Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Monique D*

Monique D*

17-10-2016 om 15:13

Hoe kan ik aan een goede hoofdkussen komen?

Ik schijn de laatste tijd pech te hebben met hoofdkussens. Het vorige kussen was net zo plat geworden als een deurmat. De volgende kussen was veel te dik of te hoog, zodat ik niet goed wist hoe ik mijn hoofd erop moest leggen en nekpijn kreeg. Ik loste het op door een deel van de inhoud weg te halen, zodat het lekker lag. Maar na een tijdje (ik denk een paar weken) werd het platter en kon ik wat van de inhoud bijvullen, zodat het weer goed lag. Na een paar weken was het weer hetzelfde en vulde ik het net zo lang bij totdat het op was.
Ik ging op zoek naar een nieuwe kussen. Bij Dirk v.d. Broek hadden ze toevallig kussens in de aanbieding. Helaas, dit was zo zacht, dat ik de volgende dag opstond met nekpijn. Voorlopig heb ik mijn oude kussen bovenop het Dirk v.d. Broekkussen gelegd en nu slaap ik wel goed... maar voor hoe lang?

Mijn vraag aan jullie is: waar verkopen ze echt goede kussens? En hoe weet je in een keer of een kussen echt goed ligt? Want ook een hoofdkussen is heel belangrijk om goed te slapen, net zoals een matras.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Triva

Triva

17-10-2016 om 16:07

vooraf

Lees je in, google op 'hoe zoek je een kussen uit' en je vindt veel sites met informatie want het ligt er aan of je zwaar of licht bent, wat jouw slaaphouding is etc. Bijv: http://pillowperfect.nl/beste-hoofdkussen-kiezen/

Als je dan wat meer weet: ga naar Ikea en ga proefliggen in je vaste slaaphouding of een speciaalzaak en laat je voorlichten nadat je al wat van de theorie weet.

Max

Max

17-10-2016 om 16:58

Beter bed

Daar liep iemand die luisterde en adviseerde. Sinds drie jaar slaap ik weer goed

@Emma

@Emma

17-10-2016 om 17:04

Traagschuim

Ik heb ooit 100 euro uitgegeven aan een kussen van traagschuim. Bij een speciaalzaak met allerlei orthopedische hulpmiddelen kon ik er een op proef krijgen. Na twee weken inleveren en beslissen of ik een nieuwe wilde kopen. Je hebt ze voor rug- en zijslapers. Het is persoonlijk, maar voor mij één van de beste aankopen in tien jaar. Nooit, echt nooit meer nekklachten gehad

Monique D*

Monique D*

17-10-2016 om 17:28

Is niet de oplossing

Ik ben een rug- buik- en zijslaper. Kortom, ik draai veel en lig dus niet op één plek van het lichaam. En de site waar jij het over hebt gaat er grotendeels van uit dat je de hele nacht op een deel van het lichaam ligt.

Proefliggen is hetzelfde als je op een matras gaat proefliggen. Het ligt in eerste instantie perfect, maar als je een paar dagen of weken op slaapt kan het behoorlijk tegenvallen.

Dus dat is niet de oplossing.

Ook had men het over traagschuim-, synthetisch- dons-, veren- of orthopedisch hoofdkussen. Ik ben bang dat ik hetzelfde zoektocht moet gaan doen toen ik naar een goed matras zocht... hetzelfde verhaal dus..

Was het vroeger makkelijker om aan een goed kussen of matras te komen of is het omdat mijn 50+ lichaam nu een perfect bed en kussen nodig heeft? Dus als je "op leeftijd" bent kan je eerder nekpijn krijgen door een niet goed uitgezocht kussen en rugpijn door een matras wat mijn lichaam niet goed ondersteunt?

Op die site had men het ook over de aquasoft waterkussen. Ben benieuwd naar meerdere ervaringen hierover.

Mijn matras (gevonden na een behoorlijke zoektocht) bestaat uit traagschuim. Het kan zijn dat het handig is dat een hoofdkussen ook van traagschuim is gemaakt.

Ik ben zelf tegen de 90 kg.

Graag ook persoonlijke ervaringen.
Alvast bedankt.

Triva

Triva

17-10-2016 om 17:29

doppen

Ik heb een kussen met boekweitdoppen, vormt goed en was een uitkomst voor mij als buikslaper omdat ik nu toch regelmatig in slaap kan vallen op mijn zij.

Maar goed iedereen is anders.

Monique D*

Monique D*

17-10-2016 om 17:34

@Emma en Max

@Emma en Max, bedankt voor jullie reacties.

Max, welke kussen gebruik jij?

@Emma, jammer dat die kussen 100 euro kostte..

