Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Katja

Katja

27-01-2020 om 20:58

Hoe ziet jouw garderobe eruit?

Ik heb intussen verschillende vrouwen (en mannen) gezien op fora die hun mening gaven over kleding. Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de kledingkast verschillen . De een zal veel hebben, de ander misschien juist weinig. Dit doe ik puur uit interesse naar de kleding keuze van andere mensen.
Mijn kledingkast bevat:
25 jurkjes (oeps)
8 rokjes
4 tops
10 leggings
2 panty's
4 paar kousen met jarretelles
3 verschillende paren hoge hakken
1 paar sneakers
2 bikini's
3 erotische outfits
sokken
strings
Volgens mij valt het bij mij nog wel mee qua aantal!

Guera

Guera

27-01-2020 om 21:24

Geen broeken, jeans, vesten, jasjes, hempjes? Dan is het niet veel inderdaad.

Pennestreek

Pennestreek

27-01-2020 om 21:31

BH’s?

Die mis ik ook nog in je opsomming. En truien en t-shirts en blouses? Als dat onder ‘tops’ valt snap ik niet hoe je een beetje kunt afwisselen met 4 stuks...
Ik vind dit niet veel. Ik heb denk ik wel 6 bikini’s en 2 badpakken. En een enorme hoeveelheid schoenen. Ik kom ook wel aan 25 jurkjes, ik denk zelfs meer. Ik heb geen zin om naar boven te lopen om te tellen, de zomercollectie hangt ook nog op zolder. Maar zoals gezegd, zelfs zonder te tellen weet ik al dat ik op meer uitkom. Ben er alleen nog niet over uit of ik dat nou erg vind of niet...

Phryne Fisher

Phryne Fisher

27-01-2020 om 21:44

Zonder broeken

Ik heb een kind dat het al minstens 12 jaar zonder broeken redt (m.u.v. sportbroeken), dus dat geloof ik wel. De rest van het lijstje vind ik een beetje apart, dus ik heb mijn twijfels over dit draadje.

Katja

Katja

27-01-2020 om 21:55

Prima

Jeans vind ik niet lekker zitten als ik eerlijk ben. Jurkje met legging is net zo warm toch?
Vestjes etc heb ik nog niet nodig gehad.
Zie nu wel dat ik m'n bh's ben vergeten. zal ik nog even toevoegen

Katja

Katja

27-01-2020 om 21:56

Helaas

oh ja, kunt hier niet bewerken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-01-2020 om 22:01

Weinig

Ik heb 4 spijkerbroeken en een stel korte broeken.
Een stapeltje longsleeves en T-shirts. 2 vesten.
1 badpak en 4 bh’s.
1 paar leren laarzen die ik nooit draag
2 paar nikes, 2 paar Birkenstocks en crocs voor binnen.

En dat was het wel zo’n beetje. Jurken en truien draag ik nooit.

rode krullenbol

rode krullenbol

27-01-2020 om 23:17

Umnja ...

Mijn garderobe is dermate omvangrijk dat ik mij niet waag aan een opsomming. Ik zou nog als een patser te boek komen te staan. En dat is zo ongeveer het laatste wat ik wil. Bovendien wil ik niet al te veel tijd in beslag nemen van de lezers.

Wat ik (nog) wèl zou willen? Enkele spijkertuinbroeken en een flink aantal houthakkersblousen! Zo'n uit Amerika overgewaaide 'casual outft' staat voor mij gelijk aan het toppunt van comfort.

Ofschoon mijn zelfgebreide 100% wollen truien en vesten op dit punt ook erg hoog scoren.

Rode krullenbol

Erotica

Dit soort onderwerpen, met name over sex, volwassenen, geeft mij meestal een ongemakkelijk gevoel. Moeten we het daar op dit forum wel over hebben?
Je gaat me toch niet vertellen dat het een luchtige topic van geeft niet wat voor forum is om het over jarretels en erotische outfits en strings te gaan hebben?
DFTT denk ik dan maar.

Kinky

Kinky

28-01-2020 om 01:11

Fijne informatie

Erotische outfits en jarretelledingen vallen bij mij niet onder mijn garderobe. Ook ik krijg een ongemakkelijk gevoel bij teveel nutteloze informatie, maar goed, er zijn mensen die dat lekker spannend vinden om anderen te shockeren.

In mijn garderobekast vind ik mijn doodnormale preutse garderobe, een seksistische bandenpomp, een bloot kistje, een erotische laptop en een bak opgewonden slippers.

Nou

'Jeans vind ik niet lekker zitten als ik eerlijk ben. Jurkje met legging is net zo warm toch?'

