Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angela

angela

29-06-2017 om 23:30

Huis voor pup gezocht (8mnd)

Mijn nicht heeft een aantal pups van straat gehaald en van de dood gered in China. Daar woont ze. Ze heeft voor aantal pups een gezin gevonden en heeft er nu nog twee. Wie o wie smelt voor deze schatjes? .https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155647444924448&id=738184447


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karel

Karel

30-06-2017 om 15:53

China?

Laat die honden lekker in China. Krijgen we dat weer. Voor veel geld zielige hondjes naar Nederland halen. Als iemand een hond wil moet hij die gewoon hier regelen.

angela

angela

30-06-2017 om 16:18

Sjs

Ze is al sinds december bezig om onderdak te vinden. De andere pups heeft ze allemaal in China kunnen onderbrengen. Liever daar . Scheelt hoop gedoe maar ja. Zij kan ze ook niet hebben.

Karel

Karel

30-06-2017 om 22:11

1,4 miljard

Dus er zijn 1,4 miljard Chinezen die het hondje kunnen opvangen en dan moet een hondje naar Nederland? Waar ben je in godsnaam mee bezig?

China

Van die 1,4 miljard Chinezen zijn er vast miljoenen die er een lekker recept voor hebben. Probleem opgelost.

skik

Vreemd

Het is best enn vreemd verzoek want een verzorger wilt een dier ook in het echt zien en aanraken. Zodoende moet men kosten maken voor een retour en het dier medische laten keuren plus kosten voor dierenvervoer per vliegtuig.
Een hond in een Hollands asiel is veel goedkoper als je een hond wil want het scheelt je een ticket en je kan het terugbrengen als het niet klikt.

Sorry voor je nicht. Is het zoveel werk voor haar de laatste pups erbij te doen?

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2017 om 03:51

Skik

Ik vind je opmerking niet grappig. Er zijn grote reddingsacties gaande om honden uit handen van hondenvlees handelaren te halen. De manier waarop de honden sterven voor dit doel is in de meeste gevallen extreem wreed. Google maar eens op Yulin festival

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2017 om 03:52

Angeka

Er is een topic met de naam 'honden'. Je kunt vragen of oproepen mbt honden beter daarin plaatsen

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2017 om 04:02

Angela

Uiteraard.

Karel

Karel

01-07-2017 om 06:02

Nog n overweging

Misschien had ze ze in de eerste plaats al niet van straat moeten halen. Zwerfhonden gewoon buiten laten en wat niet overleeft gaat gewoon dood. Het zijn maar honden he.

Woef

Woef

01-07-2017 om 10:25

wie de schoen past

Naast sommige mensen wil je zelfs als hond nog niet dood gevonden worden.

Ik vind het inlevingsvermogen hier met de dag minder worden.

Karel

Karel

01-07-2017 om 11:40

Woef

Ik snap werkelijk niet dat iemand bereid kan zijn een retour China te kopen, zal toch minstens 800 euro zijn, om een zwerfhond op te halen, terwijl het hier in Nederland al stikt van de honden. Ja, in sommige landen zijn mensen minder weekhartig over honden en zijn het gewoon beesten die ze buiten houden of die op straat zwerven. Daar zijn het gewoon dieren en geen halve kinderen. Die mevrouw in China moet daar een oplossing vinden of minder weekhartig zijn en zwerfhonden zwerfhonden laten. Waf.

Woef

Woef

01-07-2017 om 11:49

Karel

Zwerfhonden worden zwerfhonden omdat er mensen niet voor zorgen wilden. Niet de verantwoording tot castratie/ sterilisatie namen, niet de noodzaak tot opvoeden vonden.

Ik ben het eens dat de honden daar opgevangen moeten worden, maar vond de reacties smakeloos om in stijl te blijven.

