Huis, Tuin en Keuken

Arawen
09-10-2008 om 11:20
Hoe maak je stekels in stug puber-haar?
Zoon van 14 is verliefd... het is zo duidelijk...
Als ik 's ochtends uit de slaapkamer de gang in stap, sla ik direct dubbel van de aftershave/deodorant lucht.. en dat terwijl hij daar nooit enige interesse in had .. en vanochtend moest ik 'm ineens 'stekel-maak-les' geven, want zijn haar zat zo 'stom'...
Nu probeer ik uiteraard als goede moeder de moeilijke puberjaren voor hem te verzachten, dus als kind stekels wil, dan besteed ik daar wel even wat van mijn kostbare ochtend-spits tijd aan. Alleen, hij heeft zulk stug puber-haar, dat alleen naar voren wil vallen, en absoluut niet omhoog wil in stekels. Ondanks alle pogingen met 'glue-gel' van de Kruidvat.
Dus heeft hij na diverse pogingen geheel gefrusteerd zijn haar toch maar weer naar voren gegooid. Ik ken het probleem; ik heb wel eens pogingen ondernomen toen hij nog klein was en ik enige invloed op zijn haar kon uitoefenen, toen was het ook al erg lastig om er stekels in te krijgen.
Ik leef met hem mee..) Heeft er iemand misschien de ultieme tip om zijn stugge haar toch nog in stekels te krijgen?
groetjes Arawen

desiree
09-10-2008 om 12:11
Klei
Geen ervaring met stekels, wel met haarspul wat niet goed werkt. Gel is te waterig voor mij (heb redelijk dik haar). Sinds een tijd gebruik ik klei; Clay 'n Play van Wella. Zit in een klein groen potje. Het maakt je haar stugger, zodat het in model gebracht kan worden. En het is een beetje mat, zodat je niet zo'm glimmende kop krijgt. Vind ik mooier. Ik denk dat dat de stekels misschien beter laat zitten? Is ook minder werk dan wat Juliza schrijft: prima hoor, maar ik moet er niet aan denken dit elke ochtend allemaal te moeten doen...
desiree

Maxime
09-10-2008 om 12:58
Vroeger
Hoi,
Vroeger deed een goede vriendin van mij dit als volgt. Koop een stuk handzeep, maak je handen nat en pak die handzeep tot er een goede laag zeep op je handen zit en dat in je haar doen. Zij had altijd stekels die bléven zitten.
Maxime
p.s. wij hebben gel van de kapper die ook tot 's avonds laat nog hard blijft. Lijkt duur 25 euro voor een grote fles van 400 ml. Maar is goedkoper dan tubes die je kan kopen met maar 100 ml erin die dan meestal zo'n 8 euro kosten. Merk wat wij gebruiken is Nexxus Exxtra Gel

annemir
09-10-2008 om 22:04
Idd gel van kapper
Hoi,
hier twee stekelkoppies. geen enkele gel of wax blijft lang goed,behalve de supersterke van de kapper.
geef er genoeg geld aan uit en je zal zien dat het werkt.

Mamarijke
10-10-2008 om 11:09
Titaniumgel
Ik weet van de jongens van mijn zus dat alleen titaniumgel helpt. Daar kunnen ze zelfs mee slapen

Miss M®
13-10-2008 om 09:45
Got 2 b
Mijn zoon van bijna vier heeft ook zulk stug, dik, naar voren-groeiend haar en dé gel die z'n haartjes omhoog houdt is die van Schwarzkopf, type Got 2 b. Is een knalgele serie haarprodukten. Ik heb die gel en de bus haarlak. Dat laatste moet je waarschijnlijk wel hebben; houdt de boel goed op z'n plek.
Titanium was mij niet sterk genoeg.
Succes ermee!
Groetjes, Miss M.

Claudia B
14-10-2008 om 20:00
Beton
Hier wordt Betongel gebruikt van de Action. Het haar is dan echt zo hard als beton!!!! En dat voor maar een paar centen. Als ze gewoon gel in hun haar willen dan geen betongel want dan is er niets meer mee te beginnen
Groetjes,
Claudia