Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ilva

Ilva

28-01-2014 om 17:22

Huis leegmaken

Mijn moeder is naar een verpleeghuis en wij zijn nu haar huis aan het leeghalen. Nu zou vandaag de kringloop komen. Maar die meneer (ze waren met z'n tweeen) had geen zin om de kasten naar beneden te sjouwen (zijn reactie: Ik ben geen verhuisbedrijf). Wat een nare man (en dat zeg ik het heel lief). Nu ben ik dus verder aan het zoeken en ik heb dus een ander bedrijf gevonden (werkt ook samen met een (andere) kringloopwinkel) en die willen het wel doen maar voor ongeveer € 600,=. Vanwege alles wat hij moet afvoeren.
Als het niet anders kan okee maar jeetje bij een vriend in Almere haalde de kringloop gewoon alles weg, zelfs wat oud en kapot was. Iemand nog (goedkopere) ideeen. Marktplaats is niet zo'n goed idee omdat ik een heel eind moet rijden naar mijn moeders huis. Ik kan dus niet zomaar even heen en weer.


Angela67

Angela67

28-01-2014 om 17:36

zelf naar beneden dragen?

(zie titel)

Rafelkap

Rafelkap

28-01-2014 om 17:43

O mijn berichtje verdween spontaan. Maar wat Angela67 ook oppert, zelf (met hulp) uit elkaar brengen, busje huren en naar de afvalcontainer brengen. Dan ben je een stuk goedkoper uit.
Of gratisoptehalen punt nl en goede afspraken proberen te maken, als je denkt dat je er nog iemand gelukkig mee kan maken.

Dochter

Dochter

28-01-2014 om 18:14

Duidelijke regels

Je kunt het heel onaardig van die man vinden, maar over het algemeen hebben kringloopzaken daar zeer heldere regels over op hun website staan. En ik denk dat de meeste de regel hebben dat ze alleen vanaf de begane grond spullen meenemen. En dan over het algemeen alleen spullen die nog de moeite waard zijn. Wil je het anders, dan zul je de discussie niet met de chauffeur moeten voeren maar met zijn baas. Wat jij (denk ik) loket, is een opkoper. Als je daarop googlet, dan km je vast wel een en ander tegen in de buurt. Maar daar zal je altijd voor moeten betalen. Voor niets gaat de zon op.

Grof vuil

Kijken of de gemeente van je moeder grof vuil ophaalt. Zoals het hier gaat kun je dan de kast slopen, het afval bundelen en buiten zetten en komen ze erom. Kost geloof ik 35 euro per keer dat ze moeten aanrijden. Dus als je nog wat andere rotzooi hebt, kun je dit erbij zetten. In mijn gemeente dan toch.

Ilva

Ilva

28-01-2014 om 22:09

Dochter

Natuurlijk hebben ze regels. Maar ik heb telefonisch alles gemeld. Vertelt dat de woning twee verdiepingen heeft. De dingen verteld waar ik twijfels over had. Er werd alleen gezegt dat de kasten leeg moesten zijn en de spullen moesten in dozen. Dat hebben we gedaan. De dame aan de telefoon heeft alles genoteerd. En zelfs als hij het niet wilde meenemen had hij ook kunnen zeggen. Sorry mevrouw maar dit gaat ons helaas niet lukken. Maar nee, hij sprak tegen me alsof ik een of andere idioot was. Hij had duidelijk geen zin om ook maar iets te doen.

Ilva

Ilva

28-01-2014 om 22:14

Grof vuil

We gaan nog twee ontruimers bellen en dan misschien een deel zelf naar grofvuil brengen. Ik had vandaag contact met grofvuil in mijn moeders woonplaats maar het moet voor half 8 's-ochtends op de stoep staan. De dag ervoor mag je het niet neerzetten. Als ik dus om 7 uur daar wil zijn moet ik om 6 uur vertrekken. Dat gaat hem niet worden dus.

Opkopers zijn er niet meer, ik heb ze tenminste niet meer kunnen vinden. Ze kunnen niet meer opbieden tegen marktplaats e.d. Dus leeghalen lukt wel maar je moet dus wel betalen.

