Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huisdier dood, wel of niet bellen

wij passen op de twee konijnen van schoonzus en kids. Of liever gezegd pasten want eentje is dood. Manlief wil zijn zus niet bellen, zonde van vakantieplezier en ze kan toch niets doen. Maar ik vind wel dat we even moeten bellen. Wat zouden jullie doen? Overigens pasten we vorig jaar op hun parkieten en ook toen een dood dier....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

21-07-2009 om 23:16

Wel

Wel bellen, vorig jaar paste de buurvrouw op de cavia's, helaas ging er eentje dood. Buuf van streek want er was er eentje dood. Haar dochter heeft ons toen op mobiel gebeld, tja sneu maar niks aan te doen. Ik heb het toen niet aan de kids verteld.. Ja aan het eind van de vakantie toen we zowat de straat in reden. De kinderen hebben een onbezorgde vakantie gehad. Was blij dat we het wisten, stel je komt thuis en je vind een leeg hok.. Ook wel lomp toch.

Petr@

Petr@

21-07-2009 om 23:56

Niet/wel

Je kunt ze toch bellen als ze op de terugweg zijn? Dan komen ze niet helemaal onvoorbereid thuis.
Maar ja, wat doe je in de tussentijd met het konijn? In de vriezer? Misschien moet je dan toch maar wel bellen, dan hoor je wat ze willen.

gr.
Petr@

Kaaskopje

Kaaskopje

22-07-2009 om 00:58

Onze hond

is tijdens de eerste dag van ons verblijf op een camping dood gegaan door maagkanteling. De oppas heeft ons gelijk geprobeerd te bellen, maar we waren niet thuis. Toen we haar later belden om te vragen waarom ze ons gebeld had bleek dat de hond al een tijdje bij de dierenarts was en inmiddels overleden was. Ze vond het zo erg dat haar dit overkomen was en zo moeilijk om het ons te vertellen. Ik heb geen seconde gedacht 'hadden we het nog maar niet geweten'. Je wilt als eigenaar toch niet dat de brenger van het slechte nieuws er dagenlang mee heeft moeten rondlopen? Mijn advies is dus: wel bellen.

Petr@

Petr@

22-07-2009 om 08:38

Maar

ik vind een hond wel iets anders dan een konijn, gevoelsmatig. Een hond is een onderdeel van het gezin, een konijnen/cavia/parkiet niet.

gr.
Petr@

Niet

ik zou niet bellen. Gevoelsmatig is een konijn idd anders dan een hond (of kat)

Als ze thuiskomen is het vroeg genoeg.

Vera*

Vera*

22-07-2009 om 09:00

Leuk verhaal ot

De buren hadden vroeger veel huisdieren, konijn, hamsters, vogeltjes, goudvissen, en een dochter. Er ging áltijd wel een dier dood tijdens hun vakantie. Zo ook de net nieuwe goudvis, wit met oranje vlekken. Mijn moeder heeft een nieuwe goudvis uitgezocht met de juiste vlekken en buurmeisje was helemaal gelukkig, ze vond wel dat die zo gegroeid was in hun vakantie.

Voor wat betreft dit dode konijn, ik denk dat ik het wel even zou laten weten. Waarschijnlijk is toch een neefje/nichtje erg gehecht aan dit diertje en dan is het voor de ouders toch prettig om dit te melden als ze de straat in rijden en niet pas als het lege hok gezien wordt.

Wel bellen

maar dan op een tijdstip dat de kinderen naar grote waarschijnlijkheid slapen. Het vertellen aan schoonzus en dan moet ze zelf maar beslissen wanneer ze het aan de kinderen verteld. Lijkt me écht heel vervelend voor een kind (als ik dan bedenk hoe het er hier aan toe gaat) om blij en opgewekt over de thuiskomst opeens voor een leeg (of half leeg) hok te staan. Ik zou het willen weten in ieder geval.

Tirza G.

Tirza G.

22-07-2009 om 12:47

Hoe reageerden ze

vorig jaar op die dooie parkiet? Dat is misschien een leidraad voor hoe-nu-te-handelen?

Tirza

Wel

ja ik zou dat wel willen weten, of het nu om de poes of de cavia ging. Slecht nieuws hoor ik sowieso graag zsm.

janeausten

janeausten

22-07-2009 om 15:30 Topicstarter

We gaan vanavond ff bellen

met schoonzus en haar dan laten weten dat er een beest minder is. Iemand vroeg al wat we met het stoffelijk overschot gaan doen, inmiddels hebben onze eigen kinderen konijn in kwestie al 3 keer! begraven. Geen moment erover nagedacht om in vriezer te leggen zodat familie zelf kan begraven. De parkiet vorig jaar was overleed precies op de dag dat ze terugkwamen dus toen konden we ze het pas vertellen toen ze binnen waren. En de parkieten zijn meer van zwager dan van de kids, konijnen is geloof ik een andere kwestie.

En?

Hoe is het afgelopen??

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.