Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mijk

mijk

09-02-2011 om 09:53

Hoe goedkoop kan ik een koffer kopen

zonder dat ie bij de eerste vliegreis uit elkaar spat? Mijn rugzak is op een vorige vakantie geheel gedesintegreerd en ik voorzie geen spannende backpackavonturen zonder auto in de nabije toekomst, dus ik wil een niet al te grote grote-mensen-koffer kopen.

Nu wil ik daar dan zo weinig mogelijk geld aan uitgeven en manlief zo veel mogelijk. Die is van goedkoop is duurkoop enzo.. Dus voor welke prijs heb ik een redelijke kwaliteit koffer. Ik wil namelijk absoluut geen ziejenouwelgesprekken bij de bagaggecarousel. (het is al erg genoeg dat we naar een canaqrisch eiland vertrekken omdat hij Egypte in de zomer als te gevaarlijk bestempelde, wat heb ik hem uitgelachen. Zucht!)

Mijk


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijk

Mischien een goed merk en dan via marktplaats?
Muizemeis
ps Ik vond het binnenland van Gran Canaria erg mooi in juni.

soepstengel

soepstengel

09-02-2011 om 10:03

Ik denk dat het merk

niet zo erg veel uitmaakt, ze smijten er toch zo mee dat elke koffer wel wat schade oploopt. Riem eromheen helpt wel.
Ik had een carlton en die is nu wielloos
Maar ik zou wel kijken naar een koffer met 4 wieltjes, dat je m rechtop kunt duwen zeg maar, want dat zag ik overal en dat ging veel makkelijker dan dat ik vooroverliep met mijn arm helemaal lam omdat de koffer zo laag was.
Ik ga er in ieder geval naar op zoek.

Yta Chalne

Yta Chalne

09-02-2011 om 10:05

100

Reken op 100 euro voor 80 liter. Dan gaat 'ie langer mee dan je 'm leuk vindt.

Mijk!

Als je man al gelijk heeft gehad bij Egypte, hoe kan hij er dan naast zitten bij een koffer???

Maar serieus, ik zou het laten afhangen van hoe vaak jullie de koffer willen gebruiken. Er zijn ook heel vaak aanbiedingen (of zijn dat nepaanbiedingen?).

mijk

mijk

09-02-2011 om 11:15

Hij zit er nooit naast

vind hij... Er is hier een kofferwinkel die de boel gaat sluiten ik denk dat ik daar maar eens even rond ga kijken!

MIjk

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

09-02-2011 om 11:17

Mijk

Wat is dat toch met dat een reisbestemming altijd exotisch moet zijn? Egypte, piramiden, moslims, dat klinkt natuurlijk stoerder dan dat je naar de Canarische Eilanden gaat terwijl je op beide plekken waarschijnlijk niet meer doet dan strand, zwembad en een beetje de omgeving verkennen. Zelf woon ik al meer dan tien jaar op Tenerife, nóg mooier dan Gran Canaria. In het noorden zijn weelderige bossen waarvoor de meeste wandeltypes naar La Gomera varen (en zichzelf heel origineel vinden).

Maar on-topic: toen mijn rugzak niet meer voldeed - onder andere omdat de pakken hagelslag uit Nederland er altijd zo gedeukt uit kwamen - heb ik een harde koffer op wieltjes gekocht, volgens mij kunnen die meer hebben dan wieltjeskoffers van textiel. Heb 50 euro betaald voor een normale koffer, niet enorm groot maar groter dan handbagageformaat. Huismerk V&D, aanbiedingsprijs.

mijk

mijk

09-02-2011 om 11:27

Slimme brunette

Wij gaan over twee weken (naar Lanzarote) en dan is Egypte net wat warmer. Dit word een reisje met mijn ouders en mijn broer en schoonzus dus de bestemming kiezen was een heel gedoe. Overigens zitten wel al 6 jaar lang de zomervakanties in Zeeland dus zo exotisch zijn we niet

V&D ben ik morgen kan ik ook eens even kijken..

Mijk

Samsonite

KLM personeel heeft Samsonite koffers dat zegt wel iets over de degelijkheid.

mar

mar

09-02-2011 om 13:21

Tenerife

Ha, fijn om te lezen dat Tenerife al exotisch genoeg is . Een jaar of tien geleden zijn we daar geweest en hebben heel veel gewandeld. Ook in het noorden van het eiland. Schitterend! Het zwembad bij het appartementencomplex hebben we alleen gezien in het voorbijgaan. Overigens heb ik net zoveel plezier in bijvoorbeeld Zwitserland als Tenerife of de VS. Mij gaat het om het wandelgenot en natuurschoon.

En over de koffer: vorig jaar bij het prijzencircus een knaloranje koffer gekocht. Harde schaal, een carlton. We hebben ook Delsey's (harde schaal), die ook al 15 jaar meegaan en de nodige vliegreizen overleefd hebben.