Nee.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-01-2020 om 07:21

Vroegâh

Vroeger stikte het hier van dit soort onnozele draadjes. ‘Wat ligt er in jouw kledingkast, hoe vaak verschoon jij je bed etc.’
Vond ik altijd wel leuk eigenlijk.

Eindelijk fijne spijkerbroeken

Gevonden dus dit jaar is mijn garderobe uitgebreid met heerlijk jogdenim spijkerbroeken in allerlei kleuren. Nooit kunnen dragen,krijg uitslag van gewone, dus ik ben blij.
Zwarte en donkerblauwe broeken in de winter en bv ook knalrode en ruitjesbroek in de zomer. Ook weer van zachte travelstof,rekbare of joggingstof( de nette versie van joggingbroek,ziet eruit als pantalon)
Verder 6 truien met en zonder v-hals,stapels t-shirts ,bloesachtige shirts en een vest of 7 verzameld in de loop der jaren. Alles lekker zacht
Sokken zonder naad, ook zo fijne ontdekt.
Niks jarratels etc en ook ik hoef t daar op t forum niet over te hebben.
Schoenen helaas een verzameling omdat ik snel zere botjes heb en ze toch niet zo fijn bleken te lopen.

@Emma

@Emma

28-01-2020 om 07:33

Op bezoek

Vroeger toen ik op kamers woonde kwam er eens een studiegenootje op bezoek en die dook meteen mijn klerenkast in om te zien wat daar in zat en om mij zo beter te leren kennen (of zoiets) of om iets te hebben om over te praten (?). We zijn geen vriendinnen geworden. Er zit niks boeiends in mijn kast, behalve dan wat ik eruit heb gehaald en op dat moment draag en zelfs daar hoef ik geen feedback op.

Verder wil ik nog wel onthullen dat ik geen zomer- en wintergarderobe heb die ik om en om naar de zolder transporteer (btw: ik heb ook al geen zolder

Flavia

Flavia

28-01-2020 om 07:50

Weinig

In mijn kast hangt 1/3e van wat ik aan kleding bezit ongeveer en dat wissel ik 3-4* per jaar met elkaar.
De longsleeves liggen altijd in mijn kast.
3 jurken, 2 broeken (geen spijkerbroeken, die vind ik niet lekker zitten), 3 vesten, 8 longsleeves, 3 T-shirts en dan nog ondergoed, sokken panties.
Schoenen heb ik meer: 4x laarzen, 4x hakken, 1x wandelschoenen.
Het meeste is 5-10 jaar oud en ik draag het tot het echt versleten is en kijk dan of ik het wil vervangen of dat ik ook wel zonder kan want ik vind dat ik best veel kleding heb.

Paasei

Paasei

28-01-2020 om 09:25

Jammer

Ik wissel wel met het seizoen, maar dan van plank, niet van kast. Zoveel heb ik nu ook weer niet. En ik wil niet manlief's helft van onze dubbele kledingkast ook in beslag nemen (zijn er dames hier die dat doen..?)

Ik heb een redelijk standaard garderobe met vooral veel lange broeken. Spijker, net zwart, fleurige zomerbroeken. Ik zou graag korte broeken dragen of een jurk, maar daar heb ik echt geen benen voor (nee, geen complex, gewoon echt niet). Soms kijk ik stiekem in webwinkels of er nou echt niks bij hangt dat mij zou kunnen staan maar nee..

Ik vind het eigenlijk boeiender om te weten wat jullie hebben hangen en niet meer dragen. Omdat het niet (meer) past ('ik lijn er nog wel in') of in de hoop dat het ooit weer 'in' raakt.

paasei

"Ik vind het eigenlijk boeiender om te weten wat jullie hebben hangen en niet meer dragen. Omdat het niet (meer) past ('ik lijn er nog wel in') of in de hoop dat het ooit weer 'in' raak"

Haha, zo raak. Ik kan moeilijk kleren weg doen. Ik heb wat blouses (gedateerd) en broeken (te klein) die ik al jaren niet meer draag en hoogstwaarschijnlijk ook nooit meer zal dragen, en toch doe ik ze niet weg. Zo ook met T-shirts die verwassen zijn of niet lekker zitten. Dan sta ik er mee in mijn handen en denk: ja maar misschien toch ooit nog handig...

Zucht.

