Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe maak ik een stoffen bank goed schoon

Ik heb een stoffen bank waar een paar vlekken in zitten, en verder wil ik het een keertje echt goed schoon maken. Vroeger (zegt oma) kon je een soort schuim kopen dat je erop kon spuiten, inwrijven en laten opdrogen+Opzuigen. Maar het lijkt niet meer te bestaan(in de winkels die nog open zijn).
Wie weet raad?
Sini

Biotex?

Ik heb onlangs een paar stoffen armleuningen van een oude stoel 'schoon'gekregen van het vet van daar opliggende handen en armen van jaren, met een biotex papje. En daarna borstelen met zo'n houten borsteltje.

Verder doen we het met textielverfrisser.

Er is overigens ook vlekkenspray voor stoffen meubilair.

40er

40er

02-01-2021 om 21:19

Hg?

Te koop bij de supermarkt, bekleding reiniger van Hg. Even op een onopvallend plekje uit proberen.

Ik heb zon spuitbus

Van een autohandel. Is eigenlijk voor autostoelen maar t kan overal op.

Annej. Laat je t dan drogen en dan uitborstelen of met water afnemen?

Water Lilian

Gewoon een nat biotexpapje een half uur laten intrekken, dan schrobben, dan nat afnemen tot de zeep weg is.

Ga ik ook proberen

op de bank van man waar hij altijd met zn arm ophangt ( en altijd korte mouwen aan heeft dus vet op bank
)

Kleedjes

Daarvoor had ik op de uiteinden van die gehaakte kleedjes gelegd die ik af en toe waste, maar er zit toevallig niemand nauwelijks meer op sinds corona dus dat is ook klaar.

AnneJ

"van die gehaakte kleedjes"
Kan ik dat woord toch eens gebruiken. Antimakassar

Mijn oma grossierde erin.

Dankje Anneque!

Op de leunstoel

http://www.dora-besparen.nl/verder/doras-ding/de-antimakassar/

Dat is dus zo'n soort leunstoel als op de foto in dit artikel.

Gek genoeg hebben we de 'antimakassar' op het hoofdeinde niet weggehaald. Die is ook niet vies geworden denk ik, maar dient geen doel meer. Behalve ter versiering.

Jesse_1

Jesse_1

04-01-2021 om 00:10

Oh...!

ik heb nog eens gezocht naar een moderne eh... antimakassar. Maar het is niet echt van deze tijd meer geloof ik.

Tja

Ik ben dan ook al van de vorige eeuw.

Zonne

Zonne

04-01-2021 om 19:01

Ligt aan soort stof

Hier wollen bekleding. Met stofzuiger, dan plakroller en daarna met azijnwater vlekken er uit.

Tapijtreiniger vanHG, is vask ook bij de supermarkt of drogist te koop.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.