Katniss

Katniss

28-01-2014 om 22:34

Dat zeggen ze

Volgens mij mag je in de meeste gemeenten het grof vuil niet de avond van tevoren al buiten zetten, maar in de praktijk staat echt niemand om 7 uur 's morgens zooi op straat te zetten hoor. Voor het ontruimen van de woning van mijn oma (slechts twee kamers, maar wel wat grote kasten) hebben we alles zelf naar de milieustraat gebracht. We waren met zijn vijven, waarvan twee mannen die wel wat konden sjouwen, en hebben in een dag het hele appartement leeg gekregen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-01-2014 om 22:43

Nee joh...

En dan ga jij dat 's morgenvroeg om 7 uur buiten zetten? Fijn voor de buren....

Je loopt wel een risico als het de avond ervoor buiten zet, dan kan het gaan jongen...

Katniss

Katniss

28-01-2014 om 22:48

Juist niet

Mijn ervaring met grof vuil buiten zetten is dat minstens de helft na een uurtje is weg gehaald. Meestal wordt er door buren wel gevraagd of ze er iets bij mogen zetten.

Fiorucci

Fiorucci

29-01-2014 om 07:25

klopt

Er zijn zelfs facebookpagina's waar men elkaar op de hoogte houdt van de data van grof vuil. Als ik buiten ga zetten rijden er al busjes voor die spullen inladen en meenemen. Vooral oud ijzer is erg populair.

Ilva

Ilva

29-01-2014 om 09:11

Oud ijzer, facebookpagina's???

Vertel welke facebookpagina's zijn dat. Ik zou ze graag vinden. Ik heb nog een oud ijzer bureau (gebruikt als werkbank) dat ik heel graag kwijt wil.

We gaan ook maar kijken of we zelf veel naar het grofvuil kunnen brengen. Maar sommige dingen zijn zo zonde. Het is nog zo mooi.
Op facebook wil ik niet te veel zetten, er is iemand die (nog) niet mag weten dat mijn moeder verhuisd is. En ik ben bang dat het via via dan toch bij die persoon aankomt.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-01-2014 om 09:43

Die kringloopwinkel

Als je telefonisch hoort dat het meegenomen wordt, en je wordt dan als puntje bij paaltje komt zo toegesproken, zou ik de kringloopwinkel nog eens bellen om te vragen hoe hun beleid nou eigenlijk is,

Dalarna

Dalarna

29-01-2014 om 10:10

Gewoon

Het stond er al in deze draad maar je moet alles op gratisoptehalen en gratisaftehalen zetten.

amk

amk

29-01-2014 om 11:21

buren?

En als je aan de buren vraagt of die het voor je buiten willen zetten?

Ilva

Ilva

29-01-2014 om 11:26

buren

Het probleem met de buren is dat ik alleen maar hele oude mensen ken daar. Verder zijn er wat studenten maar die zie ik eigenlijk nooit. Maar het is best veel, ga jij om 7 uur alles voor iemand die je niet kent buiten zetten? Ik denk dat weinig mensen daar zin in hebben.

We willen ook zeker nog bij de kringloop melding gaan maken maar nu heb ik mijn aandacht even nodig om alles op weg te krijgen. We zijn er druk mee. Misschien dat ik toch gratisaftehalen ga proberen.

Dalarna

Dalarna

29-01-2014 om 11:28

Ilva

Hier moet je ook de hele dag aanwezig zijn omdat ze een handtekening nodig hebben van wie het is, kan dat wel dan?

Tijgeroog

Tijgeroog

29-01-2014 om 11:28

Ilva

Ik zou dan toch niet te lang wachten met de kringloop te bellen, dat hoeft maar een paar minuten te kosten en met een beetje mazzel komen ze het dan alsnog ophalen.

amk

amk

29-01-2014 om 11:36

jij niet

maar ze doen het dan ook niet voor jou maar voor je moeder die jaren in die wijk gewoond heeft.
En mensen zijn veel behulpzamer dan je denkt, je moet het alleen wel even vragen want ze zien het niet aan je voorhoofd. Ontwerpfoutje van de mens: displaytje dat onze hulpvragen weer geeft.

