en vindt meestal niet alle gesprekken fijn, maar hij ontdooide na een tijdje duidelijk ook. Heerlijk gegeten, goede gesprekken, grapjes, gezelligheid.
Mijn zus en ik hadden ook van tevoren wat klaargemaakt zodat niet alles op mijn ouders neerkwam. Maar ouders hadden ook heerlijke dingen klaargemaakt, huis gezellig, menu in Frans geprint en opgehangen. Fijn allemaal! Tegen 23 uur gingen we weer huiswaarts.
Ik ben echt dol op familiegezelligheid.

Tweede kerstdag gaan we meestal naar mijn oude schoonmoeder maar dit jaar doen we dat iets anders (we gaan in ieder geval op nieuwjaarsdag), we hebben thuis gewoon heel ontspannen gedaan. Ook heerlijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-12-2018 om 17:02

3 dagen en top 2000

Omdat schoonzoon alleen kerstavond mee kon naar ons, hij moest eerste kerstdag werken, tweede waren zijn ouders aan de beurt, hadden wij min of meer 3 dagen kerstfeest. Kerstavond met schoonzoon gourmet en zonder spelletjes is een gezellige avond niet compleet volgens de kinderen, dus dat ook gedaan. De volgende dag kwam dochter alleen en heeft geholpen met kokkerellen. Andere dochter heeft tussen de bedrijven door de koelkast even een betere indeling gegeven (begrijpelijke actie ), zoals ze op haar werk ook een bepaalde logica in de koelkasten hebben. Eerste kerstdag hebben we allerlei hapjes gegeten. Tweede kerstdag zijn we naar vrienden op en neer gewandeld (daar koffie gedronken) en aten man en ik later met ons tweeën. Jongste moest werken en at later. Wij hebben van eten wat over was aangevuld met nieuw nog wat gezelligs gemaakt. Al met al echt gezellige kerstdagen, met genoeg reuring, dus geen duffe boel. Vandaag de harde werkelijkheid.. kilootje erbij, dus naar fitness, waar het verdacht druk was voor de donderdagmiddag, haha.

Stickertje

Stickertje

27-12-2018 om 17:23

Klinkt wel heel negatief

===Ben blij dat het weer voorbij is, op naar januari dan kunnen we weer gewoon doen.===

Zo lijkt het net alsof het helemaal knudde was de kerstdagen.
Dat was niet zo. 1e kerstdag was gezellig met lekker eten met mijn ouders. Tweede kerstdag was gewoon knus thuis met eigen gezin, waar ik ook best van genoten heb tussen het gehoest en gesnotter door.
Hoop wel dat volgende kerst wat beter gaat. Niet zelf de boodschappen halen en ook een deel van de voorbereidingen uit handen geven was voor mij als enthousiaste hobbykok best moeilijk.

Flavia

Flavia

27-12-2018 om 17:36

Baantjer

de hit was Baantjer, alle afleveringen achterelkaar, heerlijk als je 2e kerstdag alleen thuis ziek in bed ligt.
de miss de verkoudheid die nog niet over is.
Elke kerst: ga ik wel of niet naar mijn moeder. Gezellig is het niet (denk Opa uit de Jumbo reclame) zonder compensatie van andere familieleden.

gezellig

Zondag voor kerst lunch met schoonfamillie erg gezellig. Eerste kerstdag lekker gegeten en goed Netflix gebinged met vriend, tweede kerstdag met vriend en kinderen uit eten, ook heel aangenaam.
Als ik te vaak op OO lees. vrees ik de dag dat mijn kinderen vaste verkering hebben en ik die "vreselijke" schoonmoeder word. Of zou ik de dans ontspringen omdat ik zelf altijd leuke schoonmoeders heb (gehad).

