Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe warm is nu het bij jullie in huis?

Zucht, puf... morgen zelfs 35 graden. Tot op heden heb ik het in huis voor ons doen redelijk koel kunnen houden, 24 graden is het nu.

's Avonds en 's nachts gaat alles open wat maar enigszins veilig open kan blijven staan, overdag houd ik alle ramen en deuren potdicht met de gordijnen, luxaflex etc. dicht. Ook als de kinderen thuis zijn en in de tuin willen spelen, doe ik bijv. de deur naar de tuin dicht.

Hoe ziet jullie 'hitteplan' eruit? Ook alles dicht, of laat je het maar een beetje komen zoals het is?

Chris


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

01-07-2010 om 14:39

Aanpassing activiteit morgen

ipv voetbalkijken gaan we naar het strand 's middags.

In huis is het zo'n 24 graden. Hier op het werk hebben we de ramen maar eens open gezet zodat ons kantoor op natuurlijke wijze kan op warmen en wij onze vestjes uit kunnen doen.
Per verdieping scheelt het zo'n 5 graden. Dus iedereen wil nu graag bij ons zitten.

Sjips!

Nu bedenk ik mij dat ik vanochtend de luxaflex aan de voorkant niet heb dichtgedaan, en als mijn partner (die vandaag na mij het huis verliet) dat ook niet heeft gedaan dan is het binnen vermoedelijk 'lekker' opgewarmd. Jakkes. Verder is het huis op zich redelijk koel, maar dat komt doordat het goed geïsoleerd is. Dus is het eenmaal heet, dan wordt het vermoedelijk erg moeilijk om die hitte er ook weer uit te krijgen.

Hier op kantoor heb ik veruit de koudste kamer. Daar ben ik in de winter niet zo blij mee, maar nu uiteraard wel.

Groeten,

Temet

Jet Burg

Jet Burg

01-07-2010 om 15:06

Hier is het 's zomers altijd een sauna

Beneden is het 27 graden en boven wel boven de 30. Plat dak. We hebben ventilatoren en verder rustig aan doen

Margriet*

Margriet*

01-07-2010 om 15:14

Valt mee

Op mijn werk staat nu net de airco aan, het werd te warm onder het platte dak. Ik schat zo'n 25 graden.
Thuis hebben we twee verdiepingen met plat dak, maar dankzij sunscreens en zonnescherm en aan achterkant (zuiden) alle ramen potdicht, is het nooit meer dan 24 graden. Ik vind het 's avonds ook wel afkoelen, wij zitten aan een park en dat scheelt beduidend.

Heet

Het is hier beneden deze dagen steeds zeker 27 graden, loopt soms op tot 30. En ja, dat is warm, dus we doen maar gewoon lekker rustig aan. Keertje extra douchen helpt ook 's Avonds is het tot nu toe aardig koel te krijgen door een ventilator in het raam te zetten, nadeel is dat er enorm veel muggen mee komen. Nee.. een beetje minder mag wel van mij!

Valt best mee hier

Het is hier binnen beter dan buiten in ieder geval. Bij mij op het werk climaat-controle...dat is pas het betere werk! Dan schrik je echt als je naar buiten gaat...hoewel de overgang supermarkt/buiten nog extremer is. Hier beneden is het overdag (nu middag) 24 graden. Dankzij alles dicht (zonwering,gordijnen etc.) de ramen en deuren achter hebben wij nog wel open...dat is alleen 's ochtends zon..en 's middags schaduw. Het is hier binnen in ieder geval stukken koeler dan buiten. Boven is het ongeveer hetzelfde (ook alles potdicht) ,alles bij oudste (zolder) is het té warm...'s Nachts luchten wij alles...ramen tegen elkaar open,slaapkamerdeuren los etc. En daardoor koelt het 's nachts behoorlijk af. We hebben nog gewoon een (zomer) dekbed nodig hoor. Vanmorgen toen ik beneden kwam was het 17 graden volgens de temperatuurmeter en toen heb ik de buitendeur meteen open gezet en voelde het ook buiten echt koel aan...Maar ons huis grenst aan buitengebeid dus geen bebouwing achter en ik denk dat dat sneller afkoelt als midden in de bebouwing...
groeten albana

Maxime.M

Maxime.M

01-07-2010 om 16:51

Koel huis

Het valt mij op dat het hier in huis altijd wel redelijk koel is. Nu is het inmiddels wel 25 graden binnen, maar ik heb dan ook geen maatregelen genomen om het koeler te maken (zoals gordijnen dicht ofzo ander zou het koeler zijn.)

