Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Karin

Karin

08-10-2008 om 12:14

Hoe heten deze engelse cottage bloemen?

Wie weet hoe die mooie bloemen/planten heten, die je vaak in boerderijtuinen of Engelse cottage ziet staan?
Op een via google gevonden website kun je ze zien, staan rechts onderaan voor de cottage tussen de ramen( roze-paars en blauwpaars).
Ik zou ze nl, dolgraag in de tuin willen! Kun je ze nu ook al planten of zaaien of pas in het voorjaar? Heb nog weinig verstand van tuinieren maar vind het leuk!
www.mooseyscountrygarden.com

Dank je wel!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kan ook niet echt zien

welke je nu bedoelt???

juno

juno

08-10-2008 om 14:48

Delphinium

Ik heb gekeken op de webadres maar kan die foto waar jij het over hebt niet vinden. Bedoel je misschien de Delphinium? Op google vind je foto's van deze plant.

Stokroos

Dat was ook waar ik het eerste aan dacht bij engelse cottage.... maar ik kan de plaatjes niet zien.

mijk

mijk

08-10-2008 om 15:25

Mocht je stokrozen bedoelen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stokroos

dan heb ik heir nog een flinke voorraad zaad. Stuur ik zo op!

Helen

Helen

08-10-2008 om 15:52

Canterbury bells?

Ik kon het ook niet zien op de site maar dacht meteen aan de zaadjes die ik in Engeland gekocht heb in de kleuren die je noemt: Canterbury Bells. Erg leuke bloemen! Ze zullen ook vast een latijnse naam hebben maar die ken ik niet..

juno

juno

08-10-2008 om 16:59

Delphinium

Hier kun je zien hoe die eruit ziet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Delphinium

reina

reina

08-10-2008 om 17:35

Ik dacht

Gezien de kleur die je beschrijft denk ik ook aan deldhinium, riddersporen, die kun je nu nog planten, hier worden ze opgevreten door de slakken, dus ik heb ze helaas niet meer.

Helen

Helen

09-10-2008 om 09:17

Haha.!

Haha.. en ik denken dat ik heel bijzondere Engelse zaadjes heb gekocht... Is het gewoon campanula!

Mmm.. op het plaatje zien ze er wel anders uit dan de campanula wat hier normaal groeit.. we zullen zien

Ik ben ook benieuwd welke bloemen het zijn, Karin?

Karin

Karin

09-10-2008 om 09:29

Ja dat is het! en stokrozen(mijk?)

Ja, het is ridderspoor! Maar ook monnikskap vind ik prachtig, beiden erg mooi! Maar ook giftig las ik net.. .
Met kinderen in de tuin) 8/9 jaar, dan toch nemen=
En stokrozen, vind ik ook zo prachtig! Dus Mijk, als je wat kwijt wilt, houdt ik me aanbevolen, stuur maar op hoor! Welke kleuren heb je?
Vonden jullie die tuintjes op die site die ik noemde ook zo schattig en echt Engels?

hartelijke groet! Karin

Bastet

Bastet

09-10-2008 om 10:11

Campanula

Er zijn heel,heel veel soorten campanula!
Bastet

mijk

mijk

09-10-2008 om 12:23

Van alles

zalmroze, hardroze, zachtroze met een geel hartje, bijna wit, donkerbruin, wijnrood.. Het zaait zichzelf uit en is niet kleurvast dus het is ieder jaar een verrassing wat het wordt. Maar het kleurt altijd prachtig bij elkaar. Mail je adres maar even naar [email protected] dan stuur ik je een zakje op...

Mochten er nog meer liefhebbers zijn. Op + Op

Mijk

reina

reina

09-10-2008 om 13:53

Stokrozen en monnikskap

Ik heb ze allebei en vind ze beiden prachtig. Monnikskap is giftig, zoals zoveel planten, maar je kunt je kinderen toch zeggen dat ze er af moeten blijven 9 ik heb nog een heilig ontzag voor vingerhoedskruid wat vroeger bij ons in het bos veel groeide en waar ik absoluut van af moest blijven!). Stokrozen zijn heel mooi en sterk, je hebt ze in zoveel kleuren en zaaien zich ook spontaan uit, elk jaar weer eeb verrassing!

juno

juno

09-10-2008 om 14:11

Delphinium dus.

Mijn lievelings plant. Helaas lukt het me niet om hier te laten groeien.
Je kunt de jonge plantjes in het voorjaar kopen. Ze houden niet van de wind maar wel van volle zon.

mijk

mijk

09-10-2008 om 17:19

De stokrozen komen er aan...

bastet..

Mijk

Bastet

Bastet

09-10-2008 om 18:47

Fijn mijk

Daar ben ik blij mee Mijk,dankjewel!
Groetjes,Bastet

mammie2

mammie2

09-10-2008 om 19:59

Ja prachtige tuin ..

ik kan daar ook uren bij wegdromen.

Heb van het voorjaar een cursus tuinontwerpen gedaan. Ik geloof dat de ontwerpster mijn tuin "not done" vond: baksteentjes, ronde terrassen, slingerpaadjes, hosta, varens, rozen, buxus enz. Ik ben gek op romantische tuinen.

mijk

mijk

09-10-2008 om 20:31

ik had ze als ik jou was nu op de plaats van bestemming gezaais. Had je misschien geen veertig plantjes gehad maar de plant zaait nu zelf immers ook (en dat gaat hier ieder jaar goed) maar daar heb je nu niks aan natuurlijk . Ik overleg even met de man die nog meer van de tuin is dan ik!

Mijk

mijk

mijk

09-10-2008 om 21:41

De komende dagen even afharden

zegt manlief en dan op de plaats van bestemming de tuin in! Kans is groot dat ze dan volgend jaar al bloeien (stokrozen zijn tweejarig)! Hij is altijd erg goed in dit soort dingen )(zei ze trots)

Mijk

Talia

Talia

10-10-2008 om 13:48

Mijk?

Ik heb je gemaild, Mijk, ik las mee en zou ook heel graag eindelijk stokrozen in mijn tuin hebben!
Wil je ze sturen, als je nog hebt?

Groet, Talia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.