Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-05-2015 om 22:17

hoekbank ikea kivik

Wij hebben ons oog laten vallen op een hoekbank van ikea, de Kivik.

Heeft iemand van jullie ervaring met een bank van ikea? Hoe zit het met die garantie? Krijg je echt een nieuw kussen als er eentje is ingezakt?

grt. Dendy

Noet

Noet

30-05-2015 om 09:46

service van Ikea

is heel erg goed.
Ik ben nu bezig aan mijn 4e ikea bank. 1e was toen ik op kamers ging.
2e na mijn trouwen daar heb ik 7 jaar op gezeten, we kwamen er na 3 jaar achter dat het deel waar de veren in zitten los liet van het schuimrubber deel bij 1 van de kussens, daar ben ik mee terug gegaan.
Ik liet het kussen zien, zij haalden een bank uit de voorraad en wilden het kussen ruilen. Tot het moment dat de bank bij de balie stond. Toen bleek dat de bevestiging van dat deel met veren heel anders was geworden.
O, zei de medewerker, daar zijn blijkbaar meer klachten over geweest. Heeft u nog meer van deze kussens? Ja, dan gaan we die ook vervangen. En zo gebeurde. En nu is hij 15 jaar later nog in gebruik bij vrienden van ons.

De volgende bank was een slaapbank, ook hier zakten de kussens niet in. Hoezen makkelijk te wassen etc, regelmatig uitgeklapt en dat systeem bleef ook goed werken. Staat nu bij vrienden in de stacaravan en wordt dus intensief gebruikt.

Zelf heb ik de Karlstad nu een jaar of 4 en die kussens blijven ook heel mooi in vorm.

Dus ja, een tevreden banken klant van Ikea. Vrienden hebben soortgelijke ervaringen. Leren bank gekocht, bleek kleurverschil te hebben, werd ook omgeruild. Over de service is niks aan te merken.

livia

livia

30-05-2015 om 11:20

hier niet tevreden

Ik heb 1.5 jaar geleden een karlstad gekocht en waar bij de favoriete zitplek heb ik het kussen al viermaal rondgedraaid vanwege kuilen en dat is nu plat.
De rugkussens zijn verzakt in de meest vreemde vormen en ook op plekken waar bijna nooit iemand zit.
De naden lopen niet meer recht maar in bochten.
Enfin, ik schaam me ondertussen bijna voor visite en ga vandaag de ikea bellen. En dat is jammer, want het is een topbank qua ruimte.
Mijn enige "angst" is: stel ze vullen de kussens bij, kan ik dan over 6 maanden weer bellen?

Noet

Noet

30-05-2015 om 11:53

vreemd

Bij mij liggen de katten op de rugkussens a 6kg per kat maar ze bljven gewoon in vorm. De bank wordt ook regelmatig als gymtoestel gebruikt.
Het enige waar mijn huidige bekleding niet tegen kan zijn de nagels van de huistijgers alsze er hun nagels aan scherpen, maar de naden blijven prima recht lopen.
Ik zit nu vierjaar in een bepaslde hoek. Kussen kan niet gedraait worden maar heb nog geen kuil kunnen ontdekken.

Ze vullen geen kussens bij, ze ruilen ze gewoon om.
Gewoon bellen als je niet tevreden bent.

livia

livia

30-05-2015 om 13:31

gebeld

Ik kreeg een dame aan de telefoon die me via email een klachtenformulier opstuurde. Dat gaat naar de klantenservice en dan word ik met een paar dagen opgebeld voor een oplossing. Dat is fijn, ik had toch wel een jaar of 6 met dit bankstel willen doen.

Denk dat je niet geloven zal hoe het er uitziet na 17 maanden als alleenstaande, zonder kinderen dagelijks in huis, zonder huisdieren, met hooguit af en toe iemand die op visite komt.

Ik zit alleen nog met het puntje wat als het weer gebeurd, dan is mijn garantie namelijk verlopen.

Ben wel blij met dit draadje, want daardoor wist ik dat ik kon bellen en garantie had. Met de koop van de bank stond mijn hoofd niet naar dat soort details.
Dus bedankt voor je draadje Dendy.