Hit

Dat zoon, ondanks dat hij ziek is, toch lekker kon mee-eten. We hebben het idee dat de behandeling al aanslaat!
Nog een hit: de kerk zat vol in de kerstnacht. Vorig jaar was de kerk nog niet eens halfvol. De kerstdienst had een remake ondergaan, korter en krachtiger dan normaal. Of iedereen dat wist en daarom naar de dienst kwam?
Mis: een paar te bruine baksels op tweede kerstdag. Gelukkig was eerste kerstdag wel alles gelukt. Ik moet toch eens een oventhermometer kopen om te zien hoe heet de oven nu echt is, want als het niet te bruin is, is de baktijd vaak korter dan ervoor staat.
Hier trouwens geen familieproblemen, want wij vieren kerst alleen met het gezin en aanhang is er op het ogenblik niet.

Doenja

Doenja

27-12-2018 om 19:58

Nu ik

Hit: twee keer heerlijk gekookt voor mijn kinderen en voor die van mijn vriend. Alles ging schoon op en was goed gelukt. Geen spanningen en t is gelukt om ieders traditie te laten herleven.
Miss: eerste kerstdag werden we uitgenodigd voor n kerstdiner bij familie. Locatie; een garage met een Perelli fotokalender aan de muur. (ze waren bang dat het huis vies werd) Papieren koffiebeker en een buffet van hachee die zo van de kant en klaar afdeling van de super leek te komen. Drie salades. Oud stokbrood met margarine kruidenboter. Geen toetje. En dan voor € 25,- pp.
Gelukkig hadden we tweede kerstdag nog. Wel heel veel lol gehad. Geen kwaad woord gehoord en mijn lief zag dat ik moe was en nam me lekker vroeg mee naar huis.
Always; zoals altijd vergeet ik iets te serveren, of zitten we zo vol dat we niet meer hoeven. Dit jaar was dat de engelse christmascake. Maar die kan geloof ik nog een jaar bewaard worden.

Mams

Mams

27-12-2018 om 19:59

En hier...

Miss was zondag voor kerst de lunch met schoonouders in een restaurant. Schoonmoeder dementeert en we weten nu dat uit eten gaan met haar eigenlijk niet meer mogelijk is. Kunstgebit uit haar mond, eten op de grond en zo meer. Kinderen werden van de weeromstuit ook heel erg vervelend 😐

Hit was het etentje bij vrienden op tweede kerstdag. Gezellig (en lekker gegeten), daarna spelletjes gedaan, eerst met en later zonder kids.

Always doen we een kerstlunch met mijn familie. Was leuk. Niet heel spetterend maar gewoon gezellig.

En nu lekker even een paar dagen terug naar de basis. Rustig aan, even wat normale structuur in de dagen. Is met name voor de jongste wel weer ff erg fijn. Vandaag de eerste vakantiedag die ook echt ontspannen en gezellig verliep...

mijk

mijk

27-12-2018 om 20:17

Hier

Hit dit jaar met kerst heerlijk bij mijn ouders geweest heel fijn. Met de kinderen cadeautjes met kerdt gedaan. Ze hadden echt met aandacht cadeautjes uitgezocht. Zo leuk. Wij zijn normaal meer van sint maar door schooldrukte pakte dit beter uit. Was knus. Met doxhter heel tuttig koekhuisje geknutseld..

Mis kerstnachtdienst ging niet. Door mijn rug gegaan en toen het zover was had ik te veel pijn. Toen we bij schoonmama in het verpleeghuis aankwamen maakte we haar wakker toen ze met buikgriep in bed lag. Dat hadden we liever even geweten.... ( normaal bellen ze al als ze een scheet laat).

Always met kaarsjes saucijzenbroodje en warme chocomel het kerstfeest geopend op kerstavond. Ook zonder nachtdienst heel fijn..

40er

40er

27-12-2018 om 20:27

Hier

Hit (en een beetje always) film op de zondag voor kerst. Even alleen met het gezin, heerlijk.

Mis.... De oom die met het familiediner niet van zijn nieuwe vlam af kon blijven...... Iets te klef.

Always, die film dus. En 3e kerstdag naar de schoonfamilie, ook heerlijk relaxed.