Die Carlton is overigens een "dwarse" koffer. Je trekt hem voort over het breedste gedeelte. Superhandig op het vliegveld, want de stang is hoog genoeg om comfortabel te lopen. Waardeloos in de trein want hij past niet door het gangpad.
Die koffers op vier wieltjes beginnen wij niet aan, omdat die heel handig zijn op gladde vloeren, maar op straat een stuk minder. ik denk dat als de koffers in de aanbieding zijn, je zeker voor zo'n 60 euro iets geschikts moet kunnen krijgen.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

09-02-2011 om 13:49

Ja, beter een verticale koffer met twéé wieltjes

Dat van de trein, daar had ik nog niet eens aan gedacht en vier wieltjes lijkt me minder lekker rijden, volgens mij is het zwaarder en minder wendbaar. Maar dat kan persoonlijk zijn.

Zeeland, daar ben ik dan weer nooit geweest (kom uit Friesland). Lanzarote trouwens ook niet, het is het enige Canarische eiland dat ik nog niet bezocht heb. Mañana, zeg ik al jaren.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

09-02-2011 om 13:52

Triple

Ja, Samsonite zal best degelijk zijn maar er zijn meer merken, bij Samsonite betaal je extra voor de naam. Weet jij veel of bij KLM imago meespeelt, misschien zijn de koffers wel deels gesponsord. Statige, betrouwbare vliegmaatschappij, daar wil Samsonite wel aan gekoppeld worden.

Brunette

Ik wil zeker niet beweren dat Samsonite het enige degelijke merk is, maar het zijn wel koffers die relatief lang mee gaan.
Ik heb zelf een koffer met 2 grote wielen die aan de korte zijkant zitten. Er zit een uitschuifhendel aan. Eigenlijk hetzelfde als een kleine trolley. Maar dan formaat grote koffer. Met wat grotere wielen rij je makkelijk over oneffen terrein en ook stoep op en af gaat heel soepel.

Klinkt gek misschien, maar ik heb ooit eens jaren geleden een hardtop koffer gekocht bij de Appie. Lekker fel kleurtje en volgens mij heb ik er niet meer dan 59 euro voor betaald. Doet al jaren dienst en heeft al veel smijt en duwwerk op de luchthaven overleefd

Volgens mij hebben ze elk jaar wel een kofferaanbieding.

Een ding vind ik altijd heel belangrijk: geen rits in een koffer, die kan erg kwetsbaar zijn.

Sawo

Sawo

09-02-2011 om 15:58

Carlton en samsonite

Hoi Mijk

Wij hebben samsonite en carlton.

Koffers zijn 20 en 14 en 16 jaar oud. Een heeft een mankementje gehad. Let vooral op aanbiedingen dan valt het best mee.

groet

saar

V&d

wij kochten een jaar of 2 geleden mooie koffers bij v&d, hoogglans hardschalen koffers op 4 wieltjes (die rijden bijna vanzelf, dat vond ik een voorwaarde) beide in het prijzencircus of in elk geval afgeprijsd gekocht, bevallen uitstekend!

Heb ook nog een hoogglans minikoffertje als handbagage gekocht voor 25 euro (meen ik) heel makkelijk, alles rolt als de beste en blijft nog steeds mooi!

Kijk anders alvast http://www.vd.nl/accessoires/koffers-en-reistassen/koffers.html maar de kans is groot dat als je bij V&D langsgaat dat er nog ´oude´ modellen afgeprijsd staan

Zoiets (handbagagekoffertje)

http://link.marktplaats.nl/415357714 (ik heb eentje met een meer graffiti effect, felle kleurtjes, valt goed op)

PS ik doe aan mijn koffer altijd een kleurig lintje aan het handvat, zo pikken wij onze koffers er sowieso makkelijk uit, op de lopende band (al is het feit dat ze hoogglans zijn ook wel een pre, wat dat betreft)

mijk

mijk

09-02-2011 om 19:57

Ik krijg gewoon zin

om een koffer te kopen! Helaas is dochter weer aan het spugen (en ze is vorige week al een hele week thuis geweest met buikgriep!) Nou ja beter nu dan op vakantie!

Mijk

Maxime.M

Maxime.M

09-02-2011 om 19:57

4 wieltjes = handig

Dat met die vier wieltjes is handig hoor. Op gladde vloeren (zoals in de luchthaven) kan je ze bijna met één vinger voortduwen. Maar er zit ook een trekstang aan en dan kan je de koffer kantelen en gewoon voortrekken zoals een koffer met 2 wieltjes.
Wij hebben koffers van LiV van de V&D in felle kleurtjes (dat is wel heeel handig op de luchthaven hoor) we hebben namelijk ook een zwarte grote sportas op wielen, maar dat is heel lastig zoeken, want zwart/donkergrijs en donkerblauw heeft iedereen.

kaatje43

kaatje43

09-02-2011 om 20:51

Of bij de kringloopwinkel

Collega heeft daar 2 samsonites vandaan voor maar 17 euro. Ok iets gekrast, maar als je één keer in het vliegtuig bent geweest, zijn ze ook niet nieuw meer.