Monique D*

Monique D*

17-10-2016 om 17:37

Voorwaarden kussen

Een kussen moet voor mij stevig zijn, niet te diep indeuken (zoals het Dirk v.d. Broekkussen), alsof dat kussen er niet is en ook niet te hoog.

Ik dacht dat een matras een hele goede keuze moet zijn, maar een hoofdkussen is dus ook heel belangrijk voor een goede nachtrust.

Max

Max

17-10-2016 om 18:05

merk

Silvana support caresse geel
in 6 stevigheden, ik heb nr 5. Het staat erop als volgt:
Soft oooooo firm En dan zijn de eerste 5 rondjes bij mij dicht.

In het begin was het wennen. Maar omdat het niet indeukt en plat wordt blijft de ondersteuning goed. Ik heb voor het wennen 3 maanden de tijd genomen. Daarna geen enkele klacht en nu 3 jaar geleden mijn tweede kussen aangeschaft. Kussen ervoor heb ik schat ik 8-10 jaar mee gedaan.

https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/pillowsonline/image/cache/full/fc807ab61745f46fe2e03b2e756bf76ced245d12.jpg

hij ondersteunt de overgang van de nek naar het hoofd vooral heel goed. In het begin kreeg ik wat spierpijn tussen de schouders, maar ik had zo lang op een slecht kussen gelegen dat ik dat maar heb ingecalculeerd als oefenpijn.

max

max

17-10-2016 om 18:06

Monique D*

Monique D*

17-10-2016 om 18:33

Wat een bedrag voor een kussen!

Zal hier ook goedkoop duurkoop gelden?

Max

Max

17-10-2016 om 20:56

Nee zie emma

Die dat bedrag ook uitgaf. Het is mijn tweede kussen. Eerste deed ik 8-10 jaar mee. Nu 3 jaar met huidige kussen. Als mijn eerste 100-euro kussen niet beviel of ik er kort mee had gedaan bv had ik geen tweede dezelfde aangeschaft

Max

Max

17-10-2016 om 20:57

Ik vertaalde het fout.

Ja ik denk in veel gevallen inderdaad goedkoop duurkoop.

Elfje65

Elfje65

17-10-2016 om 21:00

Traagschuim

Was niet zo duur bij jysk. Maar bevalt heel goed. Vroeger gebruikte ik 2 kussens waarvan ik op een gegeven moment pijn in mijn nek en hoofd kreeg. Sinds ik dit kussen gebruik nergens meer last van. O nee, dat is niet waar. Ik snurk sindsdien. Maar ja. Daar heb IK geen last van

Tuinstoel

Tuinstoel

17-10-2016 om 21:44

Dirk

Je kan toch ook niet verwachten dat een Dirk kussen van hele goede kwaliteit zal zijn? Wij hebben voor de logeerbedden Hema kussens, prima voor een nachtje maar niet om altijd op de slapen. Tenzij je alles goed vindt maar kennelijk heb je je wensen. Dan zal je naar een winkel gaan en iets meer moeten betalen voor kwaliteit.

Ik heb ook een Siilvana kussen, nu al zo'n jaar of 10 en bevalt nog steeds uitstekend.

Lynna

Lynna

18-10-2016 om 02:51

Waterkussen

Ik heb sinds een paar maanden een waterkussen. Ik moest even wennen, vooral even lastig hoeveel water je erin moet doen. Maar het ligt heerlijk!

40er

40er

18-10-2016 om 08:34

Ikea

Monique, ik ben ook zo'n zij/buik/rug slaper en ik heb een ikea kussen. Stevig, maar wel heel fijn. Misschien daar eens gaan kijken.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2016 om 09:26

Ik lees ook mee

100 euro voor een kussen, kan ik me nu niet permitteren, maar dat ik iets anders moet hebben dan nu in bed ligt, is een feit. Ik slaap met een kussen voor onder mijn schouder en iets omhoog geschoven ligt dan het kussen voor mijn hoofd. Als ik het kussen onder mijn schouder niet gebruik, heb ik meer last van rugpijn, maar dat kan zomaar van een slecht kussen in het algemeen komen. Ik weet het niet. Ik durf niet zo goed aan kussens met een neksteun te beginnen, omdat je daarmee in een bepaalde houding gedwongen lijkt te worden. Je hoofd ligt toch niet de hele nacht in een vaste stand op het kussen? Inderdaad vraag ik me dat ook af ihkv dat je niet de hele nacht alleen maar op je rug, buik, of zij slaapt. Ik niet tenminste.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2016 om 09:27

40er

Welke naam heeft dat kussen?