Astrid

Astrid

29-01-2014 om 11:40

hier

bij mij voor de grote meubels een opkoper met een tweedehandswinkel(zoek dus niet op opkopers maar op tweedehands winkels) laten komen die mij 100 euro betaalde voor 2 bankstellen, leunstoel, salontafel; wij hielpen het in zijn vrachtwagen sjouwen. Hij benaderde ons via marktplaats en kwam uit rotterdam, heb helaas zijn gegevens niet meer.
Eettafel zelf nog verkocht voor 75 euro via marktplaats.

Met overlijden van schoonmoeder opkoper laten komen, kringloop hebben we zelf spullen naartoe gebracht waar belangstelling voor was, kasten naar grof vuil (karretje huren is niet zo duur) en kleding ging naar verzorgingstehuis die er blij mee waren voor de bewoners die zo zelf kleding konden uitkiezen, alswel teveel aan beddengoed.

Sorry Ilva

..maar het valt me op dat je zelf ook wel met heel veel mitsen, maren en eisen komt. Marktplaats kan niet, want dan moet ik er naartoe. Grof vuil kan niet, want dan moet ik er heel vroeg naartoe. Een ander kan het niet doen, want dat doen ze toch niet. Het een werkman laten doen kan niet, want dat is te duur. En zelf wegbrengen kan ook niet.

Zo raakt dat huis natuurlijk nooit leeg.

over gratis af te halen

Ik heb wel eens wat weggedaan via gratisaftehalen of gratisoptehalen - ik vergeet altijd welke - maar dan moet je wel de tijd hebben. Ik zie het voor me: op maandag plaats je de oproep, op vrijdag komt er iemand voor het bed, op maandag voor de kast, de maandag daarop voor het linnengoed en met de rest zit je een maand later nog. Bij wijze van. Een hele hoop gedoe, dan kan je echt beter het grofvuil bellen en hopen dat zich voordoet wat Katniss beschrijft: de morgensterren komen en halen de helft weg. Grofvuil is gewoon een soort gratisoptehalen.nl maar dan offline

En er wonen studenten in de buurt? Nou kijk. Die lieden hebben chronisch geldgebrek. En spullen nodig. Ik zou even aanbellen, aanbieden dat ze langs mogen komen om alles mee te nemen wat zij en hun wijde vriendenkring kunnen gebruiken, dat scheelt al een derde, en ze vervolgens een paar tientjes toeschuiven om te zorgen dat de boel op de afgesproken grofvuildag tijdig aan de stoeprand staat. Te betalen na gedane zaken, zodat je weet dat ze het ook echt doen.

Groeten,

Temet

Ilva

Ilva

29-01-2014 om 13:22

Zie inderdaad beren op de weg

Dat is waar Emine. Ik word zelf ook een beetje gek van mijzelf. Alles bij elkaar wordt het me teveel. We gaan proberen zelf spullen naar het grofvuil te brengen en dan degene die het voor € 600 wilde doen weer bellen of het dan goedkoper kan.

Er naartoe is inderdaad gewoon moeilijk omdat het een eind rijden is, ik heb nog kinderen op de basisschool zitten. Mijn man heeft al veel vrijgenomen voor mijn moeder de laatste tijd. Kinderen moet na schooltijd nog naar therapie toe en dan heb ik ook nog een baan. Er blijft dus ongeveer maar 1 doordeweekse dag over en het weekend. Mijn moeder zit dus inmiddels in een verpleeghuis en daar moet ik dus ook regelmatig langs. Bedrijven en kringloop komen niet in het weekend. Grofvuil is gelukkig wel op zaterdag open. Hier moet eerst weer een pasje voor worden aangevraagd dus dat heb ik inmiddels gedaan. Hopelijk komt dat snel.

De kleding/beddegoed is trouwens allemaal naar een goed doel gegaan.

Rafelkap

Rafelkap

29-01-2014 om 13:38

Ilva

Is ook verdrietig allemaal, de reden. En een hoop geregel, gedoe en heen en weer gerij. Ik wens je veel sterkte.

trouwens: kleding heeft ze toch nog wel nodig?