Julia64

Julia64

09-02-2011 om 21:46

Mijk

Aan mijn reactie heb je waarschijnlijk niets, maar.... weet je zeker dat je een koffer wilt...? Ik gebruik al jaren alleen maar heeeele grote tassen op vakantie. Ik heb een hele grote Kipling-reistas die echt onverslijtbaar is en waar heel veel ingaat. Eigenlijk moet ik voor wij op vakantie gaan over 3 weken (La Palma) nog zo eentje erbij scoren en dan heb je volgens mij meer dan genoeg volume voor 3 of 4 personen.
Voor vliegvakanties maakt het natuurlijk niet uit, maar ik vind tassen in de auto ook veel makkelijker inpakken (die tassen kun je overal een beetje tussen en naast proppen, geven meer mee dan die harde koffers). Maar goed, het nadeel van tassen is natuurlijk - bij vliegvakanties - weer dat je spullen minder goed beschermd zijn.
Nouja, fijne vakantie in elk geval en sterkte met je zieke kind (I know the feeling...

grt
Julia

American toerister

Ik vlieg zeker 6 keer per jaar een lange afstand, met overstappen. Al die tijd gebruik ik een American Tourister (het goedkopere merk van Samsonite) en het ding leeft nog steeds. Gekocht in uitverkoop bij kofferwinkel, iets van 60 euro. Maar grote winkels en zelfs de Makro hebben ze ook.

Maar als je niet veel vliegt, dan is een bezoekje aan een kringloopwinkel inderdaad geen gek idee vind ik!

Let wel op niet te groot

Wij hebben 2 grote samonite koffers. Hoeveel liter weet ik niet,gekregen van mijn ouders (waren overbodig,te groot), zijn nog prima. Ideaal voor vliegen. Maar onmogelijk in de trein en in kleinere auto's. Wij hebben al verschillende keren meegemaakt dat we werden opgehaald en dat ze niet eens samen in de kofferbak pasten.
Dat is dus wel iets om op te letten, dat ze niet zó groot zijn dat je ze amper kwijt kunt in auto's of treinen. Want voor vliegen leuk.......maar je moet wel eerst naar dat vliegveld toe....
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

10-02-2011 om 18:33

Vier wieltjes = spinnen

Als je een koffer met vier wieltjes koopt, kan hij ook spinnen. Oftwel: rechtopstaand om zijn eigen as draaien. En dat is superhandig, ik zou niet anders meer willen. Ik heb met pijn in mijn hart mijn grote Samsonite verruild voor een eigen-merk-V&D, puur om het eigen gewicht. Die Samsonite weegt van zichzelf al ruim 8 kilo en dat scheelt dus wel behoorlijk in het gewicht wat je dan nog mee kunt nemen (max rond de 25 ofzo). De koffer die ik nu heb weegt amper 4; kijk, dat zijn weer een paar boeken.

Tirza

Monet

Monet

11-02-2011 om 08:34

Net gekocht

Gisteren een forse lichtgewicht koffer gekocht, weegt maar 2,84 kg. Zoon gaat komende week 4 weken op stage in oostenrijk, moet nogal wat kleding mee, dus samen op zoek geweest en deze koffer gevonden.
http://www.koffers.com/line-air-cabin-koffer-70-black.html

Sofie-Anne

Sofie-Anne

11-02-2011 om 23:36

Gewicht belangrijk?

We vlogen met ryan air, ( max 15 kilo) en vriendin van me had een stoffen koffer en die kon veeeeel meer meenemen dan ik met mijn samsonite die van zichzelf al loeizwaar was. Volgende keer een stevige ' koffer' van textiel voor mij. Met een extra riem eromheen, eventueel slotje, en eventueel nog insealen... geen probleem toch. Als bagagedieven iets open willen maken willen ze daar niet te lang overdoen, je hebt zo'n stoffen koffer ook niet zo heel snel open. Voor breekbare dingen zou ik niet aanbevelen...

mijk

mijk

12-02-2011 om 12:56

Ik weet niet of ik hem nog nodig heb ;(

Zoon ligt nu met griep in bed en dochter spuugde gisteren 2 weken nadat ze voor het eerst ziek werd, weer haar bed onder.....

ZO als het er nu uitziet zie ik ons niet vliegen zaterdag. En het hagelt sneeuwt ijzelt ook nog hier. Ik baal!

Mijk

Mijk!

er kan nog veel veranderen in een week. Niet meteen de moed opgeven. Zo te horen kunnen jouw kinderen wel een wekje zon gebruiken. Dus geef ze nog deze week, lap ze op en neem ze lekker mee naar de zon.

groetjes van Purk

Beterschap!

ik hoop dat de week lang genoeg duurt voor herstel en dat de vakantie door kan gaan!

Ik duim!

mijk

mijk

14-02-2011 om 21:02

Bedankt!~

Zoon was vanmorgen koortsvrij maar had net weer 39.4> Maar dochter is sinds vrijdag spuugvrij dus ik blijf hopen...........

Mijk

Julia64

Julia64

15-02-2011 om 10:44

Mijk

He bah, wat vervelend zeg! Koorts is weliswaar vaak 's avonds hoger dan 's ochtends, maar 39,4 is nog best veel. Hoe is het nu?
Nouja, ik duim dat jullie zaterdag gewoon kunnen vertrekken!

grt
Julia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.