Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mammie2

mammie2

12-10-2008 om 11:17

Hoe kom ik centrum in amsterdam op vrijdagavond

Ik ben net begonnen met een cursus die plaatsvindt in Amsterdam op vrijdagavond om 18.30 aan de Keizersgracht.

Hoe kom ik daar het beste vanuit Den Haag? Is er een plaats waar ik het beste aan de rand kan parkeren en dan met het openbaar vervoer verder?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De keizersgracht is lang

Het ligt er een beetje aan waar je precies op de Keizersgracht moet zijn. Hier vind je parkeerplaatsen http://www.bereikbaar.amsterdam.nl/live/main.asp
Gezien de parkeerkosten en het gedoe van overstappen, etc. zou ik als ik jou was gewoon met de trein gaan.
Groet,
Miriam Lavell

Biene M.

Biene M.

12-10-2008 om 12:24

Trein

Ik zou ook met de trein gaan. Maar als je per se met de auto wilt, dan kun je bijvoorbeeld in het Olympisch Stadion (S108, tweede afrit op de A10 vanaf de A4) parkeren, dan betaal je € 5,50 en daar krijg je dan ook twee ov-kaartjes voor. Je reist dan verder met tram 16 of 24 naar de keizersgracht. Ik geloof dat je in plaats van die ov-kaartjes ook een leenfiets kunt krijgen, daarmee kom je tot de deur van je cursuslocatie.

Trein

Voor dit soort situaties is de OV-fiets uitgevonden (www.ov-fiets.nl meen ik), maar ik weet niet of je dat nu nog kan regelen.

Neem niet de auto. De optie van Biene is op zich goed, maar je zit, wil je op tijd zijn, volgens mij nog in de avondspits met bijbehorend leed. En er gaan meerdere treinen per uur vanuit Den Haag naar A'dam.

Bel even de cursuslokatie om te vragen waar de dichtsbijzijnde tramhalte is, want inderdaad, de Keizersgracht is laaaaaang. Maar daarna: trein naar CS, tram naar K'gracht. En die gaan regelmatig.

Succes!

Temet

Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

14-10-2008 om 15:36

P&r amstredam noord

In Amsterdam Noord is een P&R-terrein (volgens mij nog steeds gratis) bij het Buikslotermeerplein (winkelcentrum Boven Y). Er stoppen veel bussen die naar A'dam CS gaan.
Op de A10 is het afslag Volendam. Einde afrit richting Amsterdam gaan (en niet richting Purmerend/ Volendam). Al vrij snel rechts afslaan (daar staan waarschijnlijk ook de borden winkelcentrum/ P&R). Stoplichten links, 2e rechts. Je rijdt dan al langs de bushaltes. Rotonde rechtsaf om bij de parkeerplaats te komen. Bij de parkeerplaats de trap op om weer bij de bushaltes te komen.
Wij gebruiken dit P&R-terrein altijd als we Amsterdam in willen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.