Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe repareer je een opblaasbadje?

Het opblaasbadje van 1,50 m in doorsnede had vorig jaar een lek in de bodem. Plakken met fietsbandenplakkers hielp ongeveer een dag. Weggooien en een nieuw badje kopen is ook weer zonde, maar ik heb nergens losse reparatiesetjes gezien.

Weet iemand hoe een opblaasbadje te plakken? Zijn er ergens reparatiesetjes te koop voor weinig?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

13-05-2013 om 16:19

Bij het badje

Ik weet dat ik bij die badjes vaak wel een velletje erbij kreeg waar je 'n rondje uit kon knippen om te plakken. Ik zou eens rondbellen bij van die buitensport winkels of ze dat ook los verkopen. (of dat ze 'n andere tip hebben)
Ik ken een zo'n winkel met veel buitenspeelgoed, misschien kan je die eens bellen als het een beetje bij jou in de buurt is (of misschien weten zijn wel een dealer bij jou) van Ee.
Nou grappig, ik kijk dus net even op van Ee, (of ik de naam goed had) en ze verkopen inderdaad plaksetjes, ook online: http://www.vaneebuitenspeelgoed.nl/Onderhoudsartikelen_445/2992/Reparatiesetje-.html

Temet

Temet

13-05-2013 om 17:12 Topicstarter

Dank je

Hé, dank je wel voor die link! Wel wat duurder dan ik had gehoopt. Ik ga eerst maar eens proberen in de buitensportzaak, dat ik daar nou zelf niet opgekomen was. Ik kan op van huis naar werk of omgekeerd makkelijk even langs Bever buitensport fietsen, en even vragen.

Ik vond trouwens van het weekend een reparatievelletje terug dat ik ooit eens eerder ergens bij gekregen had, maar het begon al van de achtergrond los te laten dus ik heb er weinig fiducie in, het is ook al heel oud. Bij dit badje zat helaas geen reparatiespul, eigenlijk best hinderlijk want zo heel goedkoop was het nou ook weer niet.

Dank en groeten,

Temet

Boekloon

Ik heb weleens boekloon gebruikt voor O'n badje, heeft het een hele zomer gehouden. En anders plakken met fietsreparqtieset?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ductape?

En heel dik ductape ? Nog over de plakkers heen? Heb je al bij action gekeken of ze daar wat nasty chemisch spul hebben? En misschien bij de doehtzelver eens vragen? (Liefst een kleinschalige)..

Temet

Temet

14-05-2013 om 12:33 Topicstarter

Sinilind

Fietsenbandenplakkers had ik al geprobeerd, maar blijken het toch niet te houden. Ik ben een redelijk ervaren bandenplakker dus aan mijn techniek lag het denk ik niet, maar die dingen zijn natuurlijk niet bedoeld voor langdurig verblijf onder water.

Ductape, dat ik daar niet aan gedacht had! Dat hebben we overigens niet, maar eenmaal in huis komt het zeker van pas voor van alles en nog was. Nu nog even bedenken wat de juiste spellingswijze is (Ductape? Ducttape? Ducktape?)

Groeten,

Temet

Vera*

Vera*

14-05-2013 om 12:42

Temet

Dat is gewoon eendjesplakband en dat is ook te koop bij de Action.

amk

amk

14-05-2013 om 12:56

Offiiceel: duckt tape

verbasterd tot ducktape.

Nog officiëler: duct tape

Letterlijk "buizentape", maar het wordt inderdaad vaak als ducktape geschreven.

mirreke

mirreke

17-05-2013 om 18:56

Speciale lijm van bison voor zacht plastic

In de doehetzelfzaak koop je een vrij grote tube van Bison, speciaal voor zacht plastic. Er zit ook een vel doorzichtig zacht plastic bij. Hiermee heb ik heel wat gaten in zwembaden, banden enz. gerepareerd.
Het materiaal is ook veel steviger dan van de bijgeleverde reparatiesetjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.