Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoeveel geld verjaardag

Hallo,

een vriend van ons wordt 50 jaar. We willen geld geven, maar hoeveel? Ik heb eerlijk gezegd geen idee, hoeveel zouden jullie geven?


50x50 cent?

Het zou voor mij afhangen of iemand zelf heeft gevraagd om geld (omdat hij/zij een kado in gedachten heeft) of dat je zeker weet dat iemand krap zit en blij zou zijn met verjaardagsgeld om een keer iets te kopen wat niet 'nuttig' of 'noodzakelijk' is?

gr Angela

Kikki39

Kikki39

14-03-2021 om 11:36 Topicstarter

Heeft inderdaad een kado in gedachte

Als het erg duur is en de gasten kunnen nooit het totaal bij elkaar brengen, dan geef je wat je missen kunt; bij 'een vriend' zou ik zelf aan 25 euro denken? Als het iets is wat niet erg duur is en jullie zijn met een hechte club, kleine club, dan kun je misschien met de anderen overleggen en dan allemaal iets meer geven zodat het vrijwel zeker is dat het lukt?

gr Angela

Kikki39

Kikki39

14-03-2021 om 11:46 Topicstarter

Het kost 1000 euro, dus vragen om een bijdrage. Maar gaat me meer om wat je geeft met 50 jaar. Normaal geef ik 20 euro. Nu zit ik aan 30 te denken of 50. Ik kan het gewoon missen, maar is 50 niet erg veel? Maak je misschien ook weer verplichtingen

Ik zou het overleggen met andere vrienden, zodat je een beetje op één lijn zit. Ik zou als eerste gedachte 50 euro leuk vinden om te geven als het een goede vriend is maar dat kan zo maar per vriendengroep verschillen. En het is ook niet leuk als iedereen 50 euro geeft en jij als enige een tientje. 

dan is 30 een mooi midden denk ik, maar als je kunt overleggen met anderen zou ik dat zeker doen.

gr Angela

Kikki39

Kikki39

14-03-2021 om 12:15 Topicstarter

Er zijn verder geen vrienden.

maar wat geven jullie als iemand 50 wordt?

Kikki39 schreef op 14-03-2021 om 12:15:

Er zijn verder geen vrienden.

maar wat geven jullie als iemand 50 wordt?

Die vraag is toch al beantwoord? Dat hangt van de persoon af.

50 euro zou ik dan geven, als ik dat zou kunnen missen. 

Normaal krijgt iedereen behalve partner, ouders en eigen kinderen een cadeau van rond de 20 euro. Mijn zwager komt er meestal bekaaider vanaf omdat hij nooit wensen heeft (afgezien van paling van de visboer of chocola). Toen hij 50 werd had ik dus een speciaal cadeau gekocht, passend bij zijn hobby. Dat was 65 euro.

Een verjaardag van iemand die 50 wordt is een incident. Als er zo'n duur cadeau het doel is kun je rustig ook wat meer geven. Zeker als je het kunt missen.

Je kunt het toch in een gesloten envelop geven? En er wordt toch niet mee geadverteerd bij de anderen? Als je vooraf informatie bij anderen vraagt kun je met goed fatsoen ook niet meer geven dan wat je samen bespreekt.

Dus, geef gewoon meer voor een keer. 50,- euro is dan echt prima.

Kikki39 schreef op 14-03-2021 om 12:15:

Er zijn verder geen vrienden.

maar wat geven jullie als iemand 50 wordt?

Hier is gewoon niet één antwoord op. Als de achterbuurman 50 wordt en een groep mensen uitnodigt, krijgt hij wat anders dan als mijn zus 50 wordt en mij uitnodigt.

Je zit zelf te denken om 50€ te geven, dan zou ik dat gewoon doen. Nee hoor, daarmee schep je geen verwachtingen, iedereen geeft wat hem/haar goeddunkt.

Nou, als ik van een vriend/vriendin € 50,- zou krijgen voor mijn verjaardag zou ik mij best een beetje bezwaard voelen. Ik vind dat best veel! 

En als zo'n vriend/vriendin dan enige tijd later ook jarig is, zou dat mij wel een gevoel van verplichting geven om ook iets in die richting te doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.