Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bijna40

bijna40

17-02-2012 om 13:20

Hoe mijn verjaardag eens anders vieren?

Binnenkort word ik 40 en eigenlijk wil ik er niet zoveel aan doen net als alle andere jaren. Maar goed, nu wordt er dus gevraagd wanneer ik mijn verjaardag ga vieren door man, kinders, ouders en zus. Ik heb geen idee wat ik zal doen.
Ik weet wel dat ik het niet zo wil doen als alle andere verjaardagen hier in huis. Lees: 's middags taart, borrel en in een kringetje zitten met steeds dezelfde mensen.
Ook heb ik geen zin in een uitgebreide organisatie of veel mensen over de vloer, want dat past niet.
Wat ik wel wil weet ik niet precies. Ergens uit eten vind ik leuk, maar wie nodig ik wel uit en wie niet. Bij ons thuis een etentje kan, maar heb dus niet veel plek. Buffetvorm zou kunnen, maar ja waar laat ik iedereen. Bovendien kunnen familieleden vaak niet komen (zwagers en schoonzussen) i.v.m. sport en weet ik wat. Ik vind het maar lastig. Veel vriendinnen heb ik ook niet. Wel wat losse contacten, maar geen vriendinnengroep of zo. Leuke collega's of leuke buurvrouwen heb ik ook wel. Maar het is allemaal niet heel diepgaand of zo. Ik kom ook niet bij hen op een verjaardag. Er zijn ook nogal wat kinderen in de familie, dus daar moet ik ook rekening mee houden. Als ik het 's avonds vier komt er helemaal niemand, want familie woont verspreid door het land. Ik vind het zo moeilijk. Ik heb jaren geroepen: ik vier het wel uitgebreid als ik 40 word (want ik deed nooit iets). Nu is het zover en nu weet ik het niet. Van man heb ik ook niks te verwachten, terwijl ik wel voor hem een feestje heb georganiseerd toen hij 40 werd. Inclusief 40 jaar sokken, mokken, slingers en weet ik wat. Hij laat het aan mij over wat ik wil of ga doen. High-tea vind ik leuk, maar is lastig te regelen qua behuizing en wie ik uitnodig.
Wie heeft een leuk idee om toch mijn verjaardag te vieren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ella2007

Ella2007

17-02-2012 om 14:03

Wil je het zelf wel?

Het lijkt erop dat je er zelf niet op zit te wachten omdat je denkt dat er toch niet veel mensen komen, maar dat je je min of meer verplicht voelt, omdat je het hebt geroepen in het verleden.

Je zou eerst eens bij jezelf na kunnen gaan denken, of je het wil vieren en met wie. Je noemt al man kinders ouders zus, dus misschien is het een idee om alleen met dat clubje ergens te gaan eten. Je kan vast wel een locatie in de buurt vinden waar de kinderen ook nog uit de voeten kunnen (ik weet niet hoe oud ze zijn). En dan kun je ervoor kiezen om 's avonds te gaan eten of tussen de middag.

Of idd een high tea ergens, niet bij jezelf dus. Is ook best veel werk hoor ! Of je laat het cateren bij jou thuis. Ik hou persoonlijk niet zo van taartjes en zoete meuk, dus ik zou dan liever gaan borrelen, maar goed.

Een ander idee is idd een buffetje maken, en iedereen thuis uitnodigen voor borrrel plus eten wie er wil. Wel kan je dan vt voren vragen of ze blijven eten, zodat je weet waar je op kan rekenen. Vage vriendinnen en buurvrouwen en collega's kunnen dan gewoon een uurtje komen borrelen en weer weg als ze dat willen.
Maar waarom zou je die willen uitnodigen ? Vind je dat dat bij een groot feest hoort ? Vind je dat je dat moet doen omdat je gezegd hebt dat je het uitgebreid viert ? Als je ze niet wil uitnodigen zou ik het niet doen omdat je denkt dat het erbij hoort.

Tot slot klinkt er wat teleurstelling door mbt de houding van je man. Ja, als je voor hem wat hebt gedaan betekent dat niet dat hij diezelfde drive heeft. Dat maakt toch niet dat hij minder van je houdt ? Misschien is hij wel gewoon bang je teleur te stellen of weet hij het ook niet, wat je zou willen. Kan ik me wel voorstellen, je weet het zelf ook niet. Je zopu hem natuurlijk gewoon kunnen vragen: "ik weet het niet, wil jij iets bedenken en regelen?". Maar dan niet mopperen als het niet volgens je verwachtingen gebeurd .

Of boek met je gezin een weekendje weg en doe je voor je familie later nog een borrel....

Ik ben niet zo van de grote verjaardagen met allerlei kennissen en collega's als vulling. Dan liever een klein clubje waar je echt wat mee hebt.

amk

amk

17-02-2012 om 14:34

Uitbesteden

ik heb het gewoon uitbesteed.

