Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

steffie G

steffie G

04-10-2008 om 22:35

Hoe is het wonen in drenthe?

Mijn man kan een overstap maken voor zijn werk. Wij moeten dan in de buurt van Coevorden gaan wonen... ik vind het een hele stap, zeker voor de kinderen, groep 7-5 en 2. Ik werk in de zorg,dus dat kan in het hele land. Op de sites van makelaars zag ik hele leuke huisjes voor hele leuke prijsjes!! Maar in mijn omgeving hoor ik veel Nee, joh, niet naar Drenthe daar kom je nooit tussen, die mensen zijn zo op zichzelf!! Ik denk met kinderen op de lagere school moet je er toch tussen kunnen komen.. we komen nu uit de achterhoek, ook daar laten ze niet meteen het achterste van de tong zien, maar wel heel erg gezellig!
Wie woont er, en kan er meer over vertellen!! Mijn voorkeur zou uitgaan naar een middelgroot dorp... graag suggesties, wij raken er thuis niet over uitgepraat.alvast bedankt Steffie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

05-10-2008 om 12:03

Mijn man

is toen hij tien was naar Oosterhesselen verhuisd. Dat ligt ongeveer 8 km boven Coevorden. Zijn familie is helemaal igeburgerd en zijn ouders willen echt niet meer weg. Door het dorp rijdt de bus van Hoogeveen naar Emmen en van Coevorden naar Assen. Ook is er de nieuwe snelweg naar van Hoogeveen naar Emmen.

bastogne

bastogne

05-10-2008 om 14:32

Ouders

Mijn ouders zijn in april dit jaar verhuisd naar drenthe en dan ook echt drenthe (klein dorpje met weinig "import") Misschien niet echt te vergelijken aangezien mijn ouders geen kinderen meer hebben thuiswonen maar het "er niet tussen komen" is totaal niet aan de orde geweest. Ze zouden niet meer weg willen! We hebben altijd in de randstad gewoond dus het was een hele overgang, mensen zijn daar een stuk makkelijker en losser. Niet dat ze elke dag bij elkaar op de koffie zitten maar op straat spreekt iedereen elkaar aan, ff kletsen enzo. Ook hebben mijn ouders nu ineens overal een " mannetje" voor. Wij hebben zelf ook zitten denken om die kant op te verhuizen omdat de mentaliteit veel relaxter is dan in de randstad.

Maar goed mijn ouders zijn pensioenleeftijd dus misschien niet te vergelijken met een jong gezin.

Geen idee of je iets aan mijn warrige verhaal hebt maar mocht je gaan verhuizen,heel veel plezier alvast!

bastogne

Monique

Monique

05-10-2008 om 15:28

Steffie en bastogne

Ik woon nu 10 jaar in een dorp in Drenthe en ik had er totaal geen moeite mee om er tussen te komen. Voordeel was wel dat mijn man uit het buurdorp kwam en qua vrienden kwam ik in een 'warm nest'.
Maar door de jaren heen heb ik natuurlijk ook kennissen gekregen hier en die komen bijna allemaal van buitenaf. Geen problemen met aanpassen, helemaal geaccepteerd. De meesten willen dan ook nooit meer weg.
Bastogne, wonen je ouders toevallig, héél toevallig in R?

bastogne

bastogne

05-10-2008 om 15:56

Monique

nee mijn ouders wonen in de buurt van hoogeveen (in E)

bastogne

Faith

Faith

05-10-2008 om 22:07

Heerlijk toch

Ik hoor van "import"dat het hier heerlijk is en de mensen zo vriendelijk en behulpzaam. Ik zie om mij heen dat de mensen in ons dorp als ze zich "normaal" gedragen ook makkelijk en met respect worden opgenomen in het dorp. Gelukkig zijn er steeds meer van dat soort nieuwe mensen, zodat de mentaliteit ook wat gemengder wordt. Dat vind ik wel fijn. Er is heel lang de tendens geweest; doe maar gewoon..... en dan was het al snel ongewoon, dus minder geaccepteerd/gepast. Maar dat is nu veel ruimer, en dat vind ik prettiger. Hoe meer "andere" mensen hoe beter! Dus.... wees welkom! Faith

Faith

Faith

05-10-2008 om 22:11

Tegenspraak

Ik lees dat ik mezelf ook tegenspreek in mijn berichtje, alsof de acceptatie komt doordat er meer mensen zijn die "import" zijn. maar ik denk dat de allochtone bewoners ook meer anderen accepteren en verwelkomen. Gewoon, omdat de oude garde die dat moeilijker deed ook simpelweg uitsterft.
Personlijk denk ik dat het weinig verschilt met waar je nu woont, Faith

A

A

06-10-2008 om 11:14

Het zuiden van emmen!

Hier in het zuiden van Emmen zijn leuke wijken met veel nieuwbouw. Jaren 80, rond 2000 en een wordt nu gebouwd. Wij zijn er 2 jaar geleden gaan wonen, en het is hier heerlijk. Genoeg import om niet 'vreemd' te zijn. De dorpen hier in de buurt durfde ik (wij) niet aan, maar ik ben ook geen dorps-mens. Zelf wil ik liever in een stad wonen. Als je al wel een dorpsmens bent kan je hier in Drenthe ook prima aarden denk ik.
Enne, Coevorden- diervoeding?

