Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Catelootje

Catelootje

05-06-2018 om 15:21

Hoe krijg ik een graffitimuur (binnen) wit?

Wij hebben een paar muren beklad met graffiti. Hoe krijg ik die het beste mooi wit? Eerst in de grondverf? Voorstrijk of zoiets? En daarna latex? of gewoon direct wat lagen latex?

Catelootje

Catelootje

05-06-2018 om 15:23

andersom dus

Ik heet Catelootje (ja, echt en ik wil mijn muren wit zien te krijgen.

Vlekverwijderaar

Er bestaat vlekverwijderaar. Bij de bouwmarkt te koop. In spuitbus of pot.
Men beweert nog wel eens dat het 2 in 1 is (alsof het meteen ook dekkende verf is) maar dat is niet echt waar.

Als je met stift graffiti hebt aangebracht, dan moet je dat eerst met andere middelen zoveel mogelijk verwijderen. Anders komt dat alsnog door de verf heen. Zeker de kleur rood. Die blijft hardnekkig terug komen.
Probeer terpentine of wasbenzine.

Daarna vlekverwijderaar en daarna schilderen.

Graffitiverwijderaar.

Past misschien bij de tip van M Lavell.
Graffitiverwijderaar.
Geen idee of het doet wat ze beloven.

https://nl.hg.eu/producten/klus/hg-graffiti-remover

Behangen

Is natuurlijk ook een optie.....

Vlies behang en dat

Dan verven?

Catelootje

Catelootje

07-06-2018 om 07:24

Verwijderen dus

Moet het dus toch eerst verwijderen? Het is best veel, twee muren vol....met veel rood en zwart
Hoopte dat een flink dekkende latex er wel overheen kon (een [paar keer dan).
Bedankt voor de tips.

Mijntje

Mijntje

07-06-2018 om 10:41

verfwinkel

Voor dit soort ingewikkelde dingen ga ik het liefst naar een goede verfwinkel voor advies. Het zal verwijderd en voorbehandeld moeten worden.

Niet voor niks

Ja, eerst verwijderen.
Het is niet voor niks dat je van je moeder niet op de muur mocht tekenen

Latex is waterverf.
Daar komt bijna alles doorheen.

Ander verven lossen de stift mogelijk wel op, maar dan krijg je dus vlekken: hier en daar wat zwarter, dan weer roder.

Het is een drama.

Schuurpapier

Onze kinderen hadden met stift op het behang getekend. Dat kwam er inderdaad steeds doorheen bij verven. Ik heb het er toen eerst afgeschuurd. Maar dat zal bij jou misschien niet haalbaar zijn omdat het meer is begrijp ik.

Haarlak

Spuit de muur eerst in met haarlak, dan wordt de graffiti ingesloten en komt niet weer door je latex heen.

skik

Ava

Ava

07-06-2018 om 20:00

gehoord

Een vriendin van mij had een knalrode muur die ze graag wit wilde hebben. Met wit erover leverde roze op. De verfwinkel adviseerde haar de muur eerst dekkend egaal grijs te maken en daarna pas over te schilderen met wit.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-06-2018 om 20:44

Fixeer

Doet wonderen.

Hoi

Ik had nooit gedacht dat je op deze manier graffiti op een witte muur kunt krijgen, het handigste, bedankt))

Wat een unieke naam, Catelootje, dat hoor je eigenlijk nooit. 

EthanStevenson schreef op 22-01-2021 om 12:45:

Hoi

Ik had nooit gedacht dat je op deze manier graffiti op een witte muur kunt krijgen, het handigste, bedankt))

wat bedoel je? 

gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.