Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annette

Annette

20-02-2010 om 23:17

Hoe extra geld verdienen?

Ik ben een gescheiden vrouw met een eigen huis en een parttime baan van 26 uur. Ik red het met mijn eigen salaris en de alimentatie maar ik hou nooit iets over om te sparen. En dan nu moet volgens mij m'n dakpannen vervangen worden.... En dus ga ik mijn geldsituatie volledig in kaart brengen en bekijken waar ik op kan besparen om een potje aan te leggen. En ik heb zitten googlen op 'geld bijverdienen' en dan kom je terecht op sites waar je geld kunt verdienen door je ergens in te schrijven en dan moet je mails gaan lezen ofzo? NIet dat ik het snap, hoewel ik me in een opwelling wél heb aangemeld en maar eens ga zien wat het inhoudt. Natuurlijk heb ik mijn gegevens gefaked en een tamelijk onherkenbaar hotmail account opgegeven want écht goed voelt het niet.
Ik ratel.
Goed: wie heeft er ervaring met dit soort sites? Is het wat? Verdien je er echt geld mee?
Maar liever: wie weet hoe ik het op een 'normale' manier kan aanpakken om extra geld in het laatje te brengen? Ik werk dus parttime maar ben thuis als mijn kinderen dat ook zijn, zo hoef ik geen opvang te betalen. Dat is tevens mijn beperking. Doen jullie iets om extra geld te verdienen en hoe dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

20-02-2010 om 23:30

Opvang

Voor de kinderopvang krijg je kinderopvangtoeslag die afhankelijk is van je inkomen. Bij een modaal inkomen krijg je ca. 85% vergoed. De makkelijkste manier om je inkomen te verhogen is dus om meer uren te gaan werken bij je eigen werkgever. Dat levert meestal ook meer op dan allerlei vage thuiswerksites.

Brianna F

Brianna F

21-02-2010 om 12:53

Kliksites

Je bedoelt waarschijnlijk kliksites. Het levert wel wat op, maar de meeste gaan heel langzaam, 1 cent per klik, een paar kliks per dag, reken maar uit. Ik doe al jaren mee, en heb in die tijd aardig wat verdient, maar wat ik zeg: dat duurt jaren. En ze hebben je echte gegevens nodig hoor, anders kunnen ze niet uitbetalen.

Sites

Hallo Yvonne,

Ik spaar via de site euroclix en moneymiljonair. Heb gewoon mijn gegevens ingevuld en ze betalen je ook echt uit. Maar wat Brianne al zegt het gaat heel langzaam. Je krijgt iedere dag een aantal mailtjes waar je op kunt klikken. Verder werk ik mee aan nipo onderzoek. Door het invullen van onderzoeken krijg je punten. De punten kun je besteden bij de blokker, bol.com en free record shop. Kun je ook af en toe iets leuks kopen voor jezelf of de kids of voor een verjaardag. Je krijgt daar dus geen contact geld voor. Ik doe het al jaren en het kost je weinig tijd en al gaat het langzaam zo spaar je toch wat extra.

Tinus_p

Tinus_p

22-02-2010 om 10:10

Fulltime werken

Annette:
'Maar liever: wie weet hoe ik het op een 'normale' manier kan aanpakken om extra geld in het laatje te brengen? Ik werk dus parttime maar ben thuis als mijn kinderen dat ook zijn, zo hoef ik geen opvang te betalen. Dat is tevens mijn beperking. Doen jullie iets om extra geld te verdienen en hoe dan? "
Opvang zoeken en fulltime gaan werken. Ik zie niet in, waarom dat gene optie is: Via de kinderopvangtoeslag is opvang goedkoop, en het is de effectiefste manier om meer te gaan verdienen.
Het is bovendien tov je kinderen de EERLIJKSTE manier. Het is duidelijk; jij bent er niet, want je werkt. Anders ga je thuiswerken en tegelijk moet je voor je kinderen zorgen. Dat is voor niemand goed, juist voor je kinderen niet, want je bent in naam wel thuis, maar je kinderen mogen je niet storen want je bent aan het werk.

100%mama

100%mama

22-02-2010 om 12:47

Sorry tinus_p

maar wellicht vinden de kinderen het ook wel vertrouwd als mama thuis is ipv dat ze naar de opvang dag in dag uit moeten? Ik zou dat ook niet doen hoor! Ik vind dat nu niet echt de EERLIJKSTE manier, de kinderen kunnen er toch niets aan doen dat er meer geld moet komen, maar zijn door jouw regeling dus wel in mijn ogen de dupe. En hoezo is het niet eerlijk als je wat bij verdiend met idd die site's, dat is toch legaal? En volgens mij zou dit dus ook in de avond uren kunnen....

mirreke

mirreke

22-02-2010 om 13:10

En zo goedkoop is het niet meer

die kinderopvang, lees ik elders hier op het forum, ook niet als je toeslag krijgt.