Barvaux

Barvaux

30-05-2015 om 15:27

Livia

Dan moet je dat meteen bespreken livia en vragen om een verlengde garantie hierop.

livia

livia

30-05-2015 om 16:10

Ja ik zal dat idd even noemen als ze bellen.
In de voorwaarden zie ik dat reparaties niet als verlenging van de normale garantie (van bv 2 jaar of langer) horen. Maar het is geen reparatie, maar een vervanging. Dan zou je denken dat je op die nieuwe kussens misschien weer twee jaar zou mogen krijgen. Maar Ikea is niet gek waarschijnlijk.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-05-2015 om 13:06

Anderhalf jaar?

Wij hebben 12 jaar terug een goedkoop bankstel gekocht bij een of andere grote hallenzaak die niet meer bestaat omdat het huis in de verhuur ging en daar zitten we nu nog op!

We hadden een paar jaar terug een slaapbank nodig en die hebben we gekocht bij een speciaalzaak in Den Haag (googlebaar). Superding, niet heel erg mooi, maar erg solide en - het belangrijkste in ons geval - een supercomfortabel bed. Daar kunnen die Ikeadingen niet aan tippen.

Dat gezegd hebbende hebben we nog ergens een lerenbankje van ikea (chaise longue?) staan en die houdt zich ook prima. Maar die heeft geen losse kussens, misschien scheelt dat.

livia

livia

31-05-2015 om 14:26

misschien

Misschien komt het door de losse kussens, ik weet het niet. Ik heb eerder bij S&S banken gekocht en daar op 1 bank na nooit last gehad. Eén bank met vaste kussens gaf wel kuilen en andere banken weer niet.
Misschien is de inhoud van de vulling ook verschillend, ik weet het werkelijk niet.
Hier zie je het bijna naar beneden zakken.
Was een hoekbank van 1100 euro, dus niet de hoofdprijs, maar 1.5 jaar is inderdaad te gek voor woorden. Uiteraard heb ik mn favoriete plek en dan accepteer je het als je ziet dat zichtbaar is dat iemand er vaak zit.
Maar dit is zelfs op plekken waar echt hooguit eens in de maand iemand zit.
Enfin, ik ben benieuwd en hoop dat alles wordt omgewisseld en ik nog garantie weet los te peuteren.
Vraag ik in geval van totale vervanging hier wel weer advies, Den Haag is in de buurt.
Terug naar Dendy

Noet

Noet

31-05-2015 om 15:49

Ad Hombre

ikea heeft prima slaapbanken, ik heb veel slechtere mogen gebruiken idd van die gerenomeerde zaken. jeees geen oog op dicht gedaan omdat ze niet vlak waren. Dat heb ik bij ikea wel gehad met een bankje van nog geen 100euro maar niet met een bank uit de kwaliteitsseries van Ikea. betaal je iets meer maar zeker niet de hoofdprijs voor een goed slaapbank.

livia

livia

07-06-2015 om 12:06

maandag

Na het bellen vorige week kreeg ik een email dat het wel een week of 4 kon duren, maar tot mijn grote verbazing kreeg ik binnen een paar dagen een email dat een bedrijf contact zou opnemen. Dat deed dat bedrijf nog diezelfde dag en na het weekend komen ze al langs.
So far so good.
Ik zal hier morgen even n update geven.

Dendy, hopelijk heeft er nog iemand ervaring met de KIVIK hoekbank voor je.

livia

livia

08-06-2015 om 14:18

geweest

De zitkussens zijn voorzien van een extra schuimrubber laag aan de onderkant, de rugkussens opgeschud met knijpen, masseren, rollen, de man had er een flinke taak aan.

De kussens zijn niet allemaal gelijk van dikte. Er kan door de vlokken 20% afname van dikte zijn. Dus het is logisch dat waar je vaker zit dit proces iets sneller gaat. Voor nu laat ik het erbij, want het is wel een heel stuk verbeterd.

De garantie: ik blijk 2 jaar garantie op de stoffen bekleding te hebben. Rug/zitkussens vallen onder een 10 jaar durende garantie gelukkig dus dat zit wel goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.