Zaaltje met catering gehuurd. Buffetje erbij klaar.
Ivm met de kinderen feestje van 3 tot 7.
Leuke uitnodiging gemaakt op poobies en van de 70 genodigiden kwamen er 60. En dat zelfs nadat ik het op het allerlaatste moment (2 dagen van te voren) nog verzet heb naar een andere datum (maand later)
Ik had een zaaltje gehuurd in een pretpark en voor iedereen de toegang betaald. De gasten konden vanaf 9 uur 's morgens het park al in en zijn daarna gezellig aangeschoven bij mijn feestje. Ik kijk er met heel veel plezier op terug.

Wegwezen

Ik zou ook zeggen: weekendje weg met het gezin. En wie dan nog langs wil komen voor een borrel 's middags die mag. (ik zit nu aan een huisje te denken).

Maar goed, ik ben zelf geen grote verjaardagvierder. Ik ben het eens met Ella: de posting wekt de indruk dat je het eigenlijk meer doet voor anderen dan voor jezelf. Ik zou zeggen: tracteer jezelf. Doe wat jij leuk vindt, met of zonder veel gasten.

Groeten,

Temet

Speeltuin

Ik weet niet waar je in de buurd woont, maar ik vier d elaatste tijd mijn verjaardag in een speeltuinachtige setting waar je eigen eten en drinken mee mag nemen..
Vooral met lekker weer idieaal, lekkere koeken mee, koffie en thee van de speeltuin, eigen drinken mee en wat hapjes en chips.. de kinderen lekker spelen in de speeltuin, en ouders lekker in de zon ...
aan het einde pak je je spullen die over zijn weer in en niks geen trope en drukte thuis... heerlijk!

judiths mama

judiths mama

18-02-2012 om 15:39

Inkie

Heb je voorbeelden van zo'n locatie? Klinkt mij wel erg leuk in de oren!

Saskia

bibi63

bibi63

18-02-2012 om 16:26

Wat ik in jou situatie zou doen

Gewoon op je verjaardag (of za/zo) met de gebruikelijke familie het 'verjaardagszitje' doen, onder het mom: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Jij hebt aan je familieverplichting voldaan, klaar.
Los daarvan zou je kunnen overwegen om met een groep anderen (leuke buurtjes, collega's, vriendinnen close of niet)ergens op een avond te gaan borrelen. Ik weet niet hoe je in je portmonaie zit, maar je kunt gerust voorstellen dat te doen waarbij ieder zijn eigen drankjes betaalt en jij bijvoorbeeld de hapjes.
gr. Bibi

Bi-ba-bowlen!

Een vriendin werd laatst 40 en had een paar bowlingbanen gehuurd: volwassenen en kinderen. Hapje en drankje erbij en na twee uur bowlen en gezelligheid ging ieder zijns weegs. Ik vond het een topidee (ik had het haar nl voorgesteld, ) want ze wilde ook eens wat anders en moest voor iedereen te doen zijn).

Veel plezier en succes met voorbereiden.
Chris

KGO

KGO

18-02-2012 om 22:46

Alleen met vriendinnen buurvrouwen

Ik heb t gevierd met buurvrouwen en wat vriendinnen door samen tapas te gaan maken ergens. Zonder kinderen en echtgenoten;
Was echt super, voor alle vrouwen even een middagje ertussenuit.
Kaatje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Judiths mama

hee Saskia het is ook erg leuk en zeker voor mijn verjaardag handig omdat ik werk met kinderen met een beperking via het pgb en ik hun en hun ouders ook graag wilde uitnodigen..
hier wat voorbeelden:

http://www.flierefluiterraalte.nl/ (ja kan hier ook iets huren maar is eigenlijk niet nodig, je kan gewoon een paar tefalekleden meenemen en een paar tafels inpikken
de kinderen mogen hier ook ponyrijden en ze hebben ook bij slecht weer indoorspeeltuinen en genoeg te spelen..

http://www.kb-dondertman.nl/index.php?page=home

misschien kan je als je niet in de wbuurt woont nog even zoeken op http://www.uitmetkinderen.nl/

sucses!

judiths mama

judiths mama

19-02-2012 om 14:17

Dank je, inkie

Ik ga op zoek...!

Iets wat je altijd al hebt willen doen..

Wat heb je altijd al eens willen doen? Schilderen? Ballonvaren? Mountainbiken in de duinen? Wadlopen? Lijkt me een mooi moment om dat nu te gaan doen. Heeft tenminste één iemand het naar haar zin Clubje liefhebbers verzamelen et voila, een topverjaardag.

Als ik zou mogen kiezen zou het een boottochtje worden denk ik met als cadeau's gevulde picknickmandjes.

fijne verjaardag!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.