Kaaskopje

Ik meen het serieus. Er zijn zat Chinezen die in armoede leven. Echte armoede, als in niet genoeg te eten. 150 Miljoen Chinezen zijn ondervoed. Eet die hond dan op. Is niet zieliger dan een kip of koe eten.

skik

Pirata

Pirata

01-07-2017 om 12:06

Hypocriet

Ik vind het ook hypocriet om wel honden te "redden" en geen varkens en pekingeenden.
Neemt niet weg dat ik tegen wrede behandeling van dieren ben. Maar hond eten is niet erger dan kip of cavia.

Angela67

Angela67

01-07-2017 om 12:21

mensen redden

zullen we ook zwervers uit China adopteren?
ik denk dat hier bedelen meer oplevert inclusief daklozenopvangvoorzieningen.
gr Angela

Woef

Woef

01-07-2017 om 14:06

Eten

De hond wordt niet gefokt met als doel opgegeten te worden. Hier niet in elk geval.
Zwerfhonden eten lijkt me niet zo slim; denk niet dat ze getest worden voor het eten.

Pirata

Pirata

01-07-2017 om 14:17

Woef

"De hond wordt niet gefokt met als doel opgegeten te worden. Hier niet in elk geval."

Wat bedoel je daarmee? Dat je daarom geen hond mag eten, omdat die een ander doel hebben? Of bedoel je eigenlijk dat je honden leuker vindt dan varkens?
Of het slim is om zwerfhond te eten, betwijfel ik ook.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2017 om 14:20

Karel

Het lijkt me verstandig de discussie over wat we wel of niet normaal of abnormaal vinden hier niet voeren. Jij hebt jouw mening, maar er zijn hulporganisaties die er toch wel de noodzaak van zien om honden massaal naar bijvoorbeeld de VS over te vliegen. Denk er het jouwe van, is je goed recht. Ik ben blij met die organisaties.

Karel

Karel

01-07-2017 om 14:30

Die hulporganisaties

Die doen het alleen voor het geld. Het is toch van de gekke om beesten in een vliegtuig de wereld over de slepen? Hebben we niet al genoeg kerosine verbruikt?

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2017 om 15:00

Hypocrisie

Als je vindt dat de manier waarop honden in Oosterse landen aan hun eind komen te vergelijken is met de slacht van koeien en varkens (in fatsoenlijke slachterijen en dus niet zoals die 'ene'in België) in Nederland, dan wil ik je aanraden om eens te googlen op bijvoorbeeld het Yulinfestival. Ik lees dat de Chinese overheid het eindelijk verboden heeft, onder internationale druk, maar er schijnt een Chinees spreekwoord te zijn die zo'n beetje zegt dat alles wat ver van de regering plaatsvindt, niet zo snel opgemerkt wordt, dus ach... gewoon doen, dus ik heb niet zoveel vertrouwen in de naleving van dat verbod. De weg naar het bord kan echt gruwelijk zijn. Levend gekookt, of gevild worden, om maar twee voorbeelden te noemen.

Maar goed, ik neem aan dat sommige reacties voortkomen uit onwetendheid. Maar dat kun je vanaf nu niet meer zeggen.

Het eten van hond op zich, stuit mij tegen de borst, maar dáár kan ik van zeggen dat dat inderdaad hypocriet is. Voor mij is een hond een gezinslid en die eet je niet op. Maar ik kan er in mee gaan dat dat voor andere culturen anders ligt. Maar als je ze slacht, doe het dan zo dierwaardig mogelijk.

Pirata

Pirata

01-07-2017 om 15:24

nee kaaskopje

Dat heb ik niét gezegd. Ik ga ervan uit dat als honden op een nare manier afgemaakt worden in China, dat daar ook gebeurt met andere diersoorten.
Ik zeg niet dat ik het eens ben met wrede slachtpraktijken. Maar dan moet je niet alleen over hondjes gaan zitten praten, maar over álle wantoestanden (in onze ogen). Dan gaan we op de paternalistische stand met het vingertje zitten wijzen naar China trouwens. "Wij keurige Hollanders zijn vééél diervriendelijker dan jullie, gemenerds!".

