Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pubermoeder

pubermoeder

28-04-2013 om 12:23

Hoe koop je onderbroeken?

Mijn zoon (14) is nu 173 en is afgelopen zomer enorm lichamelijk gaan groeien en is toe aan nieuwe onderbroeken maar hij heeft geen idee wat voor soort. Tot nu had hij vrij strakke met een iets langer pijpje en lijkt hij niet te houden van boxershorts.

Geen idee wat voor maat en geen idee wat voor model (hij is heel dun verder) maar hoe koop je zoiets? Ze zitten altijd in een verpakking en hij weet dus al niet wat voor model en je kunt ook niet zien hoe strak het bij hem zal vallen.

Zijn hier tips voor? Als hij weet welke begin ik eerst met een wat groter maatje, die kan hij altijd later wel weer aan als het niet past. Hoe doen anderen dat met passen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lies

Lies

28-04-2013 om 12:31

Hema

Ga naar de Hema en koop onderbroeken zou ik zeggen.

De meeste jongens van die leeftijd (voor zover ik weet) dragen van die strakke boxershorts (die jij ook beschrijft).

Koop herenmaat small of jongensmaat 176 en als het niet past ga je ruilen. (Passen over andere onderbroek heen ivm hygiëne uiteraard)

Wat is het probleem?

Jack and jones

hebben voor mijn zoon de goede onderbroeken. Maat S. Hij is ook dun en 171 lang. Gewoon 1 pakje kopen en passen. Zijn ze te klein, dan is het pech. M valt erg groot.

pubermoeder

pubermoeder

28-04-2013 om 12:56

Het probleem

Het probleem Lies is dat hij nu net de onderbroeken van de Hema niet mooi vindt.

Verder: je kunt onderbroeken dus wel uit de verpakking halen en passen en weer in de verpakking terugdoen? Dat wordt bij mij nooit netjes.

Ely

Ely

28-04-2013 om 13:18

O my (ot)

Staat me dat nog te wachten? Pubers die onderbroeken niet mooi vinden?

Oudste is nog geen veertien dus "advies van de afdeling makkelijk praten" zou zijn: als jij blijkbaar geen mooie koopt krijgt hij budget mee en heel veel succes )

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Zoon

ook 174 cm heeft onderbroeken van Puma ( de zonder naad op de bil want dat zit vervelend zegt hij) Blijven mooi net als de onderbroeken van de VenD van "Petrol"
Allebei smalle pijpen en niet zo heel erg hoog. Die van Cars( spijkerbroekmerk niet de auto's ) van de VenD zijn èrg hoog en zitten dan raar.
Ik heb ze daar steeds gewoon terug gebracht als ze niet pasten, was geen probleem.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2013 om 14:09

Pubermoeder

Ik denk dat het vooral een kwestie van proberen is. En als hij een erg duur merk wenst, dan kan hij ze ook voor zijn verjaardag of sinterklaas vragen. Dus ga met hem winkelen, laat hem in zijn maat (small of medium) een onderbroek kiezen die hij leuk vindt. Zit die lekker dan koop je er nog een paar.
Onderbroeken hoor je m.i. niet te passen. Dus als je de maat niet zeker weet zou ik niet gelijk een broek van 20 euro kopen.

liora

liora

28-04-2013 om 14:34

Zelf kopen

Laat hij zelf iets gaan uitzoeken zou ik zeggen!

pubermoeder

pubermoeder

28-04-2013 om 15:22

Nou moe

Wat zijn we weer aardig en wat lezen jullie goed.

We weten de maat niet.
We weten niet wat voor model voor hem lekker zit.
We weten niet hoe we ondergoed in een verpakking moeten passen en of dat mag.

Tot nu toe haalde ik altijd ondergoed bij de Hema of de Hans Textiel en dat was prima maar hij mag best wel eens wat anders van mij maar jullie staan weer snel klaar met jullie oordeel.

Kaaskopje

Volgens jouw redenering hoor je dan een badpak/ bikini ook niet te passen ?

Vic

Vic

28-04-2013 om 15:46

Joh

Als hij zo'n gespierde spijker is, lijkt mij een maat 5 of 6 (48/50) prima. En je kiest gewoon een modelletje, koopt 1 stuk en zit het niet lekker dan heeft hij pech. Of je stopt het weer terug in de verpakking en ruilt de onderbroek. Ik zie het hele probleem niet zo. Misschien moet je zijn vader met hem uit winkelen sturen?
Wat dat betreft is het (volgens mij) met meisjes makkelijker, die gaan naadloos over van maat 164 naar maat 34/36.

sinas

sinas

28-04-2013 om 15:46

Action

heeft prima ondergoed, goed model, niet al te duur, kun je nog eens een miskoop doen .

pubermoeder

pubermoeder

28-04-2013 om 15:52

Maat 5 of 6 of 48 of 50?

