Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verdrietig

Verdrietig

28-09-2020 om 14:00

Hoe lang gaat een spijkerbroek mee?

Ik heb een hele fijne 'normale" spijkerbroek (niet gebleekt, geen gaten, beetje elastisch).
En nu zit er opeens een scheur in (tussen de benen/slijtageplek, geen ongeluk).

Ik ben totaal verrast en teleurgesteld (want hij is zo fijn).

Ik draag al lang spijkerbroeken, vaak jarenlang dezelfde, en heb dit nog nooit meegemaakt, zo snel.

Ik heb hem in april 2019 gekocht. Droeg hem tot corona misschien 2 of misschien soms 3 dagen per week. Sinds corona denk ik ca. 4-5 dagen per week (zolang niet lekker korte broeken/rokjesweer)

Vinden jullie dit normaal of ook erg snel voor slijtage?

Wilgenkatje

Wilgenkatje

28-09-2020 om 14:06

beetje elastisch is eerder kapot

dat is tenminste mijn ervaring. Bijna anderhalf jaar drie dagen per week dragen is best veel. En als je fietst, slijt de broek nog sneller.

Zit niks anders op dan exact hetzelfde type op te zoeken. En misschien kun je deze broek nog even naar de Gouden Schaar brengen voor reparatie.

Guera

Guera

28-09-2020 om 14:11

Merk

Mijn ervaring is dat het erg merkafhankelijk is. Vroeger droeg ik Levi s . Altijd slijtage. G star loopt bij mij altijd heel snel uit. Nu heb ik denham en die blijven perfect. Wel reteduur maar doe je dus 100 jaar mee

wisselt

Maar 1,5 jaar een broek intensief dragen, dan slijt t wel harder.
Ik heb verschillende jogdenimbroeken en nooit scheuren. Man en dochter hebben t veel sneller. Man had 2 dezelfde broeken van esprit in 2 kleuren en allebei in de zelfde week een scheur op dezelfde plek aan de achterkant overlangs op de zijkant . Dochter ook idd op fietsplek zeg maar

Teff

Teff

28-09-2020 om 15:09

3 maanden

Ik heb n hele fijne zachte elastische jeans gehad die slechts 3 maanden meeging. Daar kreeg ik wel mijn geld voor terug overigens. Het is helaas de elastisiteit van jeans die ze veel minder slijtvast maakt. Een ouderwetse zonder rek gaat veel langer mee....

Jasmijn

Jasmijn

28-09-2020 om 15:59

ook ongeveer zo lang

Ik denk dat 1,5 jaar wel acceptabel is hoor, zeker als je hem 3 dagen per week draagt.
Mijn jeans slijten altijd op dezelfde plek, mijn rechter knie (zit vaak op mijn knieën) en bij stretch zie je soms ineens vage hobbels (dan is de stretch 'stuk') maar sinds ik mijn jeans niet meer in de droger doe, doe ik er wel langer mee.
En bij zo'n jeans die heerlijk zit koop ik er vaak zo snel mogelijk nog eentje (voordat het model niet meer te koop is), want ik blijf dat toch wel dragen.
De laatste jaren heb ik trouwens toch veel geluk met de jeans van de H&M, die blijven lang mooi en lekker zitten.

Verdrietig

Verdrietig

28-09-2020 om 20:51

weg

Dank voor jullie reacties.
Misschien dus toch niet heel raar. Hoewel ik hem nooit in de droger doe.

Jasmijn: "En bij zo'n jeans die heerlijk zit koop ik er vaak zo snel mogelijk nog eentje (voordat het model niet meer te koop is), want ik blijf dat toch wel dragen."
Heb ik niet gedaan, helaas....
Doe ik de volgende keer wel!

Onwijs balen, hij is niet meer te krijgen. Nu toch maar op zoek naar een anderen. Heb er gelukkig nog een. Ik vind spijkerbroeken toch wel heel lekker zitten vergeleken met andere broeken .

Ouderwetse zonder rek

Ik heb hier minstens één draadje geopend met de vraag waar er nog volledig katoenen jeans te koop waren. Bijna nergens dus.

Groot was mijn vreugde dit voorjaar toen Uniqlo ze bleek te hebben. Zo groot, dat ik er meteen twee kocht en pas later besefte dat ze eigenlijk net niet helemaal goed passen

Mijn ervaring is ook dat volledig katoenen jeans langer meegaan.

