Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

A

A

11-11-2008 om 22:32

Hoeveel werken jullie buitenshuis en...

Hoeveel uren/ dagen werken jullie uit huis ?
Is het zwaar werk ?
Gaan jullie kinderen al volledige dagen naar school?
en de vader ? hoeveel uren is hij voor zijn werk van huis ?
Vinden jullie dat goed te doen ? Zouden jullie anders willen ?

Hier ben ik 3 dagen per week ongeveer 6u per dag uit werken (9u tot 15 u)
M'n kinderen gaan volledige dagen naar school
Mijn man werkt iedere dag van 8u tot 16 u (ongveer)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
caro

caro

11-11-2008 om 23:00

Waarom wil je dit allemaal weten?

Vind je het te zwaar??? of juist niet??? Gewoon nieuwsgierigheid?? Wat is je bedoeling met deze vraag???

Maar goed, hier mijn antwoorden:

Hoeveel uren/ dagen werken jullie uit huis ? 3 dagen
Is het zwaar werk ? Fysiek soms wel, Psychisch soms ook.

Gaan jullie kinderen al volledige dagen naar school? Ja

en de vader ? hoeveel uren is hij voor zijn werk van huis ? 5 volle dagen van 8.00-18.00 uur

Vinden jullie dat goed te doen ? Ja
Zouden jullie anders willen ? Nee

Groet Caro

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2008 om 01:10

werk 32 uur per week verdeeld over vier dagen. Op die dagen ben ik wel lang van huis, van half 8 tot kwart voor 7 bijvoorbeeld, maar ook van half 10 tot kwart voor negen of later. Ik ben daarmee begonnen toen mijn dochters 13 en 15 waren. In eerste instantie 20 uur, maar na een paar maanden dus 32. In eerste instantie was het voor mij even moeilijk omdat ik niet goed wist hoe ik het avondeten moest plannen, maar dat is eigenlijk best snel gewend geraakt. Mijn man werkt 40 uur per week en is daarnaast regelmatig weg voor zijn hobby.
Mijn werk is fysiek niet zwaar. Ik word er wel moe van omdat ik de hele dag praat en problemen aanhoor en oplos als dat mogelijk is. Maar ik vind dat prettige moeheid.
Ik zou niet anders meer willen. Ook al heb ik wel eens dagen waarop ik wat minder zin heb zou ik niet meer terug willen naar een leven zonder werk.

Sjillie

Sjillie

12-11-2008 om 08:06

Hier

Hoeveel uren/ dagen werken jullie uit huis ?
19 uur in de week, 2 hele en 1 halve dag

Is het zwaar werk ?
ja, gehandicaptenzorg

Gaan jullie kinderen al volledige dagen naar school?
ja

en de vader ? hoeveel uren is hij voor zijn werk van huis ?
werkt 40 uur, gaat 's morgens 6:30u weg en is 's avonds rond 17:45u thuis

Vinden jullie dat goed te doen ? Zouden jullie anders willen ?

het gaat op zich goed, jammer alleen dat man lange dagen maakt.

Gr Sjillie

Yta Chalne

Yta Chalne

12-11-2008 om 08:43

Alles al geprobeerd

Ik heb alle uren en alle verdelingen en alle kinderleeftijden al geprobeerd en gecombineerd, ik vond het allemaal goed te doen. Momenteel werk ik 2 dagen buiten de deur en twee dagen thuis, dat is voor mij lichamelijk wel beter te doen maar ik hou eigenlijk helemaal niet van thuis werken, ik vind het saai. En je zit dan ook te dicht bij huishoudelijke klussen en kinderen die ineens heel veel tijd nodig hebben. En bij het OO forum...

Tihama

Tihama

12-11-2008 om 10:53

Nieuwsgierig

Voor ik antwoord geef: wat is de reden dat je het graag wil weten?

Tihama

Allebei 4

Wij werken sinds kort allebei 4 dagen.Man werkt ongeveer 1 dag p/w als freelancer. Man en ik hebben allebei 1x pw avonddienst vanaf 17u, wat betekent dat wij elkaar aflossen.( oppas komt dan 1 uurtje of kind gaat naar de buurvrouw)Bovendien werkt mijn man om de week een weekend en is dan op maandag vrij. Ik werk eens in de 4 weken een dag in het weekend, als hij vrij is. Hierdoor hebben wij nauwelijks kinderopvangkosten, ong. 25 euro per maand.
Het is hier regelmatig een rommeltje, dat wel maar wie zich daaraan soort mag gerust helpen
Ik kook vaan voor 2x en dat vries ik in. Zo hoef ik als ik thuiskom van mijn werk vaak niet te koken en heb ik tijd voor de kinders. Ook heb ik een vriezertje op zolder, zodat ik voor een hele week (of langer) boodschappen in huis heb. Scheelt een hoop stress!