Ik zie alleen maar S, M, L etc. Hij past wel een S shirt maar ja, dat zit altijd al oversized.

Ik ga maar wat online bestellen en dan hoop ik maar dat ik het terug mag sturen en dat het niet zo verpakt zit dat het niet terug kan. Voor 8 onderbroeken ben ik inclusief verzenden al zo 55 euro kwijt. Als ik maar van alles 1 bestel betaal ik ook 5 euro verzendkosten en moet je nog een keer.

Rafelkap

Rafelkap

28-04-2013 om 17:00

Eerst 1 in een winkel

ivm de verzendkosten zou ik eerst 1 in een winkel kopen. En als hij kritisch is hem meenemen, dat hij zelf de kleur/model kan kiezen. Als de maat bevalt kan je online meer bestellen.

Mussie

Mussie

28-04-2013 om 17:12

Wat ik heb gedaan

Is eerst een goedkoop model (inderdaad van Hans textiel oid) kopen en dat passen. En dan weet je dus de maat ongeveer. Hoe groot is z'n vader? Mijn man is 1.80 dus daar konden we ook al een beetje mee vergelijken.
blijft het probleem van het model. Er is volgens mij niet veel anders te krijgen dan die strakke boxers. Mijn zoon houdt erg van die wijdere katoenen exemplaren maar die zie ik alleen maar in heel dure modellen. Kan hij niet zelf eens op het internet kijken en zeggen wat hij graag wil?
Voor mijn jongste houd ik inderdaad het systeem aan dat iemand hier boven al oppert. Die wil graag dure onderbroeken, van die merkgevallen. Prima, die koop ik dus in de uitverkoop (bij de Bijenkorf bijvoorbeeld) en leg ik in de kast tot z'n verjaardag of Sinterklaas. Vindt hij prima.

Bij zoon is s

echt nog te groot, hij heeft 164/176 aan. Als je zoon dit nu wel te klein wordt zou s wel passen? Maar of de broek lekker zit, dat is passen helaas. En ja die past zoon dus, net gedouched of over zijn onderbroek heen.

pubermoeder

pubermoeder

28-04-2013 om 18:03

Goed

Passen is dus mogelijk, dat wist ik dus niet.

Zoon is helemaal niet moeilijk maar de broeken van de Hema vond ik zelf ook niet zo mooi en die hele slappe boxers wil hij al helemaal niet. Die draagt zijn vader en nee die heeft niet dezelfde maat.

We gaan eerst maar eens 1 broek halen, wachten tot een verjaardag of sinterklaas gaat echt niet werken, hij moet nu echt een heel nieuw stel.

Maat 164 heeft hij al gehad en 176 is toch gewoon een S?

Mussie

De wijdere katoenen exemplaren kan ik alleen nog bij de Hennes kopen. De grootste kindermaat lukt nog net. Hier ook een liefhebber van wijde boxers met pijpjes in glad katoen.

Fiorucci

Fiorucci

28-04-2013 om 18:35

Online

Ik zou bij Wehkamp verschillende modellen in verschillende maten en merken uitkiezen en alles wat niet bevalt terugsturen.

Pubermoeder

In de winkel mogen slips best even uit de verpakking als er geen voorbeelden hangen. Passen en ruilen mag niet altijd. Ik had slips voor zoon gekocht bij Coolcat maar ik mocht ze niet ruilen.
Ook bij online bestellen mogen slips niet altijd retour. Je zoon is 14 en 1.73. Hij heeft waarschijnlijk een S als hij dun is. Mijn 14 jarige kan een M aan, heeft stevige benen.

liora

liora

28-04-2013 om 19:13

Jezus jongens

tsja, dat dus: Jezus hee!

Merel

Merel

28-04-2013 om 19:19

Bij we

Ik haal ze altijd bij WE voor zoon. Zitten ook in een pakje, maar ik ga er gewoon mee naar de kassa en vraag of ik er even eentje mag zien, kan ik een beetje de maat beoordelen. Meestal zie ik dan wel of het passen gaat. Vindt hij het model echt niets dan zou ik ze weggeven (ik heb een paar vriendinnen met zoons in dezelfde leeftijd) dus ik vind altijd wel iemand die ze wil hebben. Maar dit model bevalt hem goed, en de prijs is ook schappelijk. Ze hebben ook wat leuke motiefjes en kleuren.
Het is pas een keer voorgekomen dat ik iets gekocht heb wat hem net niet goed paste (was op vakantie en dat waren pakjes met ondergoed van Calvin Klein voor maar 10 euro voor 2 stuks) Pakjes zaten hermetisch dicht maar bij de kassa bleek er dus een mand te liggen met alle maten er los in zodat je even kon kijken hoe groot de maat viel. (er bleek dus vaker naar gevraagd te worden) alleen dus niet goed ingeschat en zoon paste het maar net, die heb ik toen maar weggegeven want het was op vakantie gekocht en kon het dus niet meer ruilen.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2013 om 20:19

Shonagh

Bikini's en badpakken hebben vaak een plastic beschermstukje over het kruis. Zodra dat eraf is mag je ook niet meer ruilen. Het is een hygiëne'dingetje'.

