Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Minet

Minet

04-10-2008 om 14:19

Hoe vaak 'slaat de cv aan'?

Omdat onze ketel inmiddels ruim 13 jaar oud is wil ik van jullie wel eens weten hoevaak de ketel aanslaat om de cv weer op te warmen. De thermostaat staat hier op 20, de kamerdeur zit dicht (er ontsnapt geen warmte naar boven), het is een goed geïsoleerd huis, de ventilatiestroken boven de ramen staan alleen in de keuken open. Ik hoor de ketel/pomp heel vaak aanslaan.
Hij warmt dan een paar minuten, gaat 1 of 2 minuten uit, en slaat dan alweer aan.
Ik ben benieuwd naar wat 'normaal' is.

Groetjes, Minet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mij

is er dan wat mis, iets met de warmteregelaar geloof ik, in elk geval kost het veel energie.

Hmm, hier een 14 jaar oude ketel met gebreken, gelukkig wordt hij dinsdag vervangen. We hebben hem nu 1 keer laten repareren afgelopen week (E 100 weggegooid geld) maar het ding is gewoon op.

Nasha the first

Nasha the first

04-10-2008 om 14:45

Volgens mij

is dat inderdaad ouderdom....ons keteltje is net vervangen, en naast het feit dat hij veel sneller opwarmt, doet hij dat ook met minder aanslaan....

Kari1

Kari1

05-10-2008 om 21:55

dat "pendelen" wat je ketel doet kan ook komen als er te weinig water in zit. Kijk daar eens naar, als het waterpeil te laag is dan goed bijvullen. Maar ja, het kan ook ouderdom zijn idd, dan is het regelsysteem kaduuk.
Kari

Mamvantwee

Mamvantwee

07-10-2008 om 10:53

Ook gehad

...bij onze vorige cv. Hij sloeg heel vaak voor korte tijd aan. Daarbij begon hij steeds meer geluid te maken. Bleek niet aan het waterniveau te liggen, maar aan de ventilator die stuk ging. Als die nl niet meer (goed) werkt, slaat de cv af - dat is een veiligheidsinstelling. Om daarna weer aan te slaan omdat de temperatuur nog niet bereikt is.

We hebben een nieuwe cv laten plaatsen en die is veel zuiniger. Het scheelde ons over het afgelopen jaar ruim 18% aan gasverbuik!

groene specht

groene specht

14-10-2008 om 16:41

Combiketel?

Mijn 3-jarige combiketel deed vorig jaar ook zoiets,
de hele tijd loeien en daarnaast werd het douchewater maar 32 graden.
Bleek iets met een vastzittend klepje te zijn dat het warme water ofwel naar de CV's, of naar de kraan voert (een soort prostaat, zeg maar).

En waar is minet ? ot

ik vind het altijd jammer om de draadstart(s)ter niet meer terug te zien, laatste tijd weerhoudt mij dat om te reageren op vragen van mensen die ik 'minder ken' hier op het forum.

Sancy

Sancy

15-10-2008 om 08:23

Minet (manda)

is ongetwijfeld druk. tis goed volk hoor

Amazone

Amazone

15-10-2008 om 10:28

Manda

En als Minet nooit meer komt opdagen hebben ongetwijfeld anderen weer wat geleerd van dit draadje.

Amazone.

Minet

Minet

16-10-2008 om 18:35

Hier ben ik

Helaas was mijn pc 2 dagen meer dood dan levend, internetverbinding was al helemaal niet mogelijk. Daarnaast ERG druk met mijn meer dan fulltime baan, maar.....ondertussen ook gezocht naar een goede nieuwe ketel, een afspraak gemaakt met een adviseur van de energiewacht, dus zeker niet stilgezeten!
Ik denk dat het inderdaad tijd wordt om de ketel te vervangen, we nemen er dan meteen 1 met een grotere warmwaterafgiftecapaciteit.
Groetjes, Minet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.