Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe het ging (verhuizen)

Ik heb een aantal weken geleden een berichjte geplaatst waarin ik om tips vroeg om te verhuizen. Ik heb toen beloofd om even te laten weten hoe het gegaan is.
Bij deze dus.
Het ging redelijk goed. Het huis waar we introkkken was inderdaad in prima staat, stofzuiger er doorheen en klaar. Het is ons gelukt om in min of meer 1 dag te verhuizen, 's avonds is nog een grote sterke vriend komen helpen. De dag ernaa heeft mijn man nog een paar keer met de auto moeten rijden voor allerlei prullaria. Het oude huis was een ander vehraal. Dat verhuren we, maar er was een grote lekkage ontstaan bij de bovenburen (ze hadden zelf een nieuwe badkamer aangelegd en dat was niet geleeh vlekkeloos verlopen), dus moest er ineens een groot gedeelte van het plafond opnieuw gestuct worden, was een ramp. Heb toen ook besloten om toch nog wat meer te verven, want toen het leeg stond zag je pas goed dat het er niet uitzag. Daar ben ik wel even druk mee bezig geweest.
In ons nieuwe huis is geweldig, nog wel een zooitje, niet alles staat nog op zijn plek. Maar stukje bij beetje werken we daaraan.
Overigens ben ik helemaal gelukkig hier. Wat een geweldige buurt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sharon*

Sharon*

23-10-2008 om 13:39 Topicstarter

Cameron

dank je!
Wat een gemoedelijk volk die Zoetermeerders! Echt heerlijk, alles is hier een stuk relaxter en vriendelijker.

Guinevere

Guinevere

23-10-2008 om 14:26

Aha

Aha, goed om te horen dat alles gelukt is. Kon je dat plafond niet door de bovenburen of hun verzekering laten herstellen trouwens? Fijn te horen dat Z'meer en de bewoners zo goed bevallen trouwens. Ik wil je niet jaloers maken maar hier bij ons in het dorp is het nóg gemoedelijker!
Heerlijk zeg, nu ben je van die Randstadrail af!

Hoi

Ha Sharon, fijn te horen dat je het overleefd hebt. Wel waardeloos van die lekkage, alsof het nog niet genoeg tegengezeten had!

En het is dus toch min of meer in een dag gelukt. En kennelijk zonder al te groot lichamelijk leed, als je man de dag erna een paar keer heen en weer heeft kunnen rijden.

Mijn petje af! Maar ik neem t.z.t. een verhuizer in de arm, dat weet ik wel...

Groeten,

Temet

Sharon*

Sharon*

23-10-2008 om 20:08 Topicstarter

Guinevere

De bovenburen zouden in de eerste instanite het plafond zelf herstellen, maar uiteindelijk bleek dat ze dat pas een week later wilden doen. En we waren het vertrouwen in hun kunnen ook wel kwijt. Eerst lekte het bijde afvoer van hun wastafel, dat was opgelost, mijn man was net nieuwe gipsplaten aan het plaatsen toen hij een straal water over zich heen kreeg, bleek de wasmachine aansluiting ook te lekken! En die bovenbuurman is nota bene loodgieter, haha.
En via een verzekering zou ook te lang duren. het moest nl binnen enkele dagen geregeld worden. Eventuele kosten kunnen we misschien verhalen, maar of die moeite zin heeft, een paar tientjes voor wat gipsplaat en stuc.

Fijn he dat gemoedelijke. Ik weet niet wat ik mee maak. Alle buren zijn zich komen voorstellen, iedereen zegt je gedag op straat, auto's stoppen voor je, heel vriendelijk, geduldig als je kind in de weg staat. Ik weet niet of het in heel Zoetermeer is maar hier is het echt een beetje dorps.

Sharon*

Sharon*

23-10-2008 om 20:14 Topicstarter

Temet

Het is gelukt, maar ideaal was het natuurlijk niet. het was natuurlijk zwaar. Met een steekwagen ging het overigens redelijk goed, dat was een goede tip, dat scheelde echt heel veel. We hebben alls in 1 hoek van de woonkamer gekwakt (gelukkig L-vormig, dus dat staat het niet enorm in de weg al die dozen en zooi) en ik heb me die dagen er na een breuk gesjouwd met alles de trap op slepen. Een verhuizer nemen is natuurlijk ook beter alleen lieten onze financien dat nu niet toe (vooral niet door die ellende met uitgestelde overdracht). Wie weet volgende keer wel, alhoewel ik niet van plan ben te verhuizen
Maar inderdaad we hebben het goed overleefd en we zijn reuzeblij in ons huis. Eigelijk even gevreesdt dat het nooit zou gebeuren door al die hypotheek tegenslag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.