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2017 om 15:32

Karel

De hulporganisaties die in China zelf zitten en vanuit o.a. de VS opereren, doen dat zeker niet voor het geld. Die doen dat echt omdat het zo barbaars is. In China zelf zijn wel mensen die honden niet als vlees zien maar als dieren met gevoel, maar je kunt niet verwachten dat die alle honden die gered worden in huis halen. Het is sowieso al een toer om eigen honden uit handen van die vleeshandelaren te houden, want ze worden gewoon in de auto getrokken en weg is je hond.

Wij hebben zelf ook honden geadopteerd, vanuit Europese landen en de kosten van de hond zijn dermate laag, dat je echt niet van winstbejag kunt spreken. Het zijn stichtingen, gerund door vrijwilligers, die alleen tegen onkostenvergoeding hun taak uitvoeren. Onze hond kostte bijvoorbeeld 250 euro. Daarvan krijgt de lokale opvang een vergoeding voor voer en dierenartskosten en de reis naar Nederland wordt ervan betaald. Wie weet blijven er een paar tientjes over die naar de administratie van de stichting gaan, maar dan heb je het wel gehad. De eerste hond die we geadopteerd hebben kon niet over de weg vervoerd worden, dus ja helaas kerosine, de tweede is over de weg vervoerd. In een grote koele bus. Ik heb de bus zelf gezien en die was dik in orde.

Maar wat kerosine betreft, begrijp ik dat jij dus nooit vliegt? Of vind je vliegen voor vakantie anders dan voor het overbrengen van honden en katten?
Stichtingen streven ernaar dat honden meevliegen met mensen die toch al de reis maken. Vakantiegangers of familiebezoekers bijvoorbeeld. Alleen als er echt niemand beschikbaar is komt er wel eens een vrijwilliger met wat honden deze kant op. Dat is meteen een moment om even contact te hebben met de stichting en eventueel familie te bezoeken.

Laat ik afsluiten met dat ik helemaal niet verwacht dat iedereen honden redt of adopteert, maar ik zou het prettig vinden als mensen die dat wel doen zich daar niet constant over hoeven te verantwoorden of verdedigen. Tegenwoordig kun je zelfs niet meer zeggen dat je gewoon een (ras) pup wilt, zonder de opmerking dat er al honden genoeg in asiels zitten. Laat mensen die keus fijn zelf maken. Ik vind het ook vreemd dat buitenstaanders zich dat soort commentaar bij huisdieren permitteren. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zich over een wandelwagen met een verse baby erin buigt met de opmerking "waarom heb je geen pleegkind 'genomen'? Er is een enorme vraag naar pleegouders!".

Pirata

Pirata

01-07-2017 om 15:37

kaaskopje

" In China zelf zijn wel mensen die honden niet als vlees zien maar als dieren met gevoel,". Hoe zit dat nou met de kippen en varkens?

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2017 om 15:38

Pirata

Oh, ik stel me zo voor dat voor meer diersoorten hulporganisaties bestaan, maar ik ben toevallig wat meer geïnformeerd over wantoestanden met honden. Zo zijn er ook organisaties die zich druk maken om ezels, varkens, etc..

Wat China (maar ook Korea e.d.) betreft gaat het niet alleen om het Hollandse vingertje. In o.a. de VS wordt dit via een aantal kanalen zeer hoog opgenomen. Hondenvlees etende landen worden wereldwijd belaagd met petities en dat helpt.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2017 om 15:46

Skik

In WOII hebben mensen hun huisdieren ook opgegeten uit nood. Ik zal de laatste zijn die dat veroordeelt. Ik weet werkelijk niet wat ik zou doen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik een hap van onze hond door mijn keel zou kunnen krijgen. Maar goed, je zult maar op sterven na dood zijn...

Maar dan is er dus sprake van nood en niet van massale gruwelijkheden.

