Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe maak ik mijn trap (zachte vloerbedekking) echt goed schoon?

Dag allemaal
In mijn huurwoning heb ik alle tapijten voeren vervangen door laminaat (zoon heeft huisstofmijtallergie) De trap is echter nog wel bedekt met tapijt en dat wil ik zo houden: het is gelijmd (weet ik nog in mijn vorige huis hoe het verwijderen van gelijmd tapijt zo'n ramp werd), en het dampt ook de geluiden op de trap voor de buren. Ik zuig 2 keer per week maar ik krijg het tapijt niet goed schoon. Zijn al die mousse/shampoos echt werkzaam (zo duur!) of is er een supertip om het weer helder te krijgen. Oud is het niet, werd 3 jaar geleden geplaatst door oude huurder,
Bedankt
Sini

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jessica O

Jessica O

26-06-2013 om 13:18

Het werkt echt wel. Op mijn vloerbedekking heb ik spul gebruikt van chemdry. Werkte super. Wat wel belangrijk is, goed laten drogen voor je er weer over loopt.

Trix

Trix

26-06-2013 om 13:24

Met een dyson

Wij hebben, doordat we een poos in Amerika hebben gewoond, 2 stofzuigers. 1 Europese, een Miele, en 1 amerikaanse, een Dyson. Ze noemen dat daar een 'upright', zo ziet hij er ongeveer uit:
http://www.target.com/p/dyson-dc33-multi-floor-upright-vacuum-cleaner/-/A-13277242#prodSlot=large_1_8

Met de Dyson haal ik zoveel meer troep uit de vloerbedekking, niet normaal. Ook als ik bv eerst de Miele erover heb gehaald, dan nog! Beneden heb ik de Miele staan, want daar hebben we alleen harde vloeren (muv 1 vloerkleed), boven in de slaapkamers gebruik ik de Dyson, top apparaat. Vrees alleen dat hij vrij prijzig is hier

Sinilind

Sinilind

26-06-2013 om 13:45 Topicstarter

Trix

Dat ding werkt vast super maar zou niet op mijn inieminie trap passen! En voor 2 trappetjes ook een beetje overkill vrees ik.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dyson huren?

Zou je er niet een kunnen huren? Of zo'n shampooding huren bij zo'n ijzerhandel? Of is dat nou weer overdreven voor een trap.
Zou je de trap niet eens kunnen schrobben met een harde borstel en zeepsop? Doe je om en om de treden, op een zonnige dag met veel wind, zodat je het huis kunt laten doortochten en dan doe je de volgende dag de andere treden en houd je droge voetjes.

Tip van oma

ja hoor ,gewoon met biotex groen,lekker heet sopje maken.goed schoon schrobben met een bortstel,met een droge schone doek nawrijven (min of meer droogwrijven) en het wordt prachtig schoon.Mijn moeder deed vroeger elk jaar( want grote schoonmaak) op haar knieeen de hele woonkamer op deze manier.

Merel

Merel

26-06-2013 om 23:10

Sus-anne

Klopt je krijgt vloerbedekking zo best goed schoon. Het lastige is dat je heel egaal moet borstelen, anders krijg je nog vlekken (schone en minder schone plekken) en wat wel belangrijk is, is dat je na al dat boenen de hele vuilafstotende laag weggeboend hebt. Met als resultaat dat je tapijt heel snel weer vuil wordt. Dus dan is iets van vuilafstotende spray wel handig.
Mijn ouders haalden altijd poeder bij de tapijt handel. Dat werd een paar uur op het tapijt gestrooid (dan lag er een 'pad' van handdoeken over de vloer waarop we dan lopen mochten) en daarna moest het met de stofzuiger opgezogen worden en was het tapijt weer schoon.

Ja dat poeder ken ik ook

Ooit (25 jaar geleden) trokken wij in ons eerste huisje.
En daar hebben we ook (boven) van dat spul gestrooid dat alle viezigheid opzuigt. En erna (als het ingedroogt is en uitgewerkt) kan je het opzuigen. Werkte als een tierelier. Ik weet nog hoe verbazingwekkend vies het was geworden. En dat tapijt was ook redelijk nieuw. Toen gekocht bij ijzerwaren/hout/tuingedoe/verf-winkel.
Je kan ook stofzuigers huren die ook je vloer shamporetten (met water dus) en het weer opzuigen. Die kan je krijgen bij de Gamma enzo.
groeten albana

madelief

madelief

27-06-2013 om 18:28

Kun je dat nog kopen?

Dat klinkt ideaal dat spul, zou dat nog te koop zijn?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Geen idee je kan het toch vragen?

Ga naar van die allesshops en vraag ernaar...dat zou ik tenminste doen...
En anders een stoomreiniger huren.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.