Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mrs Dickens

Mrs Dickens

26-08-2014 om 23:16

Hoge hoed passend op hoofdmaat maken

Op welke manier kan ik een hoge hoed kleiner maken? Voor optredens binnen en buiten hebben we een paar hoge hoeden. Die horen bij een kostuum en ze zijn "one size fits all". Voor sommigen zijn die dus te groot. Wie weet op welke manier je het best zo'n hoed passend kan maken op je hoofdmaat? Wij hebben al gedacht aan tochtstrip ofzo. Maar zit dat wel goed? Wie heeft de ultieme tip?

notje

notje

27-08-2014 om 08:15

misschien

een mutsje eronder dragen?

Marie

Marie

27-08-2014 om 10:19

krant

Dat deden ze vroeger toch met een stuk opgevouwen krant?

Mijntje

Mijntje

27-08-2014 om 10:46

maandverband

Ik heb wel eens gelezen dat maandverband ook handig is. Behalve als het op je voorhoofd blijft plakken bij het afdoen natuurlijk

schoudervullingen

Heb ooit de mijter van de sint passend gemaakt met schoudervullingen in de rand. In die mijter zat een beleg half los waar die vulligen tussen pasten. Ander schuimrubber kan natuurlijk ook.

Vera*

Vera*

27-08-2014 om 12:00

krant

Als er een afwerkrand in zit die naar boven open is, kun je er ook een strookje krant in stoppen.

Barvaux

Barvaux

28-08-2014 om 10:51

maandverband

Ik vind dat maandverband niet zo'n slecht idee eigenlijk, je plakt het gewoon aan de binnenkant op de plek waar de meeste ruimte zit. Wel even op zoek naar 'goedkoop en dik maandverband'.

Mrs Dickens

Mrs Dickens

28-08-2014 om 12:33

Bedankt alvast voor de suggesties

We moeten op een bepaald moment in de voorstelling ook een buiging maken met die dingen op, dus ze moeten wel echt goed zitten. Die oude krant is dan toch niet zo comfortabel. Maandverband durf ik niet zo goed te doen. Als je die hoed afdoet en ermee in de lucht zwaait, of als hij toch af valt, dan sta je best wel voor banaan.....

Eigenlijk hoopte ik dat er iemand zou reageren met ervaring met dit probleem. Iemand die kostuums bij het amateurtoneel doet ofzo. Dit is ook een voorstelling die een aantal keren gespeeld wordt. Daarom zoek ik ook een wat definitiever oplossing.

Mrs Dickens

Mrs Dickens

28-08-2014 om 12:35

Vera*

Jouw suggestie om iets in die rand te stoppen vond ik heel hoopvol. Maar ik heb even gekeken en er zit niet zo'n rand in. Hij is helemaal glad van binnen. Helaas......

Vera*

Vera*

28-08-2014 om 12:50

Kan de persoon die de hoed op moet geen pruik dragen? Onder de pruik is het vast welmogelijk om een en ander op te vullen.

act aanpassen.

De buiging met hoed op is toch makkelijk aan te passen? Een strakke beqeging hoed zelf afnemen en dan buigen, zie ik vaker in acts met hoge hoeden. Buigen met een hoed op is sowieso risicovol, bij de een schuift hij scheef, bij de ander valt hij af, allemaal buigen met de hoed in de hand geeft meer een lijn.

Thursday Next

Thursday Next

28-08-2014 om 13:52

schuimband

kan je er nit gewoon een rand schuimband in plakken, zoiets als dit:
http://www.pext.nl/schuimband-een-zijde-zelfklevend-10-mm-celband.html

wizzer

wizzer

28-08-2014 om 15:26

en als je dat combineert met klittenband

Dan kun je hem naar wens aanpassen voor grote en kleine hoofden.

Barvaux

Barvaux

28-08-2014 om 15:48

over

Over het maandverband kun je ook nog van dat ducktape plakken, dat is grijs en ziet er mooier uit.

Mrs Dickens

Mrs Dickens

29-08-2014 om 20:12

reacties

Allereerst bedankt voor het meedenken. Die hoed moet op blijven bij de buiging, omdat we dan iets anders in onze handen moeten houden. Ik denk dat we maar voor dat schuimband gaan. Andere oplossingen die ik gezien heb, gingen allemaal uit van een rand of beleg waar het achter moest. En maandverband durf ik gewoon niet aan. Allemaal erg bedankt!!

ik denk dat tochtband heel geschikt is om een hoed te verkleinen. Er zit namelijk een plakkant aan de tochtstrip.
Werkt heel goed!!

BepScheveningen schreef op 20-09-2023 om 21:48:

ik denk dat tochtband heel geschikt is om een hoed te verkleinen. Er zit namelijk een plakkant aan de tochtstrip.
Werkt heel goed!!

Het topic is 9!!! jaar oud. Denk dat to al lang en oplossing heeft gevonden😂

Er zijn nog steeds mensen die tegen dit probleem aanlopen 😃 zoals ik. 
Een hoge hoed smaller maken voor m'n kleinzoon "de goochelaar" 🤩
En toen bedacht ik deze oplossing 👌

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.