Angela67

Angela67

22-02-2010 om 14:10

Sorry 100% mama.... (ot)

"maar wellicht vinden de kinderen het ook wel vertrouwd als mama thuis is ipv dat ze naar de opvang dag in dag uit moeten? Ik zou dat ook niet doen hoor! Ik vind dat nu niet echt de EERLIJKSTE manier, de kinderen kunnen er toch niets aan doen dat er meer geld moet komen, maar zijn door jouw regeling dus wel in mijn ogen de dupe."

"Vertrouwd" wil niet direct zeggen dat iets nieuws
(nl. opvang buiten de deur) slecht of vervelend zou zijn;
"dag in dag uit naar de opvang": wat een nonsens, het aantal werkuren kun je al uitbreiden door bijv. 2 keer NSO te doen, hoeft echt niet elke dag.
"in mijn ogen de dupe": ik begrijp dat je het nuanceert door het 'in mijn ogen' te noemen, maar ik vind dat je hiermee een heleboel ouders en kinderen in Nederland afserveert en er een negatief oordeel over uitspreekt. Ook al zeg je dan: 'ja maar voor mijn kinderen zou ik het niet willen', bedoel je hiermee misschien toch ook dat je het voor alle kinderen beter zou vinden? En dat het voor de maatschappij als geheel misschien wel beter zou zijn?
Oftewel: er kan nog veel verbeterd worden in de opvang in Nederland maar dat kinderen er 'de dupe'van zouden zijn, vind ik erg kort door de bocht.
Groet,
Angela

mopperkont

mopperkont

22-02-2010 om 14:55

Tinus heeft gelijk

Alleen zou ik kiezen voor het woord duidelijk ipv het woord eerlijk. Thuiswerken met de kinderen erbij werkte voor mij persoonlijk helemaal niet.
En hoeveel kinderen zitten er niet op allerlei clubjes? Naschoolse opvang kan ook net zo leuk zijn hoor! Vrouwen die van kinderopvang gebruik maken zijn ook 100% mama hoor!

Vic

Vic

22-02-2010 om 17:27

Wat levert dat dan op?

Als je 4 uur per week meer zou werken heb je mischien maar 1 middag bso nodig, en toch een paar honderd euro extra te besteden. Hoeveel avonden zou je voor hetzelfde inkomen kwijt zijn aan kliksites (nooit van gehoord trouwens)? Overigens krijg je nog steeds een behoorlijk bedrag aan kinderopvangtoeslag. Het loont wel om uurtarieven van bso's te vergelijken want het maximum voor de toeslag is naar 5,82 gegaan dit jaar.

Nou mij lijkt het logischer

om meer uren te gaan werken in wat je nu doet al dan niet bij deze werkgever. Of wat meer verantwoordelijkheid op je nemen, er voor zorgen dat wat mensen dat openlijk waarderen en dat uit onderhandelen straks bij je functioneringsgesprek.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-02-2010 om 01:29

Oneerlijk?

Ik ben een kind van een thuiswerker (freelance tekstschrijvende/vertalende vader) en ik heb ook een tijdje vanuit huis telewerk gedaan. Bij mijn ouders thuis moest het muisstil zijn anders kon 'pappa' zich niet concentreren. Dit werkte in de hand dat ik vaker bij een ander speelde/vertoefde dan thuis. Dat vond ik als kind een vervelende situatie. Bij míj was het zo dat ze míj best mochten storen, maar wel moesten begrijpen dat ik daar niet voor Jan Doedel zat te werken. Ik deed het in het belang van HET GEZIN, zodat er GEZINSDINGEN van gedaan konden worden. Het heeft even geduurd, maar toen werd dat begrepen. Zolang ze dus niet constant míjn aandacht vroegen kon ik het best hebben dat ze hoorbaar aanwezig waren. Ik zie niet wat daar oneerlijk aan is. Het kan wel verwarrend zijn. Inderdaad: ze is er wel, maar ook niet helemaal. Mijn ervaring is dat dit uiteindelijk went. Toen het hier helemaal geaccepteerd was ging het bedrijfje failliet. Sneu toch!
Als je mij vraagt wat ik léuker vind is dat buitenshuis werken. Even een andere omgeving en met jonge kinderen geeft buitenshuis werken ook welkome volwassen aanspraak.