Damajo

lynneke

lynneke

12-11-2008 om 14:23

Ook allebei 4

Hoeveel uren/ dagen werken jullie uit huis ? bijna fultime verdeeld over 4 dagen en 2 avonden(3 uur).

Is het zwaar werk ? ja (onderwijs)

Gaan jullie kinderen al volledige dagen naar school? ja

en de vader ? hoeveel uren is hij voor zijn werk van huis ? 4 dagen gemiddeld 40 uur

Vinden jullie dat goed te doen ? Zouden jullie anders willen ?

Ik heb altijd 3 dagen gewerkt en mijn man meer dan fulltime. Ik hele gezin draaide op mij, man bracht voor mijn gevoel alleen geld binnen. We waren het allebei zat en zijn beide 4 dagen gaan werken. Dit pakte gelukkig ontzettend goed uit. Het gezin draait nu op ons beide, man 'ziet' zijn verantwoordelijkheid. Eerst voelde het alsof ik hem helemaal niet nodig had, nu kan ik het niet meer zonder hem.

Hier

Hoeveel uren/ dagen werken jullie uit huis ?
Ik werk 5 dagen per week: 2x van 8.30 tot 18.00, 2x van 8.30 tot 14.45 en 1x van 8.30 tot 13.00. Daarbij werk ik nog vaak in de avonduren thuis(heb een eigen bedrijf). Mijn man werkt 36 uur per week (maar werkt regelmatig meer, haalt vaak de 40 uur wel)

Is het zwaar werk ?
Ik ben fysiotherapeut, zowel fysiek als mentaal redelijk inspannend, vind ik. Man werkt in jeugdhulpverlening met beslist niet de makkelijkste jongeren

Gaan jullie kinderen al volledige dagen naar school?
Ja

en de vader ? hoeveel uren is hij voor zijn werk van huis ? zie hierboven. Doordat mijn man onregelmatige diensten heeft (vaak 's avonds en in het weekend) is hij wel overdag vaak thuis. Op de dagen dat hij niet thuis is overdag ben ik juist weer op tijd klaar voor de kinderen.

Vinden jullie dat goed te doen ? Zouden jullie anders willen ? Op dit moment zouden wij niet anders willen. Wat e.e.a. wel makkelijker zou maken is een goede hulp in de huishouding, maar die liggen helaas niet voor het oprapen.

Marlies

Manus

Manus

12-11-2008 om 20:06

Ik/wij

Hoeveel uren/ dagen werken jullie uit huis ?
Ik werk 0.9 fte, verdeeld over 5 dagen. Het werk dat ik 's avonds thuis doe, tel ik hierbij niet mee.

Is het zwaar werk ?
Ja, voortgezet onderwijs, recent opgerichte school, twee vakken & beleidsontwikkelende taken

Gaan jullie kinderen al volledige dagen naar school?
Ja (groep 8)

en de vader ? hoeveel uren is hij voor zijn werk van huis ?
Variabel, werkt als geluidtechnicus bij de tv. Krijgt vrijdag een rooster voor de rest van de week. Kan iedere weekdag worden ingeroosterd; in het weekend, van 's morgensvroeg tot 's avonds laat of is (zoals nu) een hele week in het hoge noorden gelegerd voor Domino Day.

Vinden jullie dat goed te doen ? Zouden jullie anders willen ?
Ach, je blijft bezig, het houdt je alert en bij de tijd. Als ik niets doe, word ik gillend gek!

Manus

Bij ons

Wij hebben een tweeling van bijna 2 jaar en werken allebei 4 dagen (van 08.00 tot 16.30 uur) en de kids gaan dus 3 dagen naar de opvang. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik 4 dagen toch wel pittig vind, maar dat komt omdat het hele huishouden ook gedaan moet worden. Manlief werkt daar ook aan mee en we hebben ook iemand die 2 uur per week komt, maar toch blijft het wel pittig.

Beiden parttime

Man werkt 32 uur p/w in wisselende diensten,ik werk vijf ochtenden p/w ,22 uur in totaal.
kinderen gaan allemaal al naar school,

Ander geluid

Het valt mij op dat er alleen buitenshuis werkende moeders reageren, maar ik neem dat er ook wel door een "thuisblijfmoeder" gereageerd mag worden?

Hoeveel uren/ dagen werken jullie uit huis ? Niet dus, ik werk wel thuis (en dan bedoel ik niet het huishouden, dat doen jullie neem ik aan allemaal )

Is het zwaar werk ? Nee, maar het is ook niet altijd leuk.

Gaan jullie kinderen al volledige dagen naar school?Mijn oudste twee gaan naar school (groep 1 en 3), de jongste is 20 maanden dus gaat niet naar school en ons vierde kindje is op komst.

en de vader ? hoeveel uren is hij voor zijn werk van huis ? 5 dagen van ongeveer 6.00/6.30 tot 18.00/18.30. Soms begint hij vroeger, dan is hij ook vroeger thuis en soms is het rustig en is hij weg van 7 tot ergens in de middag. Dit is wel inclusief reistijd he.