Wat ik doe....

Ilva, denk dat we een beetje op elkaar lijken .

Is er de mogelijkheid om de kinderen over te laten blijven? Dan heb je in ieder geval een hele schooldag. De therapie kun je toch ook wel een keer afzeggen? Het is de bedoeling dat de therapie er voor het gezin/kind is en niet andersom he? Als je knoeiloopt door de verplichtingen, dan is dat niet goed hoor. Dat kan niet de bedoeling zijn. Dan kunnen de kinderen misschien na school met een vriendje mee of kan papa vroeger naar huis komen of kan er een oppas komen, whatever.

Ik zie ook wel eens advertenties staan waarin een oproep gedaan wordt om naar de stort te rijden. Tegen bv 15 a 20 euro per rit.

Hoe oud zijn je kinderen? Kun je ze gewoon meenemen als het straks voorjaarsvakantie is (paar weken?)

Volgens mij moet jij heel veel ballen hoog houden en loop je daardoor knoei. Misschien moet je eens kijken welke ballen je werkelijk hoog moet houden en even laten zakken wat kan wachten of ook wel een weekje kan overslaan.

O ja

heb je ook de machtiging over de rekening van je moeder? Natuurlijk probeer je om het zo voordelig mogelijk te houden, maar als er iets is waar je eventuele kosten van kunt betalen, dan gaat het iig niet van je gezinsbudget af.

Ilva

Ilva

29-01-2014 om 16:18

Rafelklap

De kleding, mijn moeder had heeeeeel veel kleding. Iets van 5 kasten vol. Het meeste veel te groot omdat ze de laatste twee jaar heel veel is afgevallen. We hebben dus alleen de kleding meegenomen die ze nog past. De rest is onderweg naar Rusland.
Bedankt voor je lieve woorden.

Ilva

Ilva

29-01-2014 om 16:25

Emine

We proberen al zoveel mogelijk te regelen en het gaat redelijk. De oudste twee 13 en 11 kunnen wel alleen blijven maar als de jongste (van 9) erbij is dan wordt het nog wel eens ruzie. Man is het ook zat om de kinderen alleen te laten, hoewel ze daar zelf geen problemen mee hebben.

Wanneer is de voorjaarsvakantie? Het huis moet eind februari leeg zijn. Geld van mij moeders rekening nemen vind ik heel moeilijk. Een andere familielid die eerst voor de financieen zorgde heeft veel geld gestolen van mijn moeder. Ik voel me dus al gauw schuldig als het om haar geld gaat. Tot nu toe 1 keer getankt van haar geld en de verhuizing betaald (bedrijf ingehuurd).

Vanmiddag wel weer bij mijn moeder geweest. Hoewel ze haar huisje mist gaat het best goed met haar. Dat maakt me dan wel weer blij.

Angela67

Angela67

29-01-2014 om 16:48

hoezo schuldig?

waarom zou jij je schuldig voelen als iemand anders iets verkeerd heeft gedaan met haar geld? Dat is misplaatste energieverspilling
Krokusvakantie is hier maandag 17 febr, dus da's nog ruim voor het einde vd maand. ik hoop dat dit je helpt om het wat rustiger aan te pakken en een plannetje te maken (ipv dat je een gestresst gevoel hebt en niet makkelijk iets slims kunt plannen).
dat idee van die studenten, dat spreekt mij nog het meeste aan
groet en sterkte!
Angela

Tijgeroog

Tijgeroog

29-01-2014 om 17:09

Voorjaarsvakantie

Hier in het zuiden wachten we met de vakantie op carnaval, en begint de vakantie dus pas op 1 maart...

Ja maar....

....dat een ander misbruik heeft gemaakt van haar geld, wil nog niet zeggen dat jij nu voor kosten moet opdraaien. Ik snap je drempel wel, maar ik ben ook van mening dat als je kosten maakt om het een en ander voor je moeder te realiseren, je dit mag doen van je moeders rekening.

Als ze nog bij was, maar naar een gewoon bejaardentehuis ging, zou je dat toch ook normaal vinden?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.