Tinus_p

Tinus_p

23-02-2010 om 11:22

Ach ja

100%mama:
"maar wellicht vinden de kinderen het ook wel vertrouwd als mama thuis is ipv dat ze naar de opvang dag in dag uit moeten?"
Ach, we kunnen de tbm versus werkende moeder discussie wel weer eens opstarten, ik constateer droogjes dat wereldwijd kinderen best een dag zonder hun moeder kunnen -ze gaan immers ook naar school. En dat die kinderen ook groot belang hebben bij dat extra inkomen, want dat wordt besteed aan zulke nuttige zaken als fruit en de NintendoDS.

Hilde

Hilde

23-02-2010 om 14:05

Tinus )

"En dat die kinderen ook groot belang hebben bij dat extra inkomen, want dat wordt besteed aan zulke nuttige zaken als fruit en de NintendoDS."
Schitterend, Tinus!

Fransien

Fransien

23-02-2010 om 19:51

Flink tekort aan bso gastouders

Joh, als je twee of drie middagen wat extra kinderen erbij wilt en kunt hebben, heb je een prima bijverdienste vanuit je eigen huis, en dat tikt echt best aan, vooral als je het avondeten erbij doet (je moet toch koken, en kinderen worden best rampzalig als ze honger hebben en hun eigen papa en mama nog niet thuis zijn). Het is voor je eigen kinderen ook best leuk, je zult alleen goede afspraken over de clubjes moeten maken en de eventuele autokostenvergoeding. Ik heb zelf een gastouder en ben er dolgelukkig mee, echt een leuke moeder die gewoon ontzettend veel van kinderen houdt en haar best doet om het zo leuk mogelijk voor iedereen te maken (en daar horen ook dagjes dierentuin, keertje naar een toneelstuk en dat soort dingen bij, krijgt zij allemaal terug van de belasting en zit voor mij in de uurprijs inbegrepen).

Vic

Vic

23-02-2010 om 20:02

Nou

Ik moet er niet aan denken om drie middagen per week nog een stel extra kinderen in huis te hebben. En dan nog naast je reguliere werk. Dat is helemaal niet makkelijk geld verdienen, maar gewoon echt hard werken. Dan zit ik een stuk rustiger en prettiger op kantoor.

An

An

24-02-2010 om 10:58

Opleiding

Gastouder worden is dit jaar niet meer zo makkelijk. Je moet er een diploma voor hebben of een opleiding die voldoet aan heel veel regeltjes. Heb je een opleiding die voldoet dan vind ik het een manier om goed geld te verdienen. 4,70 euro perkind per uur. Tikt hard aan.

Groetjes, An

Mathilde

Mathilde

24-02-2010 om 14:23

Bso

Twee kinderen twee dagen in de week naar de bso 's middags kost hier 480 euro per maand en daar krijgen wij 420 euro van terug terwijl we best aardig verdienen. Netto kosten dus 70 euro per maand, dat zijn maar 17,50 euro per week. Terwijl je vijf uur extra per week kunt werken (twee keer 2,5 uur). Dat is zo'n 20 procent meer bovenop wat je nu hebt. Dus reken zelf maar uit.
p.s.
We krijgen 410 euro per maand terug. Onze netto kosten zijn wel 70 euro .

100%mama

100%mama

26-02-2010 om 23:15

nee

Allereerst, het is geenszinds mijn bedoeling om een discussie te starten over werkende moeders en thuisblijf moeders.....ik werk PT.

Het ging mij erom dat er geschreven is dat full-time werken in dit geval EERLIJKER tegenover de kinderen zou zijn. DAAR ben ik het dus niet mee eens omdat ik niet inzie waarom je niet vanuit huis zou kunnen werken en toch je kinderen om je heen hebt. Dat is een kwestie van goede afspraken maken met elkaar. Hier werkt manlief vaak thuis en dat levert echt geen problemen op. Ik nuanceer het idd, IK zou het idd erg vinden als mijn kind 5 dagen naar de BSO zou moeten, IK en nee, ik heb het niet tegen de mama's en papa's die dat wel moeten of doen, want ieder moet nog steeds doen wat voor hun gezin de beste oplossing is, daar kan ik niet over oordelen namelijk. Het zou dan dus fijn zijn als er niet geoordeeld wordt over mensen die dat dus niet willen (en op een nick pakken). Het is namelijk niet erg als iemand een andere mening heeft......

Vic

Vic

27-02-2010 om 15:31

Wie heeft het nou over 5 dagen bso?

