Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Helen

Helen

24-10-2008 om 15:45

Hoeveel "pingel" je een auto af? spoed!?

Hallo,

We overwegen een nieuwe (tweedehandse) auto te gaan kopen. Wat ik me nu afvraag is hoeveel je van de prijs af kan krijgen met onderhandelen? Bij keukens hoor je het vaak over 30% hebben en bij huizen ook een bepaald deel.

Iemand ervaring hierin met auto's? Wat ik weet is dat je zonder inruil ook een stuk van de prijs af kunt krijgen. Waarschijnlijk ruilen we niet in maar uitgesloten is het ook niet als het voordeliger is.

Het zou zomaar kunnen dat we dit weekend al spijkers met koppen gaan slaan dus als iemand snel een reactie heeft van wat gangbaar is... graag!

O, ja: de auto die ik nu op het oog heb is pas net in de verkoop (nadeel denk ik) maar gezien de kredietcrisis denk ik dat we weer een voordeel hebben en dat ze blij zijn als ze een auto kunnen verkopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Helen

Helen

24-10-2008 om 16:24

Ik las..

.. net ergens 4 tot 8& van de catalogusprijs maar dat zal om nieuwe auto gaan..?

Ik heb overigens wel een idee van wat de huidige auto op moet brengen. Dat is niet veel en zal hoogstens een paar 1000 euro schelen. Goede tip iig!

lotm®

lotm®

24-10-2008 om 22:56

Anwb.nl/auto

Koerslijst. Geef kenteken en kilometerstand in en je krijgt een aantal richtprijzen: met inruil, geen inruil, etc.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Lydia

Wat bij ons werkte

Na de testrit zeg je: "U vraagt weliswaar x euro, maar wij hebben maar y euro te besteden. Meer kan ik er niet van maken. Als we de auto voor y euro kunnen kopen, is het nu een deal, anders zoeken wij verder."
Ik ben helemaal geen geweldige pingelaar, dus in dit geval heb ik de verkoper verslagen met de waarheid

Helen

Helen

27-10-2008 om 11:59

Intussen..

Dank voor jullie tips en ik ga zo meteen op de site van de anwb kijken.

We hebben zaterdag een poging gedaan en meteen een uiterlijk bod neergelegd. Het stomme was dat het heel druk was in de garage, we lang moesten wachten na de proefrit en op het punt stonden naar huis te gaan. Voor de deur dus aangegeven wat ons aansprak aan de auto en wat minder. Zoals Genista ook oppert meteen aangegeven dat bedrag X het maximale budget was. Onze verkoper moest met hoofd verkoop overleggen (die ook met klanten in gesprek was) en toen kwam hij terug dat bedrag X te laag was. En toen zijn we gegaan.

Iedereen denkt dat ze nog wel bellen (ze hebben mijn gegevens). We zullen zien. Aan de andere kant had deze auto een paar opties die hem duurder maken terwijl wij ze niet interessant vinden (turbo en automaat) en er dus niet voor willen betalen. Bedenk me nu dat een turbo vast meer gebruikt en dus nog slechter voor milieu en portemenee..

Er zijn genoeg vergelijkbare auto's zonder die opties die aan onze wensen voldoen, ook qua budget. Dus we komen er wel uit. Aan de andere kant had deze een heel mooi afwerkingsniveau, was de meest luxe versie.. Misschien toch de garage nog eens bellen later deze week..?!?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.