Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eline

Eline

21-06-2009 om 12:29

Hoe moet dat eigenlijk, cakejes versieren?

Volgende week is het partijtje van mij nu vijfjarige dochter. Ik heb haar voorgesteld met haar vriendjes en vriendinnetjes cakejes te versieren. Nou, dochter enthousiast. Moeders bedacht zich pas daarna dat ze geen flauw idee heeft van hoe je dat eigenlijk doet, cakejes versieren.
Wat voor cakejes gebruik je?
Wat is je 'lijm'?
Wat kan je er allemaal opdoen?
Ik hoop dat iemand mij wegwijs kan maken in cakejes-versier-land.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pas gedaan

Hoi,
Ik heb het pas gedaan met het kinderfeestje voor mijn oudste. Ik heb zelf een cake gebakken, en die in plakjes gesneden. Als lijm wordt vaak glazuur gebruikt (in de super vind je wel gebaksglazuur van Dr. Oetker oid), maar ik vind dat zo verschrikkelijk zoet en vies, ik deed het met slagroom en dat ging ook prima. Het knoeide wat meer, maar het wordt toch een zooi
Voor erop: hagelslag, roze/blauwe muisjes, van die spikkels die ze ook op ijsjes doen, bosvruchtenhagel, en ik had nog wat rode dropveters over van de tractatie en die heb ik in stukjes gekniopt, konden ze een mondje maken. Oja, smarties had ik nog willen doen, maar die was ik vergeten.
Ik was laatst op een ander feestje en daar hadden ze een soort muffins. Ging ook prima, maar die zijn wel vrij groot. Van die cake die ik zelf had gebakken, sneed ik heel dunne plakjes, konden ze er 2 nemen (ze zijn er nl. ook weer heel snel mee klaar).

Heidi

Heidi

21-06-2009 om 14:04

Poedersuiker

Als je poedersuiker met water mengt dan krijg je ook "lijm" Je moet wel veel poedersuiker gebruiken en een beetje water.
Voor erop kun je bij de friettent wat bekers kopen met spikkeltjes en andere dingen.
Je kan cakejes, muffins of eierkoeken versieren.

veel plezier alvast
Gr Heidi

Glazuur en slagrom

Vorige week nog gedaan op feestje zoon. Was doorslaand succes. Ik heb een grote cake gekocht en in plakken gesneden (versiert makkelijk dan kleine cakejes of muffins).
Van poedersuiker en water maak je glazuur (je heebt flink wat poedersuiker nodig) en ik had een 2 spuitbussen slagroom bij.
Voor er op: smarties, hagelslag, vlokken Verzin maar wat.
Kinderen lekder laten kliederen, vonden ze geweldig.

Chantelle

Chantelle

21-06-2009 om 19:23

Hier...

Hier doen we een cupcakeje (kant-en-klaar te koop). Zelf slagroom spuiten is altijd een groot succes. Je kunt er vanalles op doen; hagelslag, muisjes, knispers, minismarties, speciale dingetjes, etc. Ik leg naast het cakeje altijd een schatkistje (snoepdoosje).

amk

amk

21-06-2009 om 21:16

Mini muffins

ik bak minimuffins en ga dan met dochterlief en haar vriendje naar de supermarkt en dan kijken we bij het bak-schap wat er allemaal aan versiersels zijn. Glitterhagel, kaarsjes, roze glazuur, suikerbeestjes.
En dan laat ik de 3 jarigen hun gang gaan. Geheid plezier en goed voor een half uur. Daarna mag ik natuurlijk nog een uurtje schoonmaken.

Eline

Eline

21-06-2009 om 21:25

Dank!

Dank voor jullie reacties. Hier kan ik zeker mij uit de voeten.

Of je gebruikt

eierkoeken, al dan niet de mini-variant. Kruimelt iets minder met opeten en heeft een groot oppervlak waar je veel op kwijt kan (niet onbelangrijk). Door de ronde vorm is het ook leuk om er een gezichtje van te maken of een echte taart.
Veel plezier in elk geval

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.