Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hilde

Hilde

02-10-2008 om 13:59

Hoe vaak kattenbak verversen

Deze vraag lijkt evident: als de bak vies is, ververs je hem. En toch vind ik het moeilijk.
Elke dag, soms tweemaal per dag, schep ik de kattenbak schoon. In het begin kon ik bijna twee weken wachten om de bak helemaal te verversen, maar nu (katje is 4 maanden) lijkt het wel om de week te moeten.
Ik schrijf "moeten, want: als de bak niet netjes genoeg meer is naar de zin van de kat, gaat ze er gewoon voor zitten en doet ze haar behoefte op de grond.
Wanneer weet ik nu wanneer het voor mevrouwtje "tijd" is? Ikzelf ruik niets bijzonders, dus ik vind geen aanwijzing.
Alle tips zijn welkom!
Hilde

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

02-10-2008 om 14:07

Ik heb viespeuken

2 forse je weet wel katers, en op woensdag en zaterdag wordt de hele bak verschoond. Verder doe ik er niets aan. Ik heb dan ook nog eens goedkoop grit van de Aldi.

groet,
angela

Hilde

Hilde

02-10-2008 om 16:53

Bleek/dettol

Als ik de bak schoonmaak, doe ik het ook met Dettol. Misschien moet ik het eens met bleek proberen (maar ik dacht dat dat niet zo goed was voor het milieu?)
In elk geval heb ik net een nieuwe zak grit gekocht, biologisch afbreekbaar, zodat het in de groenbak mag, dus ik wacht nu even af hoe ze daarop reageert.
Binnenkort komt er nog een kattenvriendje bij, dus zal het wellicht nog veel vaker moeten.
Maar Cameron heeft gelijk: ik denk dat ze heel erg kieskeurig is onze kat.
Op zich heb ik er geen probleem mee om de bak tweemaal daags uit te scheppen en halfwekelijks schoon te maken, maar tot nog toe kon ik nergens uit opmaken dat het te vies was, tot ons dametje ons er weinig tactisch attent op maakte.....
Ik hoor graag nog verdere tips.
Hilde

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.