Jasmijn

Jasmijn

28-01-2020 om 09:50

veel basics

Ik heb ongeveer 8 jeans in verschillende tinten, blauw, zwart, grijs, beige. Veel vestjes en truitjes voor daaronder, met lange of korte mouw. Spijkerjasje en zwart colbertje.
Ergens in een andere kast hangen een paar jurkjes voor feestelijkheden, maar die doe ik zelden aan.
Ik moet ook ergens een paar schoenen met hakje hebben, maar ik kleed me voornamelijk dus in basics.
Ik zie nu wel vaak van die tips voor 'capsule wardrobe' , dit lijkt me wel wat, maar ik denk toch dat ik spullen ga missen. Ik koop trouwens zelden kleding en ik wissel niet van kasten, zomer en winter, alles ligt in één kast.
Ik heb iets van 4 korte broeken, en een tuniekachtig zomerjurkje, dat mag wel in mijn kast blijven (is het enige echt heel zomers) t-shirts draag ik in de winter vaak ergens onder, dus die gebruik ik het hele jaar door.

Flavia

Flavia

28-01-2020 om 10:35

Paasei

ik heb niets in mijn kast dat ik niet draag.

Als ik het niet meer pas of niet meer leuk genoeg vind om nog een seizoen in een bak in de berging (dus niet in een extra kast) te liggen tot mijn volgende kledingwissel dan gaat het weg.

Ik hanteer het adagium: 'ooit is nooit', dus als ik niet kan zeggen wanneer ik het weer ga dragen: volgende zomer, volgende kerst etc dan gaat het weg.

Jasmijn

Jasmijn

28-01-2020 om 10:56

knap Flavia

Knap dat je dingen weg kunt doen, ik doe dat ook wel hoor, maar ik heb een te goed geheugen. Dan ineens een jaar later denk ik 'oh waar is dat leuke bloesje met dat streepje ook alweer" en dan baal ik dat ik hem weggedaan heb.
Er komt bij mij niet veel bij, maar veel weg gaat er dus ook niet. Pas als het niet meer past in die ene kast, dan ga ik ruimen en moet er wat weg.

zebra

zebra

28-01-2020 om 12:31

hier

geen rokjes, hooguit 1 jurkje, veel shirts, longsleeves en wat blouses. Vooral spijkerbroeken eigenlijk en een paar wat meer geklede broeken, paar vesten. Enkellaarsjes (2 paar), 2 of 3 paar schoenen, paar gympen (sport) en voor thuis mijn crocs. En verder ondergoed en sokken.

Katja

Katja

28-01-2020 om 16:49

AnneJ

Waarom zou ik dat er niet bij mogen zetten? Het is deel van mijn kledingkast. Voor de rest kon ik niet helemaal je reden uitvogelen omdat de zin een beetje gek is geschreven.

Miekemieke

Miekemieke

11-02-2020 om 09:27

sjaretelles

Katja hoe werkt dat met die sjaretelles? Ik weet dat toen de mailloit en panty nog niet uitgevonden waren dat men de kous moest bevestigen aan een sjaretelles (Pippi Langkous) maar is dat niet 1 kledingstuk waar je de verschillende kousen aan kunt bevestigen? Dit omdat jij dus vier kousen met vier sjaretelles hebt als ik het goed begrepen heb. Doe je daar in de winter dan iets over heen? Lijkt mij zo koud en onhandig.

Biebel

Biebel

11-02-2020 om 10:10

Zwart

Dat is wat je in mijn kledingkast ziet. Ondergoed: zwart (was ooit omdat ik naar het ziekenhuis moest en op zwart zie je geen "lichaamssappen"). Alles wat ik op een dag thuis draag: spijkerbroek of zwart (want met hond en katten en veel wandelen is dat gewoon makkelijk en denk ik dat het afkleedt). Jurkjes: zwart. Of het nou een lange, kortere, dikkere en dunnere is: ze zijn allemaal zwart. De enige bont gekleurde die ik had heb ik na een feestje snel doorverkocht via united wardrobe. Aantal zwarte stuks: geen idee. Want er beland nog wel eens een shirt op de stapel van man, er zit van alles in de was en ik heb nog wat aan mijn lijf.

Ok, Er is een 1 grijs vest en een donkerblauwe jurk hangt ook in de kast, evenals 2 witte blouses en 3 shirts in het groen/bruin.

En voor de reclamebehoefte van Katja: de bh's komen van victoria secret Maar dat heeft he-le-maal niets te maken met lingerie of het lijf van een vs-angel. VS heeft gewoon de beste maatvoering en betaalbare bh's in mijn maat. Sjarretels sjorren zie ik niet zitten, dus ik heb ook nog een zakje met panties en snaptights. Die laatste was een impulsaankoop obv een reclame op instagram, maar ze blijken nog lekker en passend te zitten ook.
Inderdaad, die zijn ook zwart.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.