Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

krantenlezer

krantenlezer

14-10-2011 om 07:35

Hoe laat komt jullie krant?

Rara vraag maar wij hebben een abonnement op een landelijke krant. Tegenwoordig komt ie pas om 7.45. Dan zijn wij allemaal al bijna de deur uit. Is dat nou abnormaal laat voor een krant of ben ik nou een zeur dat ik het te laat vind?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Site

Op de site van je krant kun je denk ik wel vinden hoe laat hij uiterlijk bezorgd hoort te zijn. Onze Volkskrant moet er voor 07.00 uur zijn, in het weekend voor 07.30 uur. 07.45 vind ik idd erg laat door de week, dan heb je er al niks meer aan. Maar ik zou dus op de site kijken/klantenservice bellen wat je van jouw krant kunt verwachten.

Fiorucci

Fiorucci

14-10-2011 om 09:05

Kijk even ja

Mijn krant moet er voor 7 uur zijn. De laatste tijd kwam de krant pas tegen achten, dus ik heb een klachtenforumlier ingevuld. Nu komt de krant weer op tijd en ligt in de bus bij opstaan.

Ook zeven uur

Hier werd de krant ook een tijdje wat later bezorgd, zo tegen kwart voor acht, acht uur. Voor mij echt te laat, want ik wil de krant graag lezen bij het ontbijt.

Een paar keer geklaagd en inmiddels ligt -ie weer op tijd op de mat.

Chris

Asa Torell

Asa Torell

14-10-2011 om 10:57

Klagen hielp hier niet

Wij hebben ons abonnement inmiddels opgezegd, nadat 3x een zgn. 'ernstige klacht' nog niet had geholpen. En ja, ik vind 7.45 ook te laat als de krant er om 7 uur moet zijn (staat ook op de krant zelf aangegeven volgens mij, niet alleen op de website). Hier is dat net het verschil tussen wel of niet ontbijt met krant voordat we naar het werk gaan, dus zonde van het geld (vonden wij).

krantenlezer

krantenlezer

14-10-2011 om 11:11

Klacht

Ik heb op de ste gekeken, het gaat hier ook om de Volkskrant. 7 uur door de week moet ie hier uiterlijk zijn. Ik heb een klachtenformulier ingevuld want ik vind het echt te laat. Bedankt voor jullie reacties. Hopelijk doen ze er wat mee.

Ervaring volkskrant

Ik heb een paar keer een tijdje ernstige bezorgklachten gehad (hij kwam vaker wel dan niet pas tegen achten, en soms helemaal niet, nabezorgen werd niet gedaan). Op de site van de VK kun je iedere dag melden dat de krant te laat/niet bezorgd is. Verder werd er uiteindelijk idd een paar keer een ernstige klacht van gemaakt. Als de krant het niet zelf aanbiedt, kun je vragen om restitutie vh abonnementsgeld (gedeeltelijk natuurlijk). Uiteindelijk hielp het, is er een andere bezorger gekomen. Later, op een ander adres, zelfde verhaal. Ook iedere dag geklaagd (ook echt doen dan hè, anders kunnen ze er niets mee). Ook toen kreeg ik geld terug en utieindelijk een andere bezorger.

Asa Torell

Asa Torell

14-10-2011 om 11:29

Oja

Het betrof overigens de zoveelste periode met bezorgproblemen in de afgelopen jaren! Ze hebben er gewoon geen controle over blijkbaar, bij ons in de buurt althans. Fijn te lezen dat het bij anderen blijkbaar wel helpt om te klagen... ik hoop voor jou ook, krantenleer.

Middagkrant....

is misschien een alternatief? Lekker rustig NA je werk de krant lezen? Ik vind het wel lekker, dat de brievenbus zo rond 1730 kleppert! Fijne krant ook, NRC, maar dat terzijde...

