Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hondengevecht tijdens winkelen

Ik sta nu nog te trillen. Het was de bedoeling om gezellig met mijn dochter te gaan winkelen, maar is toch even iets anders gelopen. Achter mij in de winkelstraat liep een man met een aangelijnde pittbullachtige hond, denk een Stafford. Ik liep al een heel stuk verderop toen er ineens geschreeuw was van die man en ik zag nog net een andere pittbullachtige uit een cafe naar die aangelijnde hond lopen.
Die man probeerde die loslopende weg te jagen maar dat was onbegonnen werk. Ik ben gelijk weer tergu gelopen, heb mijn dochter ergens laten staan en keek of ik iets kon doen, maar de aangelijnde zat dus vast in de keel van de aanvaller. De man met de aangelijnde riep om hulp om hulp en toen kwamen er 3-4 marokkanen uit het cafe lopen en stonden eerst ook nog alleen te kijken terwijl dus bleek dat het hun hond was. Toen ging een van die mannen achter de bijtende hond staan en ging uit volle kracht die hond in zijn buik schoppen. Echt hard want je kon het gewoon horen. Ondertussen stonden er al andere mensen bij, ik ben ook gebleven om te getuigen.

Uiteindelijk was de aangelijnde hond los maar de andere man bleef schoppen. Uiteindelijk liep de hele ploeg met hun hond het cafe in en ik belde gelijk de politie. Ze waren er vrij snel en ik legde het verhaal uit en gaf mijn gegevens. Uiteindelijk kwam een van de mannen weer naar buiten toen ik ook nog vertelde dat een andere vent kwihard bleef trappen, maar hij zei dat hij degen was en maar twee keer schopte en ik moest niet zo schijnhelig doen. Ik zei dat het een andere man was en ook wat hij aan had en hoe hij eruit zag, Zal wel een strafblad hebben zodat hij er niet bij betrokken wil worden of zo.

Maar ik zei misschien ben ik scheinheilig maar niet blind. Uiteindelijk zei politie dat de ambulance wel kon komen om hem naar da te brengen met zijn gewonde hond, maar hij dat wel eerst zelf moest betalen. Ik ben ook verder gegaan met winkelen en hoop alleen dat het goed afloopt met die hond, want ik zou mij niet verbazen als hij inwendig letsel had. NU ben ik alweer wat rustiger maar mijn dochter is er erg van geschrokken. Maar zo zie je maar weer dat je nergens veilig bent ook al is je hond vast.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bah

'hoop alleen dat het goed afloopt met die hond'

Nou, naar verhaal hoor. ik hoop alleen nog meer dat die hond voortaan aangelijnd is! Volgende keer valt die hond iemand aan met alle gevolgen van dien...

Moyodo

Moyodo

06-03-2010 om 14:48 Topicstarter

Foute afloop

Klopt, als er nu iemand met een kleinere hond was gaan lopen had die het niet overleefd, nu heeft de hond die aanviel een nog sterkere aangevallen en lag uiteindelijk zelf onderop. Het is zo makkelijk op te lossen, gewoon aanlijnen of de hond ergens laten waar die niet kan ontsnappen.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2010 om 15:47

Trillen

Ik kan me heel goed voorstellen dat je nog lang na stond te trillen van dit gedoe! Sommige mensen zouden gewoon geen hond mogen hebben en de hond verdient niet zo'n belabberde baas.

Margriet*

Margriet*

06-03-2010 om 18:03

Tjee da's schrikken

Wat honden doen is soms zo totaal onverwacht.

Overigens vind ik het feit dat het 3 a 4 marokkanen zijn en later 'dat diegene wel een strafblad zal hebben' niet veel toevoegen aan het verhaal. Komt niet prettig over als je begrijpt wat ik bedoel.

Bastet

Bastet

06-03-2010 om 18:37

Trouwens(ot)

iS er geen dierenambulance in jouw gemeente?Die brengen met alle liefde je hond naar de da zonder te zemelen over kosten vooraf.....
en zonder de generaliseren,de gemiddelde marokkaan heeft het niet zo op honden..
Bastet

Moyodo

Moyodo

06-03-2010 om 21:20 Topicstarter

Dierenambulance

De politie was vertelde de man met de aangelijnde gewonde hond dat ze de dierenambulance wel wilden bellen maar hij wel de ksoten allemaal zelf vooraf moest betalen. Ik weet niet of die jongen daar gebruik van gemaakt heeft want ik had niet het idee dat hij het erg breed had, maar snapte niet waarom de politie hem niet kon brengen.