Hulporganisaties

De enige hondenhulporganisatie waar aan ik zou overwegen te doneren is er één die als doel heeft alle straathonden te steriliseren. Lijkt me voor hond en mens een stuk handiger dan die dieren opkalefateren en ze naar een ander land te verslepen.

skik

Woef

Woef

01-07-2017 om 20:46

Pirata

"De hond wordt niet gefokt met als doel opgegeten te worden. Hier niet in elk geval."

Wat bedoel je daarmee? Dat je daarom geen hond mag eten, omdat die een ander doel hebben? Of bedoel je eigenlijk dat je honden leuker vindt dan varkens?"

Precies wat ik zeg: Dat varkens voor vlees worden gefokt en honden niet. Ze hebben een andere functie en er spelen meer emoties mee.
Daarmee zeg ik niet dat jij geen hond mag eten als je dat graag wilt, noch dat je geen varken in je tuin mag houden, noch dat ik voor het afgrijselijk omgaan/slachten van elk van deze dieren ben.

Ik ben voor humaan slachten, ik ben niet voor het opvangen van dieren uit het buitenland, ik ben tegen wangedrag t.o.v. alle dieren, maar ik ben ook tegen het weinig inlevende gevoel of harde koude commentaar. Niet alleen t.o.v. honden trouwens.

Woef

Woef

01-07-2017 om 20:48

En idd steriliseren en

Castreren van elke opgenomen hond. Ik ben ook tegen thuisnestjes omdat het zo leuk is.

Vesta

Vesta

01-07-2017 om 21:13

leeg asiel

laten we dan eerst de asieldieren van hier een goed thuis geven en dan pas gaan importeren van zieligerds uit verwegistan.

De asiels zitten vol ook met zielige verhalen die verdienen ook een goed thuis en zijn best gezellig als ze niet op je handen gaan zitten als je zit te typen, proberen op schoot te zitten terwijl je staat, denken dat je hoofdpijn overgaat door een lekker warm dekentje dat spint er op te leggen. (ja ik ben echt dol op mijn asieltijgers)

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2017 om 23:12

Vesta

Ik heb totaal niet de behoefte (meer) om een volwassen Stafford, Pitbull, herdershond (mooie hond, maar gewoon niet mijn ras), of boomertje, uit het asiel te halen omdat dit mijn morele plicht zou zijn als hondenliefhebber. Ik vind dat zoiets raars. Alsof iemand bij Ikea binnen wil gaan en tegengehouden wordt met "hé, ga eerst bij de kringloop kijken in plaats van iets nieuws te kopen!" Dan zeg je ook "dat maak ik zelf wel uit!".

Ik bedenk me al schrijvend dat geld van geadopteerde honden ook ingezet wordt voor het steriliseren van zwerfhonden, dus als er wat overblijft na betaling van gemaakte kosten en vergoeding van onkosten, gaat er ook geld naar sterilisatie-projecten. Maar dat zijn er zoveel, dat het vechten tegen de bierkaai is. Het probleem is ook niet alleen dat er zwerfhonden zijn, het is ook de mentaliteit van een land. Spanje is maar een paar uur vliegen bij ons vandaan, maar er wordt door veel mensen belabberd tot zeer wreed met honden omgesprongen. Echt niet best. Zwarte hondjes worden door hun kleur gelinkt aan zwarte magie, hekserij, duivels, dus blijven standaard over van een nest, galgo's... google daar maar eens op. Hondjes die als pup cadeau worden gedaan op een bepaalde dag, maar tja... daar gaat de lol blijkbaar snel van af. Asiels zijn overvol en heten in veel gevallen niet voor niets dodingsstations. Ik zie er geen kwaad in om al levende pups weg te halen uit die uitzichtloze situatie. Hopelijk zal alle inzet ooit beloond worden met de conclusie dat er geen honden meer ter adoptie aangeboden kunnen worden, omdat ze "op" zijn, of in eigen land bij een goede baas terecht kunnen. Voorlopig is dat niet zo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.