Ingrid

Brianna F

Brianna F

14-10-2011 om 12:03

Geluk

Wij hebben geluk, een oudere man bezorgt hier de kranten en ze ligt altijd voor 6 uur in de bus, ook toen de sneeuw hier centimeters hoog lag. Voorheen was het schooljeugd wat bezorgde en hing ik 1-2 keer per week aan de telefoon dat de krant niet was bezorgd of veel te laat.

Verknocht

Ik merkte pas hoe verknocht ik aan de VK ben, toen we met die bezorgklachten zaten. Heb opzeggen heus overwogen (en er zeker mee gedreigd), niets is zo frustrerend als om 07.15 hoopvol naar de deurmat te lopen en te constateren dat-ie er wéér niet (op tijd )is. Maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen, ben al >20 jaar abonnee van die krant..

Kobalt

Kobalt

14-10-2011 om 12:46

Hier

Hier ook de Volkskrant, hij is er altijd al voor zes uur. We wonen dan ook niet ver van Amsterdam vandaan, dat zal meespelen.
Maar hier is de bezorging een tijd slecht geweest, toen hadden wij vaak de krant niet. Elke dag klagen, steeds opnieuw. Er is een andere bezorger gekomen en nu is het weer ok.

krantenlezer

krantenlezer

14-10-2011 om 12:57

Verknocht

Tot een week of 3 terug hadden wij eigenlijk helemaal geen klachten over de bezorging, de krant was alleen later toen het zo enorm sneeuwde. Daar heb ik dan ook alle begrip voor. Maar sinds een week of 3 komt de krant zo laat en echt iedere dag te laat. Volgens mij is er iets met de vaste bezorger want hij wordt door iemand anders bezorgd die met een auto komt. Wij wonen wel "wat" verder van Amsterdam maar dat is eigenlijk nooit een (grote) reden geweest voor een latere krant want hoe verder weg, hoe eerder de wagens met kranten op pad gaan. Behalve dus bij de gladheid.
En ook ik ben verknocht aan onze Volkskrant. Wij lezen hem al sinds onze studententijd. Ik heb wel een proefabonnement gehad op het NRC maar die werd helemaal belabberd bezorgd en ik ben ook eigenlijk wel erg gehecht aan een ochtendkrant. Lekke rbij het ontbijt even de krant lezen. Ik ben benieuwd of mijn klacht iets oplevert.

Concreet

Op de voorpagina van de Volkskrant staat het nummer vermeld dat je kunt bellen voor onder meer klachten over de bezorging. Gewoon programmeren in de telefoon en elke ochtend bellen als de krant te laat is bezorgd.

Dan gaat er als het goed is na een keer of wat ergens een belletje rinkelen ten burele van de VK en zullen ze de lokale bezorgafdeling lastig gaan vallen, hopelijk met een andere bezorger of verlegging van de route als resultaat.

Chris

Nu weer goed

hier ook een periode gehad dat de krant te laat was. Klinkt zeikerig, maar kwart over zeven is gewoon niet fijn, als je om half acht de deur uit moet zijn. Dus wij zijn consequent gaan melden dat de VK te laat kwam. En sinds een paar weken hebben we een andere bezorger en nu ligt die om zes uur op de mat. En we wonen trouwens niet dichtbij Amsterdam.

groetjes van Purk

Hier ook gehad

Of te laat of niet of gewoon een totaal andere krant. Wat ik wel irritant vindt aan de volkskrant is die computer bij het melden van een bezorgklacht. Je kan niets extra melden. Alleen doorgeven dat je geen krant hebt gekregen.

Nu hebben wij een andere bezorger en gaat het goed. En mocht ie toch een keer te laat zijn dan downloaden wij de krant op onze i pad.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ex-bezorgster

