Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

09-03-2019 om 11:42

Hoe verjaag ik duiven?

We hebben dus heel veel aanvliegende duiven. Ik zet mijn was niet meer buiten en heb in mijn bloembakken ook vaak duiven zitten dus weer geknakte planten, ramen vaak met poep en ook het zonnescherm is aardig vies.

Een van de buren voert de beesten. Is door de VVE aangegeven dat duiven niet gevoerd dienen te worden maar toch gebeurt het. Met als gevolg dus dat omliggende woningen ook veel duiven op bezoek krijgen.

Wie heeft een goede tip hoe ik duiven kan afschrikken?
Heb al een plastic zwarte vogel geprobeerd (gingen ze gezellig naast zitten) heb al slierten geprobeerd en dat werkte.. vier dagen ofzo en toen niet meer.

Schreeuwmeeuw

Schreeuwmeeuw

09-03-2019 om 12:09

Buren aanspreken/laten aanspreken

Hier hadden we meerdere buren die vogels voerden, een van de buren gooide hele broden/tomaten/komkommer op haar schuurdak om te genieten van de meeuwen die dit in duikvlucht kwamen halen. Maar die komkommer of tomaten en hele (natgeregende) kadetten waren vaak te zwaar voor de meeuwen dus in hun vlucht viel dat uit hun snavel in andere tuinen.
Meeuwen kunnen alleen wegvliegen van een dak, een stadstuin is te klein voor ze om op te stijgen. Een meeuw die toch in mijn tuin terechtkwam was een drama, je kunt dan zelf niet meer in je tuin, omdat ze je "aanvallen".

Ik dus alle buren aangesproken om te vragen niet meer te voeren. Zegt degene op wiens schuur altijd het meeste voer lag dat zij NOOOOOIT voerde, dat waren haar buren.
Ik had vanuit mijn zolderraam meerdere heterdaadjes, helaas zonder foto, maar ik wist zeker dat zij het was.

Het veelvuldig en buitensporig voeren van de meeuwen had tot gevolg dat er ratten op af kwamen, die op zoek naar eten door de tuinen scharrelden.
In contact met de gemeente gehoord dat die ratten weg zouden gaan als het voeren zou stoppen. Als ik de voerende buren niet zelf tot bezinning kon brengen zou ik hulp krijgen.

Dus ik nog een rondje langs alle buren, helaas nog steeds zonder foto van een heterdaadje maar wel een foto van de ratten in mijn tuin. Een beetje overdreven hoeveel ratten ik had gezien en ook goed verteld hoe ratten ziektes konden verspreiden.
Toen is het onnodig voeren van de vogels gestopt. Alleen met sneeuw en vorst hangen er hier en daar nog wat vetbollen en pindaslingers maar daar komen geen meeuwen of duiven op af.

Mijntje

Mijntje

09-03-2019 om 14:03

pinnetjes

Wij hebben van die speciale anti duivenpinnetjes op de dakgoot, dan zitten ze daar niet meer en poepen ze niet meer op onze fietsen.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-03-2019 om 15:06

Nog niet getest

Ik heb bij Action vogelverjagerhangers gekocht. Dat zijn een soort metalen druppels met een oog erop, waar vogels door afgeschrokken zouden worden. Ik ga het beleven als ik jong groen heb geplant.

Eten naar buiten gooien is een lastig fenomeen. Misschien zou er eens een soort buurtworkshop 'wat te doen met oud brood en groente-afval?' georganiseerd kunnen worden. Het idee dat eten niet weggegooid mag worden, kan dan misschien omgezet worden naar 'zo is het ook nuttig'.

Mijntje

Mijntje

09-03-2019 om 16:33

duivenpinnen

Even opgezocht en het heet idd: duivenpinnen (google maar). Dat zit niet zo lekker voor duiven, zodat ze er niet meer gaan zitten. Werkt echt.

Wel humaan?

Euh... Mijntje, hoe humaan zijn die duivenpinnen?

Vogel

Vogel

09-03-2019 om 18:00

Neem een kat

Werkt hier goed.

Mijntje

Mijntje

09-03-2019 om 18:16

heel humaan

Een duif gaat er niet zitten omdat het niet lekker zit. Dat is het.

Mijntje

Mijntje

09-03-2019 om 18:20

intelligent

Duiven zijn trouwens best intelligent namelijk
Het probleem verhuist dan wel naar de buren, want ze gaan dan ergens anders zitten.

mirreke

mirreke

10-03-2019 om 04:34

Klagen via de vve

Als de vve heeft aangegeven dat voeren niet mag, kun je denk ik ook aan de vve vragen om er aandacht aan te besteden, middels een rondschrijven oid?

Als je contact opneemt met de vve foto’s erbij doen van de drukte en de viezigheid.

Pennestreek

Pennestreek

21-08-2019 om 13:52

Jan

reclame maken mag hier niet. Maar als je nou vertelt wat er gebeurd is of wat dat bedrijf dan voor bijzonders gedaan heeft, ja, dan ben je natuurlijk pas echt goed bezig!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.