Algebra

Hmmm

Natuurlijk is Drenthe heerlijk wonen. Ik zou alleen niet in ieder dorp willen wonen, maar rondom coevorden is het prima toeven lijkt me. Coevorden zelf is leuk, maar ook Dalen, Oosterhesselen etc zijn leuke dorpen. Zelf heb ik negatieve gevoelens bij veendorpen en postieve bij zanddorpen. Maar dat is voor een deel door de opbouw van een dorp en ook deels gevoelsmatig. Als Bastognes ouders trouwens in E met 4 letters zich hebben ingenesteld vind ik dat knap. Dat dorp staat toch wel bekend om zijn vaste kern. E met 6 letters is wel erg leuk. Wonen ook nogal wat kunstenaars.

bastogne

bastogne

06-10-2008 om 15:53

Silone (ot)

idd E met 4 letters! idd een vaste kern (er is daar 1 naam die iedereen schijnt te hebben ) maar ze hebben zich kennelijk zo opgesteld dat ze heel gauw geaccepteerd werden. mijn ouders zijn erg op zichzelf dus alleen een praatje op straat is voor hen prima.

maar dit was dus even zeer ot

bastogne

Faith

Faith

06-10-2008 om 18:11

Stom stom stom

Jemig, probeer ik zo anoniem te blijven en wat doe ik??? Ja hoor! Kan de naam van het dorp waar ik dichtbij woon ook weg??? Faith

Faith....

om eerlijk te zijn: toen ik gisteren je mail las met daarin je woonplaats dacht ik ook direct: zal ik Faith vragen of ze zus en zo en die en die ook kent. Wie weet ken ik Faith zelfs wel vanuit mijn Emmense periode.

Mvrgr, Janitha (nu Roden, prettig wonen, maar dat was Emmen ook)

Faith

Faith

07-10-2008 om 17:40

Mmm

Janitha,
Ik denk dat jij ook iets in boeken doet?? of niet ?
Gr Faith

Faith

Faith

07-10-2008 om 17:40

Ik bedoel niet Ook maar gewoon, of je iets in boeken doet. F

Nee faith

Ik doe wel iets met boeken, ik verslind ze! Vermeer in Emmen zag me vaak. Verder niets. Toendertijd werkte ik in een groot gebouw in de Emmerdennen.

Groet, Janitha

Faith

Faith

08-10-2008 om 11:21

Dan komt mijn veronderstelling ws omdat we in het boekendraadje wel een boektitels uitwisselen?
Ik kan me ongeveer voorstellen waar je werkte. Ik werk nu in een groot gebouw in het centrum. Volgens mij had jouw werk dan iets met uitkeringen etc te maken. Faith

essanlau

essanlau

08-10-2008 om 13:12

5 jaar drenthe

Hoi,

Ik woon nu 5 jaar in Drenthe, waarvan de eerste 3 in dat dorpje E met 4 letters. Mijn man woonde daar al, maar had daar ook geen contacten. ik dus ook niet. Ik denk dat het er heel erg aan ligt hoe je je opstelt cq openstelt, want ik hoorde van iemand anders dat zij juist heel veel contacten heeft. We werkten beide 40 uur en woonden op een bovenwoning, dus waren ook maar weinig buiten.
Nu woon ik in Hoogeveen en daar gaat het wel heel goed, maar misschien is dat omdat het een nieuwbouwwijk is met juist vrij veel "import". We hebben nu goed contact met de buren en het scheelt ook wel dat nu een kind hebben en dus meer naar buiten zijn. Ook hebben we nu iets meer ons best gedaan.
Dat kleine dorpje E ligt trouwens wel lekker dicht bij Coevorden.

Groetjes
Esther

Misschien knoop ik nu teveel dingen aan elkaar faith,

maar kan het zijn dat jij een collega bent van Pia, Tineke en Vincent? En nee, 'mijn' gebouw stond nog wat verder weg van het centrum.

Groet, Janitha

Lollig

Ik weet waar Faith werkt én waar Janitha heeft gewerkt.
Nana-nananaaaa....

Faith

Faith

09-10-2008 om 13:51

Nananananana

Ja ja silone, knap van je> Het wordt nu tijd mijn mooie nick te veranderen. Gelukkig heb ik nog niet zo heel veel intieme dingen prijsgegeven hier. Vanaf nu is Faith dus iemand anders..... Faith

Faith

Faith

09-10-2008 om 13:54

Silone

Is dat nou zo simpel of hebben wij ooit gemaild ofzo?? Faith (nog even)

Faith

Is dat nou zo simpel of hebben wij ooit gemaild ofzo??

Het laatste, dus je mag je mooie nick houden. Plakband over m'n lippen.

Faith

Faith

09-10-2008 om 17:19

Pfffff

Happy me! onee, lucky me

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.