ex-bezorgster

14-10-2011 om 23:12

Begrip kweken

Ik hoop dan toch wat begrip te kweken voor mijn oud collega-bezorgers,wisten jullie bijvoorbeeld dat je niet alleen de volkskrant in je tas hebt?Maar nog 5 tot 8 veschillende kranten, en dat dan ook te maken hebt met deelabonnementen,vk kan de hele week, maar ook alleen op do/vr/za of alleen op zaterdag,fin dagblad kan de hele week,maar ook alleen op vrijdag,of alleen op vrijdag en zaterdag,alg dagblad kan de hele week, maar ook alleen op vrijdag,of vrijdag en zaterdag,of zaterdag en maandag,en dat je bijvoorbeeld een wijk moet lopen die minimaal 2 uur duurt?en dat je ,als je klachtloos bent, een bonusje krijgt van 25,00 per week?
1 klacht en je bonus is weg en ook je motivatie,ik ben gestopt omdat de zaterdagen niet meer te doen waren, je moet eerst alles insteken )volkskrant,trouw,algemeen dagblad en financieel dagblad) en omdat het succes van de zaterdagkrant eigenlijk te groot is,loop je door de weeks +- 200 kranten,waarvan er +- 70 volkskranten zijn,maar op zaterdag loop je +- 250 kranten omdat je 50 kranten extra op zaterdag moet bezorgen,ik moest op het laatst 6x heen en weer rijden,omdat je het gewoon niet mee krijgt ,het te zwaar is, en het je je fietst kost en tja, dan ben je dus niet voor half acht klaat, huppetee, te laat klachten,daaaag bonus,nee het was geen pretje voor die paar centen, en hoewel je je werk goed moet doen,is het bijna onmogelijk om die krant op tijd in de bus te krijgen,onze aanvoer was rond 05,15-05,30 en dan redt je voor 07,00 ook niet,dit bedrijf maakt 2uurs wijken,maar kan het niet voor elkaar krijgen om die krant op tijd aan te voeren,waardoor de bezorgers erop aan gesproken worden,en de tijd dat er alleen scholiertjes liepen is allang voorbij,want die mogen namelijk niet voor 06,00 beginnen,dus die kunnen niet eens een 2uurs wijk bezorgen

Ex-bezorgster

Alle bgrip voor het feit dat het zwaar werk is, echt. Slecht betaald waarschijnlijk ook. Maar _mijn_ kant is: ik betaal véél geld voor een krant, en heb daar vnl wat aan als-ie er (zoals belóófd door de verkoper) voor zevenen is. En ja, als dat heel regelmatig niet lukt, is het huppetee, klacht. Want ik betaal er echt flink voor en dan baal je op een gegeven moment wel hoor.
En dat het lastig is, en moeilijk en veel werk neem ik echt onmiddellijk van je aan, maar bijna _onmogelijk_ om de krant op tijd bezorgd te krijgen, kan haast niet, want los van die 2 periodes waarin ik hem te laat of niet kreeg, krijg ik hem dus al 20 jaar verder op tijd!

Fiorucci

Fiorucci

15-10-2011 om 08:38

Ex bezorgster

Mijn zoon heeft tot voor kort het plaatselijke suffertje gelopen. 230 kranten, met insteek, voor het suffe bedragje van krap vijf euro per week. Dus ik val om van begrip,echt. Maar als een krant mij beloofd dat de krant er voor 7.00 is, reken ik erop. Zeker nu ik weet dat onze bezorger per auto bezorgt.

tonny

tonny

15-10-2011 om 09:04

Tip

Zoek even uit wie jullie krant bezorgt, dan kun je deze persoon direct bellen als er iets mis is. Dus niet via het officiele nummer waardoor inderdaad de bonus verloren gaat. Is ook handiger dan het keuzemenu bij klachten. Laatst zagen we om 17.05 uur dat we AD ipv NRC hadden gekregen, en dan duurt het nog geruime tijd voordat je binnen het klachtenmenu past; dat was pas na half acht of zo?)

Natuurlijk ga je bij ernstige klachten wél dat nummer bellen, da's logisch, maar bij een eenmalig mankement (verkeerde krant, krant erg nat, verkeerd gedrukte pagina's) kun je het beste de bezorger zelf even bellen.Hij/zij heeft meestal een krant over en kan een en ander dan zelf in orde maken.

