Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosase

Rosase

08-01-2011 om 17:31

Hoe warmtepompdroger van aeg te gebruiken?

Een tijdje geleden ben ik een draadje gestart voor een nieuwe droger en het is uiteindelijk de warmtepompdroger van AEG geworden.

Op zich doet ie het best goed, maar ik moet er toch nog wel een beetje aan wennen. Met mijn oude droger kon ik lezen en schrijven. Daar gooide ik bijna alles in en het kwam er redelijk ongekrompen weer uit.

Bij deze droger ben ik dus nog zoekende. Zijn ervaren gebruikers die mij kunnen vertellen hoe zij de droger gebruiken?

Gooien jullie er bijvoorbeeld ook kleren in en zo ja op welke stand dan? En ik deed bij mij oude droger ook weleens dat ik hem op een hele lage stand strijkdroog liet drogen en dan hing ik de was daarna op en hoefde dan niet meer te strijken. Deze droger heeft ook wel een strijkdroogstand, maar die duurt veel langer, maakt droger waardoor het niet-strijkeneffect vaak wegvalt en lijkt kleding toch een klein beetje te laten krimpen.

Ik zoek dus tips: wat gooi jij op welke stand in deze droger????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Strijkdroog

Ik heb niet dezelfde droger als jij en ook geen strijkstand, maar wat ik doe is de kreukende was 10 minuten in de droger en dan gelijk ophangen. Ziet het er allemaal prima uit.
Muizemeis

Hoezo?

Gooi je er ook kleren in? Ja natuurlijk, waar hebben we dat ding anders voor ??

Alles gaat hier standaard op katoen-kastdroog. Behalve wol, uiteraard en sommige synthetische spullen, die hang ik dan meestal op. Voor wol is er ook een stand, die werkt wel maar daarna moet het alsnog op een rekje.

Dingen waarvan in het etiket is aangegeven dat ze in een niet te hete droger moeten kunnen vaak wel gewoon in een warmtepompdroger omdat die minder heet wordt dan een gewone (daarom ook minder krimp).

Grote stukken en dan met name dekbedhoezen geven soms problemen met de kastdroog-stand: sommige dingen zijn wel droog en andere nog niet. Om dat te voorkomen zet ik m meestal op tijd (2 uur) als er echt grote stukken tussen de gewone was zitten.

Slopen, theedoeken en katoenen overhemden komen er vrij gekreukeld uit, maar daar heb ik gewoonlijk maling aan. Als ik strijkdroog zou gebruiken - die stand is er ook - zou ik daarna alsnog de boel moeten gaan ophangen, daar heb ik geen zin in.

Groeten,

Temet

Overigens

Hebben wij ook een AEG-warmtepompdroger.

Groeten,

Temet

Rosase

Rosase

12-01-2011 om 13:15

Jij durft

Alles op de katoenstand. Ik gebruik voor de meeste spullen de synthetische stand en dan nog lijkt het wel iets te krimpen, maar dan gebruik ik wel de extra droogstand.

Mijn oude droger gebruikte ik ook zoals Muizemeis hem gebruikt, maar dan op de strijkdroogstand. En dan was het 10 minuten drogen, ophangen en strijkvrij in de kast. Maar bij deze droger werkt dat dus niet zo. Het strijkdroogprogramma duurt langer, de was wordt droger en ik mis de voorzichtigstand.

Blijkbaar is heel de droger dus de voorzichtigstand. Dus dan toch maar eens de tijdstand proberen.

Maar ik vind het altijd zo jammer om al die andere standen niet te gebruiken, die zitten er toch niet voor niets op toch

Rosase

Heb jij een warmtepompdroger? Want als je een gewone hebt dan wordt die waarschijnlijk veel heter, en dan is het inderdaad waarschijnlijk niet zo'n geweldig idee...

Hoewel, het meeste spul bij ons is katoen.

En wat die mogelijkheden betreft: van de afwasmachine gebruik ik ook maar 1 programma, en ook van mijn oven laat ik het gros van de mogelijkheden onbenut.

Groeten,

Temet

Sorry

Niet goed opgelet, natuurlijk heb je een warmtepompdroger. Maar goed, het gaat dus, ik heb nooit iets van krimp gemerkt.

Groeten,

Temet

Rosase

Rosase

17-01-2011 om 15:43

Temet

Ik weet het ook niet zeker, van die krimp. Maar opeens zijn er wat dingetjes te klein geworden. Mmmm, zou dat dan niet aan de droger liggen....

Ik kan dat nooit zo goed hebben als ik al die andere knopjes niet kan gebruiken. Die hebben toch ook geld gekost denk ik dan altijd. Zal wel een afwijking van mij zijn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.