Vinden jullie dat goed te doen ? Zouden jullie anders willen ? Op dit moment niet, als ik straks geen kinderen meer thuis heb wil ik misschien wel weer buiten de deur gaan werken.

Tihama

Tihama

14-11-2008 om 09:46

En waar ben je, a?

Misschien leuk om op je draadje te reageren?

Tihama

Maylise

Maylise

14-11-2008 om 16:46

Antwoorden

Hoeveel uren/ dagen werken jullie uit huis ?

- Tussen de 25 en 60 uur gemiddeld. Een deel daarvan is overigens vanuit huis en een deel is ergens anders. De precieze verdeling verschilt per week net als het aantal uren. Ik combineer ook verschillende werkzaamheden met elkaar.

Is het zwaar werk ?

- Meestal niet maar soms als ik vast zit met iets is het geestelijk wel eens zwaar.

Gaan jullie kinderen al volledige dagen naar school?

- Ja

en de vader ? hoeveel uren is hij voor zijn werk van huis ?

- Vijf dagen per week van ongeveer 6:00/7:00 tot 15:00/16:00.

Vinden jullie dat goed te doen ? Zouden jullie anders willen ?

Prima, ik ben op dit moment tevreden met hoe het gaat. Er zijn wel dingen die ik anders zou willen maar die hebben meer met de inhoud van de werkzaamheden te maken.

mamamimi

mamamimi

14-11-2008 om 16:48

Bij ons

Hoeveel uren/ dagen werken jullie uit huis ?
Ik ben tbm en werk sinds de geboorte van onze derde niet meer (betaald dan, heb hier genoeg te doen). Voor die tijd freelancer met onregelmatige opdrachten, gem. 10-20 uur per week. Vond het erg hectisch maar wel leuk.
Man werkt op 2 uur reistijd hier vandaan en is incl. reistijd minstens 60 uur per week weg. Overnacht ca. 1x per week in een hotel om de reistijd te drukken.

Is het zwaar werk ?
Voor mij niet, voor hem wel (mentaal, verantwoordelijke functie)

Gaan jullie kinderen al volledige dagen naar school?
Twee wel, jongste gaat 2 dagen per week naar kdv zodat ik het huishouden en dingen voor mezelf kan doen. Luxe en duur (geen toeslag), maar zolang het kan houden we het zo.

Vinden jullie dat goed te doen ? Zouden jullie anders willen ?
Dat ik thuis ben is een bewuste keuze voor dit moment ivm de baan van mijn man. Ik zie mezelf maar als gezinsmanager, zorg dat het hier reilt en zeilt, dat de kinderen afspraken kunnen maken en sporten, zwemles e.d. kunnen doen. Als jongste over twee jaar naar school gaat wil ik misschien wel weer wat oppakken, hoewel het thuis zijn me eigenlijk prima bevalt.
Man zou graag dichter bij huis willen werken, maar een andere functie op dat niveau is niet overal te vinden.

Nely

Nely

15-11-2008 om 17:13

Hier

hoeveel uren per week werken jullie uit huis?
gemiddeld 18 uur per week in de ochtenduren en 1 keer per 5 weken op zaterdag- en zondagochtend. Daarnaast op zaterdag (vaak ook doordeweeks) zo'n 3 uur aan het werk als postbezorgster, man is die dag meestal thuis.

Man werkt 5 dagen per week, meestal om 6 uur de deur uit en rond 18 uur weer thuis.

Zwaar werk: soms wel, soms niet.

Kind gaat naar school.

Goed te doen: meestal wel. Op zeer drukke dagen wordt er makkelijk gegeten en de lat ligt dan niet zo hoog in het huishouden. Man en kind doen veel klusjes in het weekend

nyed

nyed

15-11-2008 om 22:16

Onderzoekje daar lijkt het wel op

Typisch dat A niet zelf meer een reactie geeft.
Maar goed ik ben 19 uur in de week aan de arbeid buitenshuis.

Prulletje

Prulletje

15-11-2008 om 22:42

Ik zeg nog niets

Ik geef pas antwoord als A. gereageerd heeft

Prulletje

Nancy

Nancy

19-11-2008 om 22:23

Kwestie van plannen

Ik werk 5 dagen per week, alleen onder schooltijden, ongeveer 25,5 uur
Het is werk wat wat ik bij thuiskomst goed los kan laten, wel druk dat wel...
Mijn kinderen gaan volledige dagen naar school
Mijn man werkt officieel 40 uur in werkelijkheid zijn er dat helaas wel meer....
Ik vind het goed te doen als ik alles maar zorgvuldig plan en zou het niet anders willen....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.