Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sint

Sint

23-11-2016 om 10:39

Hoe en wat kadootjes dobbelspel

Mijn pubers vinden het dobbelspel van vorig jaar erg leuk om ook dit jaar weer als sinterklaasactiviteit te doen. Vorig jaar zorgde ik voor allerlei kadootjes maar nu moeten ze ook zelf zorgen voor kadootjes.
Wat voor opdracht geef ik ze voor het kopen hiervan? Ik denk aan drie kadootjes voor een bedrag van 25 euro.

Hanne.

Hanne.

23-11-2016 om 11:01

Zonde

Ik zou inzetten op een veel lager bedrag.

Tenminste, mijn ervaring is dat bij het 'dobbelspel' uiteindelijk iedereen naar huis gaat met cadeautjes waar hij/zij niet op zit te wachten en die 9 van de 10 keer of liggen te verstoffen of in de prullenbak belanden. En dan vind ik 25 euro heel veel geld.

Ik zou inzetten op cadeautjes die weinig tot niets kosten bv

- Iets lekkers (rekening houdend met iedereen, dus geen flesje bier als er kinderen mee doen of een zak pinda's als er iemand met een pinda allergie mee doet)

- Iets wat je al hebt liggen maar zelf niet leuk vindt (ga je ook met rommel naar huis maar ben je zelf ook rommel kwijt)

- Een zelfgemaakte cadeaubon (voor een uurtje hulp bij opruimen tuin/kamer/afwas oid)

Conny

Conny

23-11-2016 om 13:36

Ook te veel geld

Wij hebben twee cadeautjes per persoon, maximaal drie euro per stuk.

Je kunt ook twee cadeaus doen van maximaal twee euro en één van maximaal 5 euro.
Of één van 1 euro, 1 van 2,50 en 1 van 5 euro.

Triva

Triva

23-11-2016 om 14:10

inderdaad

is teveel geld, dan is het niet leuk meer. Zeker als je een versie hebt waarbij het niet zeker is dat je altijd 1 kadootje hebt is dit veel te duur (die versie gebruik ik overigens dus niet, iedereen krijgt altijd een kado).

Probeer met elkaar een goed bedrag af te spreken, je kunt ook een duur en een goedkoop kadootje kopen en twee rondes spelen (goedkoop en duur). Wij deden vorig jaar 15 euro en daarvan twee kadootjes. Als je naar erg goedkoop gaat wordt het ook wel weer een beetje duf, dan kun je er beter nog een soort lootjestrekkerij naast houden waarbij iedereen ook iets krijgt van zijn/haar lijstje.

knor

knor

23-11-2016 om 16:09

hier ook

We vieren sinterklaas met een aantal gezinnen. Er is een zak met cadeautjes waarbij ieder gezin voor eigen kinderen een kadootje van rond de tien euro koopt. Verder het dobbelspel met kleinigheidjes. Kan ook een wc rol zijn, een douchemuts, proefmonster van een cremepje, rolletje plakband, eigenlijk hoe flauwer hoe beter. En dan ook wat 'echtere' cadeautjes, glow in the dark dingetjes, viltstiften, nagellak, opschrijfboekje. En inderdaad aan het einde ruilhandel, zodat iedereen wel met iets leuks weg gaat, vooral de kinderen dan. En een vader met de nagellak en de w.c rol, altijd goed voor pret.

angel3

angel3

23-11-2016 om 16:12

paar euro inderdaad

Voor een paar euro kun je leuke gadgets bij de xenos of iets kopen. Of een fles badschuim dat soort dingen. En dan iets van thuis wat je zelf niet meer wil. Het spel wordt hilarischer om de prutkado's. Met vriendinnen deden wij ook eetbare slipjes, condooms, eierdoppen allerlei ongein. Uiteindelijk werd iedereen bloedfanatiek want er zat altijd wel iets echt leuks bij.
Voor 25 euro kun je echt echt leuke dingen kopen maar soms ook net weer niet. Dus dan is het echt veel geld. Zonde. Kun je beter ernaast nog iets geven als ouder. Bv een kadobon voor elke puber van 25 euro.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.