Groeten,

Temet

Jasmijn

Jasmijn

29-09-2020 om 10:33

alleen maar jeans

Oh ja hoor, ik draag ook alleen maar jeans. In verschillende kleuren blauw en ik heb een zwarte en (ik weet niet of dat ook jeans mag heten) maar het zelfde model broek als mijn zwarte en blauwe jeans in beige, grijs en crèmekleurig. Maar die draag ik minder vaak. Meestal blauw en zwart, en ik koop ze dus vaak wel dubbel, en rouleer wat, dus doe zo'n 3 jaar met een jeans denk ik. (wat er denk ik op neer komt dat ik, als ik niet zou rouleren, ook wel na een jaar of anderhalf een nieuwe zou moeten)

Niki73

Niki73

29-09-2020 om 12:17

14 jaar

Mijn vorige Levi's (zonder stretch) heeft het 14 jaar volgehouden. Donkerblauw bij aankoop, lichtblauw bij het afscheid. Ik heb zelden zo'n fijne en duurzame broek gehad. Ik heb hem héél veel gedragen. Ter vervanging heb ik nu een waar wel wat stretch in zit. Ik hou er alvast rekening mee dat die geen 14 jaar mee zal gaan.

Hangkous

Hangkous

29-09-2020 om 12:45

Waar te koop?

Een spijkerbroek zonder stretch, ik zou er zo graag een willen hebben! Maar alles heeft tegenwoordig elastan in de vezels. Ik wil gewoon zo'n antieke broek die je inderdaad donkerblauw koopt en waar je afscheid van neemt als hij helemaal vaal is geworden.

Poms

Poms

29-09-2020 om 15:16

Weinig wassen

Was je je spijkerbroek vaak? Das ook niet echt goed. Zo weinig mogelijk wassen en regelmatig luchten of in de badkamer hangen is het beste (aldus de spijkerbroekenboer aka jeansjuwelier hier in de stad)

Marinade

Marinade

29-09-2020 om 15:36

100% katoen bij HM

Afgelopen zomer bij de HM een 100% katoenen mom-jeans gekocht, voor net geen 25,-
Ik zie net dat ze nog steeds in de collectie zitten.
En hij zit echt zo lekker. Veel gedragen, veel gewassen en, jaja, ook in de droger. Geen centje pijn. Ben eigenlijk wel weer om naar helemaal katoen.

Ah ja

Katoenen jeans, en dan op je rug moeten liggen om hem dicht te krijgen. Jeugdsentiment. Daar kwamen overigens wel vrij snel gaten in omdat ze zó strak zaten dat ie constant onder spanning stond.

Isella

Isella

30-09-2020 om 08:09

Uniqlo

Ik heb de nette leggingbroeken van Uniqlo ontdekt. Geen rits, geen knoop, je trekt hem aan als joggingbroek/legging en je hebt een heel nette broek aan. We hebben geen droger, dus daarvan kunnen ze niet slijten.

Ik heb in 2013 in de USA twee spijkerbroeken gekocht, van die ouderwetse zonder elastiek, en die draag ik nog steeds. Heerlijk, want ze zijn nu heel zacht. En ik heb als klusbroek een spijkerbroek die ik in 1995 kocht, iets na de geboorte van mijn tweede kind en die zit helemaal lekker. Helemaal gevormd naar mijn lichaam.

Goede uitvinding die spijkerbroeken.

Zonder stretch

Zoals ik al schreef heeft Uniqlo stretchloze jeans, en ik zag ze dacht ik laatst ook bij Primark. En kennelijk dus ook bij H&M, aldus Marinade. Hoera, er is vooruitgang!

Groeten,

Temet

Stijlicoon

Stijlicoon

01-10-2020 om 00:25

Spijkerbroek zonder stretch ..

zag ik ineens hangen bij de Primark toen ik daar op jacht was naar een foute kersttrui voor mijn zoon. Ok, ik moest even slikken, beelden van bloedende kindervingertjes verdringen, maar wat zitten die broeken fantastisch. En wat ben ik er blij mee na jaren stretch ellende. Die krengen zitten in de winkel altijd als gegoten, ,maar eenmaal thuis loop ik er altijd aan te sjorren, en op de fiets zit ik er voor schandaal bij met een bouwvakkersdecollete, Ik heb meteen een zwarte en een donkerblauwe versie gekocht, voor de prijs van een halve pijp van een Notmydaughterjeans die hier op het forum ook wel eens aangeraden zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.