Maxime

Nog te hebben

Hier inmiddels 26 graden beneden. Maar vergeleken met buiten lekker koel. Boven is het denk ik ook zo'n 26 graden, daar hebben we rolluiken, maar de warmte van de zolder voelen we inmiddels ook.

Kari1

Kari1

01-07-2010 om 19:57

Het scheelt aanmerkelijk

in welk deel van het land je woont. Zoon komt net terug van de kust en meldt dat het daar echt niet zo warm was als hier in het midden. Zelfs in Haarlem was het duidelijk koeler dan in Utrecht. Blij dat ik niet in Limburg woon vandaag...
Kari

Tuin noordoost

hier ook, we hebben een uitbouw met een serredak en het is prima, je kan lekker in de tuin zitten. Voor in de erker is het niet te harden zonder stoffering, dus het rolgordijn is naar beneden met de gordijnen aan de zijkant ook half dicht.

het is hier binnen tussen de 24 en 28 graden. De gang is het koelste plekje in huis, vooral het koude terrazo

Prima hier

Beneden is het heel goed te doen, zo'n 23 graden overdag. Aan de ene kant pas 's avonds zon (westen) en aan de andere kant, het oosten staan veel bomen dus geen directe zon. Ik heb beneden gewoon de hele dag alle gordijnen en deuren open. Binnen is het dus veel koeler dan buiten. Op zolder is een ander verhaal. Daar is het loeiheet...

Yta Chalne

Yta Chalne

01-07-2010 om 20:15

Ook

Hier beneden is het lekker koel, daarvoor sluit ik 's ochtends de gordijnen achter en 's middags voor. Eerste verdieping idem. Op zolder is het de hele dag te warm, wat je ook probeert. Jongste slaapt nu ook een verdieping lager want anders kun je 'm niet voor tien uur in bed stoppen (wat zijn humeur niet ten goede komt).
Op m'n werk is het fantastisch koel dankzij een keiduur airco/ ventilatiesysteem, wat gelukkig waar voor z'n geld biedt.

Lynna

Lynna

01-07-2010 om 20:46

Kust

Hier aan de kust is het inderdaad niet vreselijk warm. Gewoon lekker. Ik heb wel veel open staan en op mijn werk heb ik airco die ik zelf aan of uit kan zetten (ik zit alleen...). Ik ben benieuwd of het morgen hier wel echt heet wordt!

ayla

ayla

01-07-2010 om 21:04

In het warme zuiden

is het echt warm, pffhhh. Morgen 36 graden. Ben blij dat ik airco op mijn werk heb.
Manlief kreunt en steunt al de hele avond en heeft me l gewaarschuwt dat hi morgen opzijn papadag echt niets gaat doen

Hr++

We hebben in het hele huis HR++ beglazing laten zetten en dat scheelt behoorlijk in de opwarming. Het is hier beneden echt koel vergeleken met buiten. De zolderverdieping wordt wel heel warm...