Tonny
(dochter / zoon hebben - na huis-aan-huisbladen toen ze wat jonger waren- verscheidene jaren NRC en middageditie AD bezorgd)

krantenlezer

krantenlezer

15-10-2011 om 10:42

Tja

Ik heb alle begrip voor krantenbezorgers. Ik heb vroeger zelf ook een jaar of 4 de krant bezorgd. En ik weet ook wel dat het niet altijd even fijn is geregeld, dat het weer niet altijd meewerkt etc. En ook ik weet dat je geregeld een hond aan je broekspijp hebt hangen. Dat is ook de reden dat onze bezorger met oud en nieuw een meer dan riante fooi krijgt als hij de krant overwegend goed bezorgt. En voor 1 keertje te laat ga ik echt geen klacht indienen. En voor heel eventjes te laat ook niet. Wel als de krant niet bezorgd wordt (1 keer per jaar), een andere krant hebben we nooit gekregen.
Maar nu al een week of 3 de krant pas als wij de deur uit gaan/uit zijn, dat is mij teveel. En dan vind ik dat ik hier best wat van mag zeggen. Wij zien geen andere manier dan het via de officiele weg te doen. We zien de krantenbezorger behalve bij nieuwjaarwensen niet, we weten niet waar het agentschap is etc. Jammer dat de bezorger dan geen bonus krijgt maar als de krant buiten zijn schuld om steeds te laat geleverd is bij het agentschap, dan zal daar neem ik aan, wel iets aan gedaan worden.

Puck

Puck

15-10-2011 om 10:53

Tussenoplossing?

krantenlezer, misschien kun je de eerstvolgende keer 's avonds een niet te missen briefje op je brievenbuscplakken met daarop iets van: beste krantenbezorger, we willen de krant graag weer zoals het hoort voor 7 uur ontvangen.
Helpt dat niet dan kun je alsnog een klacht indienen en krijgt hij met nieuwjaar gewoon alleen de beste wensen terug en geen geld.

krantenlezer

krantenlezer

15-10-2011 om 11:53

Niet verantwoordelijk

Om eerlijk te zijn, ik voel me niet verantwoordelijk voor het verlies van bonus voor de krantenbezorger. Ik ga me ook niet in bochten wringen om te zorgen dat hij die niet verliest met briefjes ophangen etc. Ik betaal al bijna 30 euro (66 gulden !! ik weet het, dat moet je niet doen omzetten in guldens maar ik doe dat toch nog wel eens, je schrikt je soms rot) per maand om iedere dag die krant te krijgen. De krant zelf belooft een bepaalde tijd. Dan verwacht ik daar ook wat voor terug. Doet de krantenbezorger zijn werk goed, dan staat daar een bonus/oud en nieuw-geld tegenover. Daar ben ik verder niet verantwoordelijk voor. Ik heb een klacht ingediend, is de krant volgende week weer steeds te laat, dan doe ik dat iedere dag weer.

tonny

tonny

15-10-2011 om 12:11

Bij structurele problemen

neem je natuurlijk contact op met de instantie die daarvoor is. Maar voor incidenten zou ik dat niet doen.

Ik snap je redenering wel maar kijk ook naar de kant van de bezorger.
Stel hij/zij is ziek, vader/moeder/ander gezinslid neemt het tijdelijk over en is kennelijk niet zo snel en geroutineerd, wat ik me kan voorstellen.

Of er is wegens ziekte een invaller die de krantenwijkwijk erbij moet doen naast de normale wijk. Dan zit die ook krap in zijn tijd, de kranten komen op een bepaald moment en je kunt niet je bezorgwijk beginnen voordat ze geleverd zijn. Daarnaast moet je dan vaak ook even zoeken waar alles is.

