Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoeveel korting gemiddeld bedingen/verbouwen

Medeforummers, even een vraag voor degenen die een kleine of grote verbouwing hebben laten uitvoeren. Wij zitten nu in het proces van selecteren van aannemers e.d. en ik heb geen idee in welke richting ik moet denken voor redelijke kortingen. Kunnen jullie aangeven hoeveel % korting jullie hebben kunnen bedingen op de afgegeven offerte (en ten opzichte van welke prijs)? We hebben nu een offerte van ± Euro 10.000 voor 1 dakkapel en 2 grote dakramen (alles met horren en rolluiken). Daarnaast verwachten we voor nog zo'n Euro 80.000 te moeten investeren in het huis.

Alvast dank voor jullie input!

Groet, Poekie

ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-06-2013 om 22:23

Niets zinnigs over te zeggen

Volgens mij is daar niets zinnigs over te zeggen. Het gaat immers vooral om arbeidsloon, en niet (zoals met keukens) om een percentage bovenop de inkoopprijs.
Het hangt er dus helemaal vanaf welk uurtarief een aannemer rekent, en hoeveel uren hij nodig denkt te hebben. En momenteel staan de tarieven sterk onder druk. De ene aannemer zal in de offerte misschien toch zijn standaard tarief noemen, terwijl een ander al een lager tarief offreert om meer kans te hebben de opdracht te krijgen.

Samantha Jansen

Samantha Jansen

25-06-2013 om 10:29

En hoe druk

Ook speelt vaak mee hoe deuk ze het hebben. Als ze om werk zitten te springen zullen ze lager gaan zitten dan wanneer ze overvol zitten. Een vriendin vertelde ooit dat ze een offerte- aanvraag erg hoog ingezet hadden omdat ze eigenlijk geen tijd hadden. Tot haar verbazing werd hij geaccepteerd. En voor dat bedrag wilden ze wel eea herschikken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Margriet*

Margriet*

25-06-2013 om 22:52

De marges

zitten hem vooral in vergelijken van diverse offertes en het verschil benoemen (dus de klus gunnen als je alles erin hebt wat bij de ander niet werd geboden). Ook in stelposten en zaken die je in de ene offerte mist kun je nog onderhandelen. De marges zijn echter klein (op 40.000, 1 a 2 duizend eraf). Bij de keukenboer hadden we er een 1/4 van de vraagprijs zonder blikken of blozen af, maar dat is niet vergelijkbaar)

Eline

Eline

26-06-2013 om 22:28

Hangt van werkzaamheden/kwaliteit af

Het ligt er ook aan wat je laat doen.
Arbeidsintensief? Dan is uurloon bepalend. Je kan dan meerdere offerte uitvragen en de goedkoopste nemen, maar als hun uurtarief hoger is, doen ze het werk (bijv.) schilderwerk) dus in minder tijd, dus minder goed.

Dus hoe arbeidsintensiever het werk, hoe slimmer het is (denk ik) te vragen naar een prijs en te vragen hoeveel dagen/uren ze ermee bezig zijn. En dan kan je kiezen op laatste prijs of op beste kwaliteit.

Referenties zijn dan trouwens ook handig natuurlijk...

Bij aannemers rekenen ze vaak 10% opslag op onderaannemers. Dus als je goedkoper uit wilt zijn is het te overwegen een deel dat je ook zelf apart kunt inkopen, los in te kopen (bijv. weer het schilderwerk). Heb je misschien wel meer coordinatieproblemen en werk eraan, maar als het geld het je waard is.

En wat onderhandelen betreft: je kan het sowieso altijd proberen. Niet geschoten is altijd mis. Maar met meerdere offertes krijg je wellicht een beter beeld van wat een reele prijs is.

En dan minder willen betalen kan ook betekenen dat ze het werk meer gaan afraffelen....

Overigens is een hogere prijs geen garantie voor kwaliteit (weet ik van vrienden met veel gedoe met een "goede"/ dure aannemer).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.