Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoeveel stukken

Volgens mij kocht ik in het verleden altijd veel te veel taart. Hield steeds teveel over, heb nu een 6 en 8 persoons taart besteld bij de Hema (chocolade en slagroom). Hoeveel stukken komen in de praktijk uit die taarten? 


Misschien een dom antwoord, maar ik zou zeggen 6 grote stukken of 8 kleinere?
Ik heb er geen ervaring mee, ik bak altijd zelf taarten. 

Dat ligt inderdaad maar net hoe groot je ze snijdt.

6 en 8. Het aantal " persoons " geeft dat toch aan. 

Decembermamma

Decembermamma

05-12-2023 om 06:49 Topicstarter

Gingergirl schreef op 05-12-2023 om 06:46:

6 en 8. Het aantal " persoons " geeft dat toch aan.

Klopt maar zoals ik al zei hield ik in het verleden vaak flink over. En dan gaf ik dus geen kleine stukken (mensen vonden vaak dat ik te groot afsneed). 

Decembermamma schreef op 05-12-2023 om 06:49:

[..]

Klopt maar zoals ik al zei hield ik in het verleden vaak flink over. En dan gaf ik dus geen kleine stukken (mensen vonden vaak dat ik te groot afsneed).

Tja...hier nooit last van. En ligt dat niet ook aan wat de gasten op dat moment willen? Ga je nu over op kleine stukjes, vind iedereen het weer karig. Maar je zou dan bv 9 stukken uit de 6 persoons kunnen halen wellicht.

Ik snap het probleem "te veel taart" geloof ik niet

Vrij veel mensen geven aan dat ze maar een klein stukje taart willen. Dat hebben wij hier ook altijd, vooral met mijn ouders en schoonouders. Die eten in de praktijk dus maar een halve portie, en dan hou je over. 

Problematisch vinden we dat niet, het komt altijd wel op 

Ik snijd altijd ongelijke stukken zodat mensen de hoeveelheid kunnen pakken die ze willen. En ik moedig ze aan om zeker een tweede stuk te nemen. 
Sommige mensen hebben liever twee soorten taart en dan nemen ze twee halven. 

Alles wat ik overhoud komt hier ook wel op zodra de visite weg is, evt de volgende dag nog

ik begrijp wel dat als je op dieet bent het niet fijn is om veel over te hebben of überhaupt over te hebben. Dat moet dan op en roept maar en roept maar. Ik geef dan meestal mee voor de aanhang die niet mee is of extra stukje voor thuis voor de  kinderen etc. Op die manier gaat het dan wel mijn huis uit

Ik koop alleen nog gebakjes die ik zelf heel lekker vind. Niet van de HEMA want dat eet ik alleen bij anderen, een klein stukje uit beleefdheid. Van de gasten weet ik ook wel gebakje ze het lekkerst vinden dus ik koop echt op de persoon. En dan extra nog tompoezen of vruchtenslofjes omdat iedereen die lust, voor het geval iemand van zijn vaste voorkeur afziet.

Ik woon in een landstreek waarin het normaal is om een tweede ronde taart of vlaai te doen voor degenen die dat nog willen. Het probleem is dus niet herkenbaar 😂. De meeste mensen slaan hier dus grofweg anderhalf keer tot twee keer zoveel in. Dat doe ik zelf niet. Maar ik probeer het ook niet precies goed te krijgen. De kans dat dat lukt, is niet zo groot. Je moet toch ‘meer dan genoeg’ hebben. In jouw geval zou ik uitgaan van wat gebruikelijk is als hele porties en dan proberen het overschot in de tweede ronde te slijten. Lukt hier eigenlijk altijd.

Ik heb nooit taart van de Hema, maar als ik zelf bak of bij de banketbakker haal heb ik nooit iets over. Zijn die Hemataarten extreem groot of vraagt iedereen om een klein stukje omdat weigeren wat onbeleefd lijkt? Nou ja, te weinig hebben is niet gezellig en piepkleine stukjes snijden is ook armoedig. Dan kan je beter petit fours op tafel zetten. Servetjes erbij en iedereen kan pakken naar believe. 

Decembermamma

Decembermamma

05-12-2023 om 17:41 Topicstarter

Hier heb ik weleens voorgesteld aan de familie gebak bij de banketbakker te halen en toen werd er geroepen dat ik gewoon Hema taart moest halen, omdat die de lekkerste is. Dus het probleem zal hem niet in de smaak zitten. Ik heb een keer een jaar die van 8 personen in 8 gesneden en kreeg toen commentaar dat het veel te grote stukken waren. 

In de familie zijn we sowieso allemaal.geen grote gebak eters (op de oudere generatie na dan).

Wij snijden taart altijd aan tafel aan: dan kan iedereen zelf de grootte van het gewenste stuk aangeven. 

ik zou een 8 persoons taart in 10 stukken snijden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.