Mussie

Mussie

27-12-2018 om 20:56

En hier

Hit: kerstdiner met familie, allemaal iets maken en verder ongedwongen kletsen. Het was echt gezellig en heel erg lekker allemaal!
Mis: Gourmet op kerstavond. Overgehaald door kinderen (hè mam, dat deden we vroeger altijd en was altijd zo leuk) en door man (dan hoeven we lekker 1 avond niet te koken). Ik vond het niet lekker, een troep en echt zonde van mn tijd en geld. Ik gourmet nooit meer.
Always: Spelletjes!

Boink

Boink

27-12-2018 om 20:58

Hier

Hit: het was eens niet bij mij maar bij mijn kinderen; geweldig! Ook het spelletje waarbij oma (ondanks haar slechte geheugen )aan meedeed was een fantastisch geboren herinnering.

Miss: er was veel te veel eten. Normaal schat ik goed in, maar kerst lijkt niet te lukken. ( ik had normaal vaak beide dagen plus Oudjaar voor de boodschappen en niemand lust hetzelfde).

Volgens mijn schoonzoon ben ik heel lief trouwens. Maar dat is een ander onderwerp

Aagje Helderder

Aagje Helderder

27-12-2018 om 21:12

Hier

Hits: twee mooie kerkdiensten (Kerstavond en Kerstochtend), gezellige lunch op Eerste Kerstdag met gezin en goede vriendin, verder fijne dagen met het gezin gehad. Iedereen was gezellig en we deden spelletjes met elkaar.

Misses, voor zover je ze zo kunt noemen: ik had graag wat meer familie om me heen gehad en ik had wat zorgen om een gezondheidsding. Dat laatste blijkt ondertussen gelukkig loos alarm. Dus daar zijn we blij mee.

Aagje

Pirata

Pirata

27-12-2018 om 21:25

Hier

De hit komt nog, wij vieren dit weekend nogmaals kerst met vrienden. En dan culi.

Mis: de aangebroken (!) bak kant en klare supermarkttiramisu die oma op tafel zette als dessert.
Ook mis: teveel gegeten, gedronken, te weinig buitenlucht gehad.

Always: de gourmet, dat vinden de kinderen toch het leukst.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

27-12-2018 om 21:46

Zat nog even te denken aan ‘always’

Eigenlijk horen bijna alle dingen die ik opnoemde bij de always. Onze kerst is altijd erg hetzelfde. Behalve het vermeende gezondheidsdingetje.

Aagje

Paasei

Paasei

27-12-2018 om 21:56

Zonder kinderen

Hit; net als Aagje, de kerstnachtdienst en die op kerstmorgen in het lokale verzorgingshuis (zingen we in hetzelfde koor Aagje...
En de bijeenkomst met mijn brussen en aanhang, de traditionele gourmet. Gelukkig een 'Always', ook nu onze ouders er niet meer zijn als verbindende factor..zo blij dat het ons nog lukt om dat voort te zetten!

Mis; ook letterlijk: de kinderen. Ze zijn groot en leven hun eigen leven. En dan ineens is de drukke 'ene dag jouw ouders andere dag de mijne' kerst er eentje waarop je alleen elkaar zit aan te kijken.. Ouders zijn er niet meer. Kinderen moeten werken of zijn op vakantie. Ja we vieren gewoon samen een ander moment. En ja, het is best lekker rustig met z'n 2-en. Maar toch werd ik er ff weemoedig van...

Tijgeroog

Tijgeroog

27-12-2018 om 23:01

Bij ons

Mis: m’n schoonzus, die we een paar dagen voor kerst begraven hebben.

Hit: dat we met de schoonfamilie toch een hele fijne, warme kerstdag beleefd hebben. Om ze zien hoe zorgzaam en liefdevol m’n stoere puberneefje voor z’n zussen is. En het spel 30 seconds, waar we met z’n allen heel erg mee hebben gelachen.

Always: prima kerst bij mijn familie. Helaas niet compleet, maar daar zit de rest te genieten op een warm en mooi eiland, dus dat is goed.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

27-12-2018 om 23:20

Haha Paasei

Sorry, ik zing niet in een koor en ik was niet in een verzorgingshuis.... 😇

Aagje

Alison

Alison

27-12-2018 om 23:53

Hit

Hit was dat mijn zusje 1e kerstdag voor mijn vader kookte zodat ik alleen 2e kerstdag hoefde te gaan. Hit was ook dat een van de zonen die niet mee naar mijn vader zou gaan, toch kwam. Ook een hit was dat het meisje wat mijn zoon onder z'n hoede het genomen, er ook was en het leuk vond.