Dat is dus een heel andere insteek. Niemand heeft gezegd dat je je kinderen dan maar 5 dagen naar de bso moet brengen. Ik denk dat er maar weinig kinderen 5 dagen naar de opvang gaan, en in die incidentele gevallen zullen hun ouders daarvoor wel een goede reden hebben (geld verdienen ofzo). Ik ben zelf in de gelukkige omstandigheid (nou ja...) dat ik 5 dagen werk en maar 3 dagen opvang nodig heb (1 dag naar vader, 1 dag schooltijden werken). Overigens gaan de kinderen wel gewoon naar de bso als ik thuis werk, want anders is het geen doen. Incidenteel gebeurt het wel eens dat ik thuis nog moet werken, maar dan vind ik het niet eerlijk naar hen toe dat ik er wel ben maar niet voor hun. Ik weet niet hoe jouw man dat doet, thuis werken met de kinderen om hem heen. Ben jij dan thuis? Of is zijn werk niet zo ingewikkeld dat hij daarbij best gestoord kan worden?

100%mama

100%mama

27-02-2010 om 21:22

Nee

als man thuis werkt (1 dag) dan ben ik zelf op de praktijk aan het werk. Hij deelt zijn uren zo in dat als zoon uit school komt hij dus niet hoeft te werken. Hij werkt dan dus onder de schooltijden. In de avond maakt hij dan nog een paar uurtjes. Zijn werk houd idd niet in dat hij gestoord kan worden en dus heeft hij een andere oplossing gezocht die heel goed werkt.

Maar goed nogmaals, ik "veroordeel" niemand op wat die doet, het zal zo maar "moeten" idd en als iemand gelukkig is met zijn situatie dan is dat dus prima. Het topic gaat tenslotte over tips..........

Annette

Annette

27-02-2010 om 21:39

Niet voor een extra nintendo...

Dank voor jullie berichten. Ik was een poosje offline, vandaar dat ik nu pas reageer.
Tja... extra werken. Ik heb een poosje 30 uur gewerkt om wat extra's te kunnen besteden, maar dan was ik thuis als de kinderen ook thuis waren (ze zijn de helft van de week bij mij en do/vr werk ik de hele dag) en kon ik niks extra's doen qua schoonmaken of boodschappen doen. Zo was ik dus altijd aan het rennen en ik hield het gewoon niet vol. Ik kon terug naar 26 uur en vond dat prima. Financieel red ik het eigenlijk best als er niks bijzonders hoeft te gebeuren. Maar nu moeten waarschijnlijk mijn dakpannen worden vervangen. En mijn tuin is ook aan renovatie toe. En zo zullen er nog wel meer dingen gebeuren waarbij wat extra geld van pas komt. Het zijn dus 'normale' dingen, zeker geen extra nintendo's.
Goed, het is lastig. Ik lees dat ook in de antwoorden. Extra werken is dus geen optie. Die 'euro clix' site heb ik ook al gedelete; je wordt plat gemaild met berichten waar mijn hoofd helemaal niet naar staat.
Misschien blijft alleen de staatsloterij over...

Nasha 1st

Nasha 1st

27-02-2010 om 22:12

Die

heb ik net opgezegd omdat het meer kost dan oplevert....

die mails wordt je niet rijk van nee....maar ik heb het altijd als een soort klein spaarpotje achter de hand. Clix en MoneyMiljonair gaat best aardig.

liora

liora

27-02-2010 om 22:23

Annette

Hoi Annette,

Kun je niet schoonmaken en boodschappen als je kinderen er zijn?

Liora

Vic

Vic

28-02-2010 om 10:58

Anders verdelen?

Denk je niet dat het zou schelen, qua belasting, als je 4 hele dagen zou werken met 2 dagen bso? Dan houd je 1 dag per week voor jezelf over en kun je schoonmaken en boodschappen doen als de kinderen op school zijn.

Annette

Annette

01-03-2010 om 17:57

4 + 2 = 6?

Ik begrijp je niet helemaal denk ik, Vic. 4 hele dagen werken en 2 dagen BSO? Hoe bedoel je dat?

De kinderen vinden de BSO ook niet leuk meer trouwens. De oudste gaat er sowieso niet meer heen en de twee jongsten wel maar niet met plezier. Of ze het ontgroeid zijn? Als ze allemaal op het voortgezet onderwijs zitten, zie ik mezelf wel weer veel meer uren werken maar ik vind het nu echt te heftig.

Vic

Vic

01-03-2010 om 21:05

Wat ik begreep

Ik begreep dat je de kinderen niet had op donderdag en vrijdag. Dus als je dan zelf bijv. dinsdag en woensdag de hele dag werkt, dat ze dan die twee middagen naar de bso gaan. Dat heb ik verkeerd begrepen en ze gaan nu ook al naar de bso? Mijn kinderen gaan 3 dagen naar de bso. De oudste heeft daar meestal ook geen zin in. Ik heb met haar afgesproken dat ze vanaf groep 8 niet meer hoeft op de lange schooldagen. Te beginnen met eentje om te oefenen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.