Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

klaverblaadje

klaverblaadje

21-09-2010 om 13:15

Hoe maak je een leuk kinderbureau?

We zijn bezig met de kamer van onze kinderen.
Voor het raam moet een bureau komen, het liefst over heel de breedte van de kamer.(met 2 stoelen) De helft van de kamer heeft een schuin dak.(dus waarschijnlijk moeten we dan een hoek uit het bureau zagen)
Ik heb het volgende in mijn hoofd: een mooi wit blad, met aan weerszijden een kastje o.i.d waar ze hun spulletjes ook op kunnen bergen.
Heeft iemand een tip voor iets leuks? Of ook zoiets gemaakt? Waar kan ik het beste spullen daarvoor vinden?
Bedankt alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

21-09-2010 om 13:23

Dat zeg ik...

... de Gamma. Of de Praxis, of de Formido of een andere doe het zelf zaak. Wij hebben op zolder zelf een werkplek gemaakt voor 2 personen. Met dikke meubelplaten een buruau gecreeerd met in het midden een console (om het lange werkblad in het midden te ondersteunen) met kleine opbergvakjes en aan beide zijkanten staat een kastje op wielen. Als werkblad hebben we een aanrechtblad genomen, dat was mooi rond afgewerkt aan de voorkant. (wel eentje nemen zonder keerrand dan) Was in een weekendje klaar en staat nu na 14 jaar nog steeds supersteving.

Hier...

voor een prikkie een houten keukenblad gescoord. We hadden iets van 3 meter lang nodig (duo-bureau over de hele breedte van een kamer), en dat was semi-onbetaalbaar in 'normaal' hout. Nu waren we voor 25 euro klaar. Paar mooie poten eronder, ladenblok vd Ikea. Ziet er gelikt uit.

Ingrid

Overigens...

...gevonden via een houthandel, dat blad. Was een restpartijtje. Heeft hem ook nog gratis op maat gezaagd.

Ingridt

Als je een plank van drie meter hebt, ben je er dan wel met 4 poten, of moet je ook in het midden nog stutten?

Groeten,

Temet

Temet,

We hebben er 6 poten onder gezet. Die kwamen wel van de Gamma of zo. Dat was wel nodig (zwaar blad ook), maar het staat als een huis nu, en ziet er prachtig uit..Heel mooi, optisch zo'n kamerbreed blad. Ook al omdat het een hele langwerpige kamer is, maakt zo'n blad over de breedte het geheel wat minder pijpela-achtig. 2 stoelenook...heel fijn als je eens met huiswerk helpt of overhoort of zo.

Ingrid

jippa

jippa

21-09-2010 om 16:16

Oude tafel

Wij hebben een oude dikke grenen tafel op maat gezaagd, het hout grondig geschuurd en daarna behandeld met een mengsel van terpentine en witte grondverf (soort whitewash effect en lekker makkelijk). Vervolgens een simpel wit ladenblok op wieltjes van IKEA eronder en een prikbord erboven met wat van die hangbakjes voor pennen en zo. En een blauwe bureaustoel en een blauw lampje (ook IKEA). Voor een redelijk budget een mooi werkhoekje. Dochter is vooral trots dat het een megasterk bureau is waar ze ook op kan staan, tja. Niet dat ze dat nou dagelijks doet hoor.

Puck

Puck

21-09-2010 om 22:08

Jippa

Een oude tafel is wel leuk te pimpen, maar geen optie als je een lange werkplek met 2 plaatsen wilt creëren. Of heb jij een tafel van 3 meter lang gebruikt. Verder is de gemiddelde tafel te hoog voor een goede werkplek, dan zou je de poten een stukje moeten inkorten. Als je zelf een tafel maakt kun je daar rekening mee houden met de hoogte van het werkblad.

Margriet*

Margriet*

21-09-2010 om 22:20

Wij hebben hiervan

http://www.nijhofbaarn.nl/assortiment/keeklamp.jx

een bureau gemaakt maar dat was wel prijzig. Ik schat 180 euro zoiets, maar wel met een beukenhouten blad (van die blokjes aan elkaar gelijmd).

De computertafel bestaat uit poten van de gamma (4) onder een dubbelgelijmd multiplex plaat (2,5 meter). Er staat op een printer, een ouderwets computerscherm (moet nog een platscherm komen),een laptop,en nog 1,5 meter rommel en papieren....

Marie

Marie

22-09-2010 om 00:10

Meubelplaat

Hallo
Je kunt inderdaad een werkblad maken van meubelplaat.
Als je aan de muur een balk maakt en daar het blad op legt (ook aan de zijkanten) en aan de voorkant een balkje maakt hoef je waarschijnlijk geen extra poot in het midden van het blad te maken. Maar dat hangt ook van de overspanning af.
Ik begrijp trouwens niet helemaal goed wat een schuin dak te maken heeft met een hoek uit het bureau?
Het is misschien wel verstandig om rekening te houden met de lengte van de kinderen voor de hoogte van het werkblad. Ook het soort stoel is van belang.
Trouwens bij Ikea kun je ook leuk ideetjes opdoen.
www.ikea.nl
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/youth_room/10712/
succes

jippa

jippa

22-09-2010 om 10:42

Puck

beste Puck, ik snap je punt niet hoor. Er zijn allerlei oude tafels die je op leuke manieren kunt pimpen, ook hele lange. En dan kun je e.e.a. op maat maken ja. Poten afzagen is geen onoverkomelijk probleem ofwel? Een stuk blad erbij maken ook niet.

Puck

Puck

22-09-2010 om 10:47

Jippa

Een stuk blad erbij maken? Tja, dan heb je nooit hetzelfde en is het mooie strakke effect en de eenheid natuurlijk wel weg. Dan ziet het er in mijn ogen al snel houtje touwtje uit. De poten afzagen is geen probleem, dat gaf ik ook meer als algemene tip mee; iets waar je even aan moet denken. Zeker als je veel gebruikt maakt van zo'n gepimpte tafel is het wel prettig als dat ook een goede werkhouding geeft.
Overigens heb ik nog weinig lange tafels van 3 meter gezien die ook nog enigzins betaalbaar zijn.

Puck

Puck

22-09-2010 om 11:50

Pelle

Ik zal (als de zolder opgeruimd is) wel eens een foto naar je sturen. Ik weet namelijk precies wat jij wilt

Puck

Puck

22-09-2010 om 14:26

Pelle

Je weet niet wat je zegt. We hebben hier in het huishouden de taken keurig verdeeld: ik ben van het (uit)denkwerk en Puckman is van het doewerk. Als je het mij laat doen dan krijg je een creatief kunstwerk, geen bureau

Puck

Puck

22-09-2010 om 16:42

Strak plan pelle

Niets zo leuk als commentaar geven op anderen die aan het werk zijn.

klaverblaadje

klaverblaadje

27-09-2010 om 13:32

Bedankt

|Bedankt voor het meedenken!
Inmiddels zijn we bij Ikea goed geslaagd voor ladekastjes (afgeprijsd, ha!!) , nu nog een bureaublad...zal wel de bouwmarkt worden.
Het wordt erg leuk! Bedankt voor de tips.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.