Max

Max

18-10-2016 om 10:14

Kaaskopje

"Ik durf niet zo goed aan kussens met een neksteun te beginnen, omdat je daarmee in een bepaalde houding gedwongen lijkt te worden. Je hoofd ligt toch niet de hele nacht in een vaste stand op het kussen"

Het óndersteunt je nek beter, het dwingt je niet in een positie. Je hoofd knakt dus niet.

Als je al rugpatient bent, zou ik, als het mogelijk is, toch sparen voor een kussen van betere kwaliteit dan je nu hebt. Anders blijf je van fout en goedkoop kussen naar fout en goedkoop kussen hoppen en heb je ondertussen allang dat geld verdiend alleen dan zonder het kussen. Dat is niet aan mij, dat weet ik, maar dat is hoe ik het zou doen. Dan maar even doorrommelen en sparen. Succes, rugpijn is niet fijn.

Ikea

Bij Ikea zijn er ook best wat verschillende kussen te vinden in een gunstige prijsklasse. Zelf heb ik een idioot duur kussen van Silvana maar ik wil echt nooit meer anders. Geeft enorm goede steun voor mijn nek en rug. Het kussen gaat ook altijd mee op vakantie ed.

Pirata

Pirata

18-10-2016 om 19:14

Dunloppilo

20!!! jaar geleden heb ik een kussen gekocht van Dunloppilo. Iets van Dunlop met natuurrubber erin. En sinds die tijd slaap ik heerlijk en ik sleep dat ding overal mee naar toe. Ik kan en wil niet zonder. Toen was ie iets van 100 gulden, elke cent waard geweest. Hij zakt niet eens in. Er zijn verschillende soorten, nog steeds te krijgen.
Ik heb een nogal plat type, ik slaap meestal half op mijn buik.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2016 om 19:26

Max

Je hebt absoluut een punt. Een kussen is erg genoeg ook een beetje een sluitpost voor mij. Er is altijd wel iets belangrijker.

Pirata

Pirata

18-10-2016 om 19:55

kaaskopje

Bij mij: fl. 100: (20*365) =0.0136986301 per dag voor goed slapen. In guldencenten. Overigens, ik heb bij Ikea nog nooit een prettig kussen gevonden.

40er

40er

18-10-2016 om 20:20

Kaaskopje

Kussen Hylle. Manlief vond hem te hard, ik vind hem perfect

Jasmijn

Jasmijn

18-10-2016 om 22:29

Net als Max

Ik heb hetzelfde kussen als Max, en nu ook al voor de tweede keer, met de eerste ook zo'n 8 tot 10 jaar gedaan. Het is misschien niet zo goedkoop als andere kussens, maar als je er zo ontzettend lang mee doet en werkelijk IEDERE dag gebruikt, vind ik het beslist niet duur.
Zoon had ook een nieuw kussen nodig en we zijn heel goed geholpen bij "de Slaapmaker" en daar mocht je de kussens gewoon een paar weken uitproberen

maan.

maan.

20-10-2016 om 15:11

beddenspeciaalzaak

Mijn man heeft net als emma een kussen van honderd euro van beddenspeciaalzaak. Vorige is vijftien jaar meegegaan (wat mijn man betreft kon ie nog wel tien jaar mee maar het zag er niet zo meer uit). Hij heeft uiteindelijk het derde proefkussen goedgekeurd, en daar dus eentje van gekocht. Superservice.
En zelf slaap ik op een kussen van ikea, ik vind het fijn om te kunnen deuken en proppen met mijn kussen.

Monique D*

Monique D*

20-10-2016 om 21:55

Mijn manier van liggen op kussens

Ik heb mijn manier van liggen in bed "geobserveerd". Wat ik opmerk is dat, als ik op mijn rug lig, de onderkant van het kussen eindigt onder mijn schouderbladen. Dus als ik op mijn zij lig, dan eindigt het kussen onder de zijkant van mijn borst. Mijn hoofd en de bovenkant van mijn lichaam liggen dus op het kussen. Ik lig op die manier, want de bovenkant van die kussens (nu zijn het er twee) zijn iets hoger dan de onderkant.
Het kussen moet vrij groot zijn. Ik hou niet van smalle kussens. En ze moeten stevig zijn en niet indeuken. Ik krijg dan helemaal geen steun!

Er is mij aangeraden om op het Albert Cuypmarkt in Amsterdam te gaan kijken. Er is een kraam en een winkel waar men hele goede kussens verkoopt. Mijn tante is daar ook geweest en had altijd last van nekpijn. Nu heeft ze het niet meer. Die kussens zijn ongeveer 30 euro. In de winkel zijn ze wat duurder.

Ik ben benieuwd!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.