Jongste heeft mijn genen geërfd Hij zorgt ook al voor alle zielige gevallen die hij tegenkomt. Ik hoop alleen dat hij leert van hoe het bij mij is gegaan.

Mis was dat mijn vriend het vlak voor kerst heeft uitgemaakt en ik de hele tijd loop te janken. Zeker bij de dingen waarbij we het samen zo gezellig hadden. Kerst vorig jaar bijvoorbeeld.
Ook mis was dat een van mijn zonen weer niet mee kwam naar z'n opa. Niet voor opa maar omdat ie niet thuis weg wilde. En het allermiste waren al die mensen die ik moet missen. Mijn zoon, mijn moeder, mijn man (gescheiden). Dat is elke dag pijnlijk maar extra met zulke dagen.

Niet zo always, de gedachte dat het weleens de laatste kerst kan zijn voor mijn vader of dat dat het in ieder geval in de komende jaren het geval zal zijn. Dan heb ik geen ouders en geen thuis meer.

Hit en weinig miss dit jaar

Hit:
Heel veel,wonderbaarlijk harmonieus en relaxt.
Kerstavond eenvoudig hapje buiten de deur gegeten omdat dochter 2 kerstdagen in een restaurant werkt.
Eerste Kerstdag overdag heel relaxt alle toetjes staan te bedenken en maken voor de 2e dag.
sAvonds de oma’s hier allebei laten eten. Gezellig en schoonmama vond dat ik heel goed kon koken 😀 mijn moeder weet dat wel haha. Zo konden ze samen even kletsen,schoonmoeder hoort en ziet slecht en kan anders gesprek slecht volgen.

2e kerstdag naar mijn broer gelopen met de hond( heerlijkin het zonnetje!alleen terwijl de rest met de auto ging) en daar lunch,hoefde alleen maar aan te schuiven,ook broer kan heerlijk koken.
Daarna door naar schoonfamilie waar iedereen wat gemaakt had. Ik hoefde niet zo heel veel meer,maar mijn toetjes vielen erg in de smaak.

Miss was alleen mn karamelsaus die te donker was en dus te bitter. Had geen slagroom meer dus 2e keer met kookroom gedaan....werd iiteindelijk een hit want hij was heerlijk.
Ik teken voor elk jaar zo!

Paasei

Paasei

28-12-2018 om 10:18

Mooi

Wat een mooie verhalen allemaal.. hoewel ook verdrietige.. Tijgeroog gecondoleerd en Alison, ik hoop dat je in 2019 je verdriet kunt verwerken en weer verder kunt!

Natuurlijk heeft kerst ook altijd een rouwrandje omdat er mensen ontbreken die je er zo graag nog bij had gehad.. in ons geval geldt dat voor ouders. En hoe raar ook (hoe vaak heb ik niet gezucht onder de verplichte 'kerst-moetjes') als dat weg valt en de kinderen ondertussen hun eigen leven gaan leiden voelt dat heel vreemd. Geen tafel vol meer. De volgende fase van het leven.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2018 om 10:39

Ach Alison

Ik lees het nu pas. Wat vind ik dat nou rot voor je! Fijn moment om dat te doen Sterkte.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2018 om 10:49

Hier toch ook een 'mis'

We zitten te tobben over mijn vader. Hij is voor kerst weer opgenomen in het ziekenhuis. Hij kan niet meer naar huis en moet naar een verpleeghuis. Zus en ik willen toch nog naar mijn ouders, maar het ziet er naar uit dat ik daar de financiële middelen niet voor bij elkaar krijg. Nu ik heb besloten dat ik ze toch nog een keer wil zien, vind ik dit heel erg.

