Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

rosalie3

rosalie3

26-06-2011 om 16:42

Hoe wespennest vernietigen?

In de rand van de buitenmuur en kozijn van de deur van mijn huis, zit een wespennest.
Weet iemand hoe ik dit weg krijg?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bedrijf bellen

hebben wij ook gedaan, kost 50 euro, mochten ze na een week niet weg zijn, dan komen ze een tweede keer (dan gratis). ik zou niet zelf gaan rommelen ermee.

Ik zou ook.....

...een verdelger bellen. De gemeente weet vaak wel een adres voor je. Wij hebben het een paar keer bij de hand gehad, en ik zou het niet graag zelf doen. Ik herinner me een rekening van 25 euro, maar dat was al een paar jaar terug.

Ingrid

Puck

Puck

28-06-2011 om 08:30

Laten doen

Net toevallig gisteravond een wespennest in de heg ontdekt en even met de buurman (heeft tenslotte ook de helft van de heg) overlegd. Zijn vader had vorig jaar bij ons hun een ander nest uit de heg vernietigd met gif. De buurman heeft dus gisteravond de gifspuit nog opgehaald en het wespennest vernietigd. Gif erin spuiten, 10 minuten wachten, nog een lading gif en het nest helemaal kapot maken. Geen idee of het de correcte methode is maar het lijkt wel geholpen te hebben. En het is dat ik dan een buurman heb die het wil doen, maar ik zou zelf ook een bedrijf hebben laten komen.

Verdelger

Wij hadden vorig jaar een flink wespennest in de fietsenschuur. Heel onhandig, tientallen wespen zo vlak bij de ingang. We hebben iemand van de gemeente laten komen die de wespen verdelgd heeft. Koste wel 60 euro. Het nest hangt er nog steeds (zit aan asbest dak vast, durfde ik er niet af te halen). Het valt nu langzaam uit elkaar, maar da's leuk om te zien, het is een prachtig bouwwerk. Maar gelukkig zonder bewoners nu.

skik

Zelluf doen

Hier wilden de bedrijven niet komen.
Heb 2 jaar achtereen op verschillende plaatsen een nest gehad. Gewoon poeder strooien op moment dat ze niet zo actief zijn, paar dagen volhouden en ze zijn weg.
Nesten kon ik niet vernietigen, dan had ik dak of vloer moeten openbreken.

Wij doen het zelf

bij de welkoop flesje poeder kopen
wachten tot de schemer dan zijn alle wespen binnen
en dan poeder in het nest spuiten bij de ingang dus wel eerst even kijken waar ze binnen vliegen.
echt een fluitje van een cent.

Nee, ik kon niemand huren

Bedrijven kwamen alleen naar scholen enzo, gemeente zei dat het al 20 jaar niet meer tot hun taken behoorde.
Uiteindelijk legde een imker me uit hoe ik het moest aanpakken. Gewoon flesje poeder kopen en niet bang doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.