Nou ja, ik hoop dat je krant nu weer op tijd is.

krantenlezer

krantenlezer

15-10-2011 om 12:49

Tja2

Ik vind 3 weken achter elkaar eerder structureel dan een incident. Zoals eerder aangegeven, over een paar keer te laat mekker ik echt niet. Dat is ook de reden dat ik pas na 3 weken actie onderneem. En als alles aan de hand zou zijn wat jij zegt, Tonny, dan zou dat gedurende 3 weken toch wel opgelost moeten zijn, toch? Voor mij is in ider geval het genoeg geweest, vandaar de actie die ik heb ondernomen en daar hoef ik mij verder niet voor te verantwoorden. Ik heb genoeg begrip gehad, vind ik zelf.

Puck

Puck

15-10-2011 om 13:15

Tja3

Natuurlijk ben jij niet verantwoordelijk voor de bonus van de krantenbezorger. Maar heb je de afgelopen 3 weken dan al andere dingen geprobeerd om de bezorging te verbeteren. Als een collega van je zijn werk niet doet dan spreek je die daar toch ook zelf op aan neem ik aan. Of laat je dat ook eerst een tijd doorsudderen en stap je dan direct naar de directeur? En met stroop vang je nog steeds meer vliegen dan met azijn. En je betaalt er dik voor dus je mag ook waar voor je geld verwachten maar ik zou het toch anders opgelost hebben.

bibi63

bibi63

15-10-2011 om 13:31

Ik haat! ochtendkranten....

Haha, elke doordeweekse ochtend scheurt er 2x! (waarschijnlijk 2 verschillende kranten) een brommer door ons straatje: 1x rond 6'en en 1x rond half 7. Hmmmm, wordt daar altijd wakker van, dus ben niet zo blij met die ochtendkrantlezende buren. Maar goed, t'is niet anders. Maar als antwoord op je vraag, bij ons komen de kranten dus WEL vroeg.
Gr. Bibi

Maar puck

Wat zou krantenlezer dan precies verder nog hebben moeten proberen? Een krantenbezorger gelijkstellen aan een collega op het werk snap ik niet helemaal. Ik zie die bezorger (m/v) nooit, spreek hem/haar al helemaal niet en zou ook niet weten waar ik anders zou moeten klagen dan bij de krant zelf.

Chris

Vic

Vic

15-10-2011 om 13:51

Wisselend

Nu gaat de bezorging van de VK alweer heel lang goed, maar dat is heel anders geweest. Dan werd hij niet te laat bezorgd, maar gewoon 2 of 3 keer per week niet. En nabezorging vond ook niet plaats. Ik heb nog stapels van die bonnen voor een gratis krant liggen. Mijn klachten zijn uiteindelijk opgenomen als een 'zeer ernstige klacht' en er heeft zelfs iemand gebeld om te vragen of het opgelost was. Toen ik opperde dat ik bij opnieuw verslechtering zou opzeggen en het NRC zou nemen, kreeg ik te horen dat die door dezelfde bezorger wordt gebracht. Handig. Ik doe het nu zo dat ik alleen een niet-bezorgd melding invul (online) als het me echt dwars zit dat hij niet bezorgd is, maar dat is nog maar heel incidenteel. Over het algemeen wordt hij 's morgens rond half 6 bezorgd. Dan komt er een meisje op een lawaaierige brommer dat ook nog extra hard kleppert met de brievenbus om te laten weten dat de krant er is

Puck

Puck

15-10-2011 om 14:08

Chris

wat ik zou doen heb ik in een eerdere posting al aangegeven: briefje op de deur voor de bezorger met daarop je klacht. En de vergelijking met een collega gaat natuurlijk ook enigzins mank, maar wat ik ermee wilde zeggen is dat je problemen toch eerst onderling probeert op te lossen en niet direct naar de hoogste baas stapt.

Tirza G.

Tirza G.

15-10-2011 om 16:28

Pardon?

De leverende partij komt zijn deel van de afspraak niet na en nou moet IK het oplossen? Ik dacht het niet. Het overkomt me bij de supermarkt nou nóóit dat ze zeggen: u kunt vandaag niet afrekenen mevrouw, we hebben zo'n groot gebrek aan cassieres, ach ja, die schooljeugd he, zo onbetrouwbaar.....Als er een probleem is, dan lost de leverancíer dat op. En niet de klant.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.