Wat betreft de marokkanen, een daarvan was de baas, maar dat een van hun later beweerde dat hij de hond twee keer geschopt heeft en dat ik zou liegen toen ik vertelde dat iemand anders de hond wel 15 keer in zijn buik geschopt heeft, dat doet je wel even verder denken.

Waarom zou je anders de schuld op je nemen. Maar goed hun hebben op geen enkele manier aan die jongen aangeboden hem te brengen of wat dan ook te betalen en dat maakt niet uit of het nederlanders waren geweest of marokkanen. Ik schreef dat omdat het een feit was, net als dat ik het ras genoemd heb.

Hadden ook nederlanders of chinezen kunnen zijn , of twee vechtende chihuahuas. Maar dit geeft even een beeld van wie wat waar. Het was in elk geval aso dat ze later geen hulp aan boden, terwijl het hun hond was die los naar buiten stormde en dat hadden ook aso nederlanders kunnen zijn.

Hondaandelijnaub

Hondaandelijnaub

10-03-2010 om 10:18

Denk ook aan de kids!

Wat ik hiervan vind is dat het jammer voor de hond is. Maar het had ook je kind kunnen zijn die aangevallen word! Mijn dochtertje van 3 rent op elke hond af en wil hem meteen omhelzen en knuffelen. En of het een pittbull achtige of tekkel is maakt haar niet uit. Soms is ze me te snel af en rent ze zo op een grote rotweiler of. Vaak kan ik haar dan net op tijd stoppen. Maar als het hondenbaasje geen controle over zijn hond heeft dan maak ik me ernstig zorgen. Soms als we lekker in het park zijn en er komen drie loslopende pittbull achtige aanrennen hou ik mijn hart vast. Wat als ze mijn kind aanvallen? Ik begrijp trouwens best dat je heel erg geschrokken bent. Maar ik maak me meer zorgen om kinderen in dit geval.

Truuk bij vechtende/bijtende honden

Wat een verhaal!

Een tip die ik eens kreeg op hondentraining: als je een hond hebt die een andere hond aanvalt of iemand bijt en niet loslaat, dan moet je die hond aan zijn achterpoten optillen . De hond zal uit reflex zijn bek open doen als hij aan zijn achterpoten opgetild zal worden. Dan kan je die hond aan de kant gooien en jezelf in veiligheid brengen (hoop ik).

Ik hoop dat het een tip is die niemand in de praktijk hoeft te brengen! Brrr. Ik heb zelf een labrador die geen vlieg kwaad doet, maar die wel als pup aangevallen is duur een Bull Dog.

groetjes Estelle

Moyodo

Moyodo

21-03-2010 om 21:52 Topicstarter

Bij gewone hond

Dat schijnt wel te werken bij een doorsnee hond, maar naar wat ik van iemand op hondenforum begrepen heb, adviseerd de politie welke ook met honden traint, dat je bij dit soort honden de luchtpijp moet dichtknijpen tot ze flauw vallen omdat ze anders niet gauw los laten. Dus als ninets meer werkt dan maar zo. \
Lijkt mij allebeide eng, want als de hond erg opgefokt is heb je de kansd dat hij je grijpt als je hem op tild of als je probeerd zijn lucht pijp dicht te knijpen. Zo'n breaking stik lijkt mij dan nog de makkelijkste oplossing, maar dan moeten ze hem wel altijd mee nemen.

Petr@

Petr@

22-03-2010 om 12:06

Tja

Klinkt leuk hoor, achterpoten vastpakken of luchtpijp dicht knijpen, maar mijn ervaring is dat als je een hoop tanden ziet bij rondbuitelende honden je toch niet weet waar je beginnen moet ))
Ik spreek nu uit ervaring: verleden maand werd tijdens de hondentraining mijn hond aangevallen en ik durfde er dus écht niet tussen te springen. De trainer sprong er ook niet tussen, maar wachtte tot hij een riem te pakken kreeg.
Het is gelukkig goed afgelopen en er hoefde geen dierenarts aan te pas te komen, maar het was mij daarna wel duidelijk dat je er niet zo even tussen springt!

Puck

Puck

22-03-2010 om 12:47

Nee precies petr@

Volgens mij wordt het ook afgeraden om er op wat voor manier ook tussen te springen. Die honden zien op dat moment echt niet dat er een mens tussen zit en voor het weet ben je zelf de pineut. Ik hoop dat jouw hond er verder geen trauma aan overgehouden heeft?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.