Brianna F

Brianna F

01-07-2010 om 21:58

En dan te bedenken

dat ik dichtbij de kust woonde en nu dus in het tropische zuiden.
Ik blijf binnen, de tuin is een no go area morgen en overmorgen, alleen 's avonds en 's ochtends om de planten een plens water te geven. Voor de rest van de dag zijn ze aan hun lot overgeleverd. Vandaag de was opgehangen en voor ik de laatste sok aan de lijn had, was het eerste topje alweer droog

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2010 om 00:42

Hitteplan

Ook al weet ik dat het beter is om de ramen dicht te houden bij dit soort weer gooi ik de boel toch open. Het wordt echt vreselijk benauwd in huis als ik dat niet doe, vind ik. We hebben daarnaast koele lucht vanuit de verwarming (heteluchtverwarming met zomerstand). Officieel is de gebruiksaanwijzing dat je de ramen dan dicht moet houden, maar ik combineer het liever. 's Nachts is het lekker die koele lucht. Ik kan de thermostaat zo instellen dat die koele lucht gaat wapperen bij bijvoorbeeld 25 graden.
Ik ben blij, wat de temperatuur betreft dan, dat ik morgen op mijn werk zit. Daar is het zelfs bij dit weer koel.

Waar+huis

Volgens mij is het niet alleen wáár in ned. je woont (wij wonen in het allerwarmste gedeelte volgens de weerberichten,het oosten..gisteren 36 graden). Maar hangt er ook heel veel van je huis af..Is het goed geïsoleerd, de kant waarop het is gebouwd, de plek (bebouwing of niet) etc.
Gisteren was het nog heel goed te doen..Maar vandaag was het vanmorgen mooi wel 20 graden beneden en gisteren dus maar 17, dat scheelt wel even 3 graden. Ik denk dat het vannacht minder is afgekoeld dan gisternacht.
Nou ja,voorlopig is het nog wel vol te houden.
groeten albana

mirreke

mirreke

02-07-2010 om 09:00

Hier goed te doen

Hier is in het oosten, tussen Arnhem en Nijmegen in, net in Duitsland. Ons huis is erg goed geïsoleerd, en heeft aan alle kanten ramen, dus waar de zon op staat zit alles dicht (de rolluiken die ik verder beneden nooit dicht heb zijn met dit weer ideaal!!), en aan de andere kant is alles open. Ik werk thuis, dus kan alles fijn mee wisselen. 's Nachts zet ik alles tegen elkaar open, vooral die heerlijk grote dakramen zorgen voor heerlijke koele luchtstromen, en we laten de binnendeuren nu ook open staan zodat het ook in de kamers van de jongsten redelijk fris is. Zij willen namelijk perse het raam 's nachts niet open, omdat het dan te licht is en ze vinden dat ze dan niet kunnen slapen.
Onze achterdeur komt uit onder het balkon, dus daar is het ook nooit vreselijk warm. Die deur staat ook met dit weer altijd open, heerlijk vind ik het. In de tuin is het ook heerlijk, we hebben veel bomen en dus redelijk wat schaduw. Alleen voor de moestuin is het wel vreselijk heet...
Mijn werkplek heb ik verhuisd naar het (overdekte) balkon met grote parasol en zijramen, zodat het ook daar goed kan doorwaaien en het zelfs met deze hitte daar goed uit te houden is.

reina

reina

02-07-2010 om 09:25

Kaaskopje

"Ik ben blij, wat de temperatuur betreft dan, dat ik morgen op mijn werk zit. Daar is het zelfs bij dit weer koel."
Om die laatste reden ben ik juist heel blij vandaag vrij te zijn In huis hou ik het vrij koel, in mijn lokaal was het gister zonder leerlingen al 30,5 graden, ik heb maar niet gekeken hoe warm het was met volledige bezetting

Brianna F

Brianna F

02-07-2010 om 09:58

Vreselijk huis

Vanmorgen om half 7 was het buiten al 24 graden, dus dat belooft wat. In ons huis is het overdag tegen de 30 graden en vannacht "koelde" het af naar 27. Niet echt een aangename temperatuur als je wilt slapen. En de warmte blijft heel erg lang hangen, als het buiten alweer lekker is, zit ik nog dagen in de tropen binnen. In de winter andersom, niet warm te stoken.
Zal wel met isolatie te maken hebben.

