Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mrs. Robinson

Mrs. Robinson

25-06-2018 om 18:44

Hoe vind ik snel een huurwoning in Rotterdam?

Ik heb op korte termijn een huurhuis met 4 slaapkamers nodig in Rotterdam. Ik ben ingeschreven bij een stuk of drie bemiddelingsbureaus, maar eerlijk gezegd valt me dat tegen. Vaak krijg ik gewoon geen reactie van de verhuurder, of blijkt de woning allang verhuurd ook al staat op de site dat betreffende advertentie pas nog is gecontroleerd. De vraag is erg groot, blijkbaar hebben de verhuurders zoveel gegadigden dat ze alle fatsoen kunnen laten varen.
Ik verdien net te veel voor de sociale woningbouw, maar ook weer niet genoeg om heel ruim te kunnen kiezen.
Op wat voor manieren kun je verder nog zoeken, behalve zo vaak mogelijk het aanbod doorpluizen?

Mijn eerste antwoord

was niet...!

Je kan nog bij makelaars proberen, die verhuren ook. Zou vooral in de buiten gebieden zoeken:

Hoogvliet, Ommoord, Zevenkamp. En anders buiten Rotterdam: Vlaardingen, Schiedam, Capelle, Spijkenisse

Clowntje

Clowntje

25-06-2018 om 18:57

Hoor de laatste tijd

Vaak een reclame van Urgento.nl Verder geen ervaring mee, maar misschien is het iets?

Lente

Lente

25-06-2018 om 20:01

Marktplaats al geprobeerd ?

Ik zou kijken naar een tijdelijke woning, bijvoorbeeld van mensen die een jaar naar het buitenland gaan. Of om andere redenen tijdelijk een woning beschikbaar hebben.

En anders inderdaad buiten Rotterdam kijken. Met een goede OV verbinding kan dat goed werken.

Vakantieganger

Vakantieganger

26-06-2018 om 22:56

Moeten het echt 4 sl.kamers zijn?

Want misschien zijn 3 slaapkamers makkelijker te vinden.
4 klinkt wel als heel veel. Ik geef je meer kans buiten de stad. Ov is inderdaad goed, dus misschien lukt het als je je zoek-regio verder opschaalt.

Mrs. Robinson

Mrs. Robinson

30-07-2018 om 18:38

Gelukt!

Bloed, zweet, tranen en vooral volhouden en alert blijven.
Leuke woning gevonden, in Rotterdam zelf gelukkig (want dat wilde ik erg graag). Wel een kamer minder maar daar passen we een mouw aan.
Dank voor de tips allemaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.