Prakje

Prakje

28-04-2013 om 20:39

Zeeman of action

Ik koop alle ondergoed voor zoons (mt 152, 164 en herenmaat M/L) bij de Zeeman en Action. Altijd de strakke boxers, leuke prijsjes en goede kwaliteit. Zoons zijn hier wel modebewust en vinden de onderbroek die ik meeneem prima.

Oudste heeft het liefst Zeeman, en dan graag met grote letters zeeman in het elastiek zodat het goed zichtbaar is als de spijkerbroek op half 7 hangt

Kaaskopje

Je hebt gelijk, allang niet meer zoiets gepast :o)

broekie

broekie

28-04-2013 om 21:28

Passen

Inderdaad toch maar van alles uit proberen.... Hoogte, slip/boxer, naadloos? Ik heb een zoon die graag action boxers draagt ( wel wat jonger). Mijn man is kritischer. De ruimte voor het "zaakje" moet ruim genoeg zijn zodat het in de lies goed aansluit en er niets klem kan komen te zitten. Dit geldt ook voor boxers, zodat er niets in de pijp glipt. Bij lange ritten draagt hij het liefst boxers zodat er niets knelt.
broekie

Tijgeroog

Tijgeroog

28-04-2013 om 22:14

Geld meegeven

Ik zou hem geld meegeven en zelf wat uit laten zoeken. Weet hij wat hij wel wil, misschien kan hij het aan z'n vrienden vragen? Als hij dan 1 goed exemplaar heeft gevonden weet jij wat je moet hebben.

Sukran

Sukran

29-04-2013 om 04:23

Personeel

Weet niet zo goed meer hoe het in Nederland werkt maar ik vraag hier nog wel eens gewoon een verkoper (m/v) iets uit de verpakking te halen om te kunnen kijken en passen. Voorkomt lelijke blikken en gepiep. Neem ook altijd een onderbroek mee van zoon om te vergelijken voor de maat.

Marjoleine64

Marjoleine64

29-04-2013 om 20:15

Markt

Ik koop altijd de jongensboxershorts op de markt, inmiddels willen ze echt geen andere meer (behalve als het een echte Bjorn Borg is). Merk heet Funderwear, is een prima kwaliteit strak model boxershort in allerlei kleuren (effen en heel erg erg wild). Oudste van 15 (1m80 en 65 kg) draagt inmiddels XL, en jongste van 13 (1.72 en 55 kg) draagt oude S en nieuwe M. Ik koop altijd gewoon wat als ik denk dat ze weer wat nodig hebben (voor de zomervakantie en zo), en inderdaad soms te groot, ze groeien er vanzelf in.
Marjoleine

pubermoeder

pubermoeder

29-04-2013 om 20:22

Waarom moet je vloeken liora ?

Waarom moet je vloeken?

Mijn zoon met geld wegsturen heeft weinig zin als hij niet weet wat hem lekker zit, waarom begrijpen jullie dat niet. Kijken naar de broek heeft ook geen zin want ik heb geen idee hoe ik dat moet zien. Of iets lekker zit weet je toch pas echt als je het gepast hebt en eigenlijk weet je het bij ondergoed pas zeker als je het een poosje aan hebt maar blijkbaar werkt dat niet zo bij jou. Mijn zoon is helemaal niet kieskeurig maar hij weet gewoon nog niet wat hij precies wil en om nu van alles te gaan kopen wat je niet meer kan ruilen is blijkbaar bij jou ook geen probleem. Ik vraag gewoon om tips.

Gelukkig zijn er mensen die wel het probleem begrijpen maar jij ziet het niet. Fijn voor je.

Sawo

Sawo

29-04-2013 om 21:26

Verschillende modellen kopen

Hoi pubermoeder

Je hebt het alleen over dat hij vindt dat hij het lekker vindt zitten. Maar pubers vinden vaak het uiterlijk belangrijk.
Ik koop overal onderbroeken op de markt, action. Maar ook duurdere voor het uitgaan. Oa Puma en bjorn borg. Dus koop gewoon wat verschillende onderbroeken want ook passen zegt niet zoveel. Pas door ze een paar uur aan te hebben blijkt wat je lekker vindt zitten. Maar koop niet teveel ze groeien er ook weer snel uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.