Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoeveel stukken

Volgens mij kocht ik in het verleden altijd veel te veel taart. Hield steeds teveel over, heb nu een 6 en 8 persoons taart besteld bij de Hema (chocolade en slagroom). Hoeveel stukken komen in de praktijk uit die taarten? 


Misschien een dom antwoord, maar ik zou zeggen 6 grote stukken of 8 kleinere?
Ik heb er geen ervaring mee, ik bak altijd zelf taarten. 

Dat ligt inderdaad maar net hoe groot je ze snijdt.

6 en 8. Het aantal " persoons " geeft dat toch aan. 

Decembermamma

Decembermamma

05-12-2023 om 06:49 Topicstarter

Gingergirl schreef op 05-12-2023 om 06:46:

6 en 8. Het aantal " persoons " geeft dat toch aan.

Klopt maar zoals ik al zei hield ik in het verleden vaak flink over. En dan gaf ik dus geen kleine stukken (mensen vonden vaak dat ik te groot afsneed). 

Decembermamma schreef op 05-12-2023 om 06:49:

[..]

Klopt maar zoals ik al zei hield ik in het verleden vaak flink over. En dan gaf ik dus geen kleine stukken (mensen vonden vaak dat ik te groot afsneed).

Tja...hier nooit last van. En ligt dat niet ook aan wat de gasten op dat moment willen? Ga je nu over op kleine stukjes, vind iedereen het weer karig. Maar je zou dan bv 9 stukken uit de 6 persoons kunnen halen wellicht.

Ik snap het probleem "te veel taart" geloof ik niet

Vrij veel mensen geven aan dat ze maar een klein stukje taart willen. Dat hebben wij hier ook altijd, vooral met mijn ouders en schoonouders. Die eten in de praktijk dus maar een halve portie, en dan hou je over. 

Problematisch vinden we dat niet, het komt altijd wel op 

Ik snijd altijd ongelijke stukken zodat mensen de hoeveelheid kunnen pakken die ze willen. En ik moedig ze aan om zeker een tweede stuk te nemen. 
Sommige mensen hebben liever twee soorten taart en dan nemen ze twee halven.