Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoeveel betalen jullie de hulp?

Voor wie een hulp heeft; wat betalen jullie hem/haar en betaal je ook door bij ziekte en vakantie?

Jessica O

Jessica O

03-07-2013 om 18:29

Hulp

Hier de hulp zelf, mag dat ook? Krijg 35 tot 40 euro voor 3 uur werk. Bij de 35 is het echt alleen poetsen, bij de 40 is hetnook wassen, strijken en niem maar op. Ben daar ook met 35 begonnen, maar ze willen me niet kwijt, dus opslag gekregen

Mien Dobbelsteen

Mien Dobbelsteen

03-07-2013 om 19:44

10-12,50

10-12,50 per uur. Geen doorbetalingen bij ziekte en vakantie. Maar ik ben nooit ziek en vakantie heb ik geen tijd voor. Met Kerst, verjaardag en vakantie een aardigheidje stel ik zeer op prijs

Mamvantwee

Mamvantwee

03-07-2013 om 20:40

12,50 per uur

Ze komt elke week drie uur en doet veel: stofzuigen, om de week dweilt ze de bovenverdieping, stoffen, twee wc's, douche en wastafels, keuken. En incidenteel de ramen, if de benedenvloer dweilen.
Wij betalen alleen als ze komt. Soms komt ze ook als wij op vakantie zijn (bv de week voordat we terugkomen) en natuurlijk betalen we dan ook, maar niet tijdens andere vakanties van ons of van haar. Ziekte ook niet, maar laatst moest ze een keer tijdens haar schoonmaakuren opeens inspringen voor haar zoon, en zelf was ze ook wat kwakkelig; ja, toen heb ik haar gewoon 'betaald verlof' gegeven. Ze wilde die uren later nog inhalen, maar dat vond ik niet nodig.
Ik zorg wel voor een klein kadootje met de feestdagen (kerst, Pasen, soms zomaar), een bloemetje of doosje chocola.

groet, Mamvantwee

Hombre

Hombre

03-07-2013 om 21:03

10.00/u

En ze geeft ons zelfs nog een kadootje met de kerst

(die daarvoor daarentegen...)

Ze is nooit ziek, maar anders moesten we haar misschien maar doorbetalen...

Tjonge

dat bedrag kreeg een hulp 20 jaar geleden ook al. Daar zit dus kennelijk geen inflatiecorrectie bij?

(en nou niet beginnen over de euro. De koffie kost in euro's ook net zoveel als de koffie in guldens, destijds)

Hanne.

Hanne.

04-07-2013 om 10:20

Inflatiecorrectie

Bedoel je dat je de hulp vroeger 25 gulden per uur gaf? Of dat de hulp 20 jaar geleden in guldens kreeg wat ze nu in euro's krijgt?

In het eerste geval betaalde je de hulp in mijn ogen vrij royaal. In het tweede geval is er toch juist wel inflatie correctie toegepast?

Het kopje koffie kost nu in euro's wat het toen in guldens kostte en het loon in euro's is ook wat het toen in guldens was. Kortom; relatief gezien betaal je even veel.

JansjeRommy

JansjeRommy

04-07-2013 om 15:39

Opslag

Wij betalen de hulp 45 voor 3 uur, groot huis, Randstad. We betalen alleen als ze er is maar geven soms wat extra's voor een jarig kind en zo. Ze komt al 10 jaar bij ons en dan geef je toch soms ook opslag? Ik krijg zelf ook regelmatig een periodiek erbij. Het is een fors bedrag, maar ze werkt ook hard en als we het een keer allemaal zelf moeten doen hebben we het idee dat we het halve weekend bezig zijn. Dus we hebben het er graag voor over. We geven haar ook vaak spullen die we over hebben. Dat krijgt ze bij veel adresjes en dat telt ook nog aardig aan. Als ze ziek is is het voor haar zuur, maar ja dat vind ik het uitvloeisel van het feit dat ze naar ik aanneem zwart werkt ( formeel weet ik niet wat ze opgeeft aan de belasting natuurlijk).

Judith H

Judith H

08-07-2013 om 22:34

42 inc btw

Onze hulp is zzp- er en factureert per maand: komt neer op 42, nogwat voor 3 uur. Inclusief btw (6%) en ze factureert alleen gewerkte uren. Ik ben er blij mee, ook dat het wit is. Afspraken liggen vast in een overeenkomst, duidelijk en iedereen blij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.