Alison

Alison

28-12-2018 om 10:53

Kaaskopje

Dat is erg. Logisch dat je er nu bij wil zijn ondanks alles en dat het dan niet gaat. Hopelijk knapt hij snel op en krijgen jullie nog een kans. Jij ook sterkte.

Alison

Alison

28-12-2018 om 10:56

Paasei

Is dat te verwerken? Denk dat sommige dingen pijn blijven doen. Niet die schreeuwende wanhoop van het begin maar een waakvlammetje dat af en toe hoog op laait.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2018 om 11:01

Alison

De eerste kans is als ik vakantiegeld krijg en of dat dan nog op tijd is, is zeer de vraag. Hij lijkt wel wat op te knappen van de oorzaak, maar hij is heel erg verward.

Limi

Limi

28-12-2018 om 11:50

miss

Ik was er niet van op de hoogte dat mijn moeder blijkbaar een medisch onderzoek gehad had totdat ze me met kerst appte dat ze de uitslag had en dat die niet goed was.

Het gaat altijd op deze manier: ik word als allerlaatste geïnformeerd met een volslagen verrassende mededeling, alle tussenstappen zijn naar mij toe overgeslagen, en er wordt ook altijd een zus of broer (of allemaal) genoemd die al actie heeft ondernomen om haar te helpen terwijl ik nog van niks wist.

Hoewel mijn moeder en ik totaal geen band meer hebben, blijf ik toch altijd zitten met een nare nasmaak over het gegaan is. Afgelopen weekend zijn we nog met z'n allen bij elkaar geweest en niemand heeft iets gezegd over een onderzoek. Ik bedoel dat niet als verwijt, maar als illustratie van de totale verrassing. Als afterthought word ik nog even geïnformeerd. Nou heb ik na de eerste ernstige ziekte ook absoluut geen behoefte om betrokken te worden, maar zelfs de eerste keer ging het al precies zo. Heel erg en zo, maar als iedereen het al met elkaar heeft besproken en geregeld voordat ik het hoor, dan zoeken jullie het ook maar met zijn allen uit zonder mij.

Het eveneens vervelende was dat ze, terwijl ik eigenlijk nog meer informatie verwachtte over de uitslag van het onderzoek na die ene (!) zin, meteen doorging met refereren aan een gezondheidsklacht van mij, want ze vermoedde dat dat stiekem ook wel heel ernstig was - en ze suggereerde dat ik het niet liet onderzoeken (wel, was haar afgelopen weekend ook duidelijk verteld). Nou heeft al het mij onderzoekende medisch personeel het vooral heel vervelend voor me, maar niet heel ernstig gevonden, dus het zal wel meevallen. Maar ja, typisch, zo is het vaker gegaan. Quasi bezorgd mij allerlei angsten/zorgen/ziektes/afwijkingen proberen aan te praten. Ik zou eigenlijk meteen moeten weten dat ze het gewoon verzint (net als bijvoorbeeld toen ik blijkbaar een enorme zwangere buik had, maar zij de enige was die het zag en daar allerlei afwijkingen bij verzon - terwijl, of omdat, ik klachtenloos heel actief was met alles?), maar het feit dat het toch steeds weer blijft gebeuren vind ik wel vervelend. Ik ben te nuchter en daar kan ze niet mee omgaan. Ze probeert daar altijd iets tegen te doen of zo.

Ik heb sterkte gewenst en ben er verder niet op ingegaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2018 om 13:43

Limi

Ik was tot niet zo lang geleden ook tamelijk onvermurwbaar in mijn houding, maar nu het erop gaat lijken dat het daadwerkelijk weleens een aflopende zaak kan gaan worden en mijn moeder vooral toch wel laat merken (heel voorzichtig) dat ze het contact best waardeert (met mijn oudste zus nu alleen nog), vind ik het wel pijnlijk worden als ik de enige ben, die niet kan gaan voor het echt mis gaat met mijn vader. Vrienden zeiden tijdens kerst tegen mij, dat het er eigenlijk niet om gaat of mijn ouders op mij zitten te wachten, maar of ik het belangrijk vind om nog te gaan. En ik denk dat het voor mijn gemoedsrust tóch beter is dat ik ga.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.