Maxime.M

Maxime.M

02-07-2010 om 10:09

Indeling/inrichting huis

Hoi,

Ik merk nu waarom ik hier eigenlijk nooit de behoefte heb om rolgordijnen/luxaflex of zonwering te sluiten. Toevallig (heb hier niet op deze manier over nagedacht) is het nu in de zithoek bij de tv volop zonnig. Ik zit met mijn computermeubel aan de koele kant van het huis, de zon valt nu achter naar binnen en voor dus niet. Ik zit koel.
Tegen de avond is de zon gedraaid en is de zithoek met tv de koelste kant (en daar zit ik dan ook meestal) en is de computerhoek het warmste (maar de zon gaat dan al snel onder dus eigenlijk is het bij de computer tussen 18.00 en 19.00 uur het warmste (maar dan is het etenstijd en computer ik zelden tot nooit)
De ideale inrichting voor deze temperaturen valt me dus op
Hier is het beneden en op de eerste verdieping redelijk koel, de zolder, die is inderdaad niet koel te krijgen, dus hier slaapt zoon ook een etage lager.

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

02-07-2010 om 10:10

Correctie

De zon gaat natuurlijk niet om 19.00 onder, maar verdwijnt dan achter de huizen van de overburen, dus valt niet meer rechtstreeks in huis.

Maxime

Hieperdepiep (voorlopig)

Nou, dat viel gisteren behoorlijk mee. Hoewel de luxafles inderdaad open was gebleven was het in huis nog best uit te houden, en iedereen heeft ook goed geslapen.Ondanks een plat dak. Leve de moderne nieuwbouw, met prima isolatie en HR++ glas.

De ultieme test wordt natuurlijk vandaag. Maar nu wel de luxaflex dicht aan de zuidkant. En dan zo gauw ik thuiskom de ramen tegen elkaar open (op dat moment schijnt er geen zon meer op het huis), hopelijk is het zo vol te houden.

Groeten,

Temet

Sancy

Sancy

02-07-2010 om 12:57

Euh temet

volgens mij kun je beter niets open doen zolang de buitentemperatuur hoger is dan de binnentemperatuur, ongeacht of de zon er op staat of niet. Als het buiten warmer is dan binnen, laat je met een open raam de warmte erin

Sancy

Daar heb je gelijk in. Gisteren toen ik thuis kwam was het buiten in de schaduw en binnen in huis ongeveer even warm, en dan is doortochten wel lekker, maar als straks bij thuiskomst de buitentemperatuur ook in de schaduw nog rond de 30 ligt dan blijven de ramen inderdaad maar dicht.

Groeten,

Temet

mirreke

mirreke

02-07-2010 om 13:35

Toch vind ik het lekkerder

als de wind door het huis waait. Hier waait het nu behoorlijk, een soort tropisch effect heb je dan. En idd, je zou dan je huis potdicht moeten houden, bij hogere buitentemperaturen, maar laat ik nu zo'n vreselijke hekel aan een donker huis hebben. Mijn huis mocht van glas zijn (wel HR++ dan), zo graag heb ik het licht. En een huis waar de wind doorheen waait, zalig vind ik dat.

Fraz

Fraz

02-07-2010 om 14:31

Best wel warm

maar prettiger dan buiten. Het is hier beneden nu 25 graden. Huis met veel en grote ramen en tuin op het zuid wezsten. Tuinkant is dus alles dicht en zonnescherm uit. Voorkant heb ik de ramen open. Ik vind een windje door het huis fijner dan alles potdicht. Dan maar 1 of 2 graden warmer.

29 graden hier

Binnen is het nu 29 graden, buiten ruim over de 30. Maar ik hou het prima uit. Gewoon weinig doen en je hartslag naar beneden proberen te krijgen door heel rustig te ademen. En af een toe sproeien met de plantenspuit.

Dorry

reina

reina

02-07-2010 om 19:25

In huis

Nu is het in de kamer 25 graden, dat is voor ons huis errug warm. Maar vergeleken bij buiten is het koel. Op onzer slaapzolder heb ik 2 ramen tegen elkaar open staan en een ventilator aan. Ik hou nl erg van warmte, maar slapen doe ik liefst in een koele ruimte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.